Toon posts:

KPN incassobureau

Pagina: 1
Acties:
  • 773 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand toevallig de naam van het incassobureau dat KPN gebruikt? Ik ben namelijk geemigreerd en wil graag voorkomen dat de nieuwe bewoner van mijn oude adres lastig gevallen wordt door een deurwaarder. Deze boodschap laten doordringen bij KPN is mij tot nu toe niet gelukt. Hoe deze situatie onstaan is staat onder.

In februari heb ik een ADSL Easy proefabonnement van 3 maanden afgesloten bij Planet en meer dan een maand voor het verstrijken van de proeftermijn opgezegd (3x gebeld en gemailed). De verbinding is ook verbroken na de proeftermijn (na nog wat aandringen mijnderzijds) en ik heb een bevestiging van Planet gekregen. Het probleem is nu dat KPN wil dat ik betaal tot februari 2007, wat ik weiger. Brief gestuurd, telefoontje terug gehad dat alles koek en ei is, maar nee, een eindafrekening van 200 euro op de mat. Het is nu zover gekomen dat ze de incasso langs gaan sturen, mede omdat ik geemigreerd ben en de post met een flinke vertraging ontvang.

Alvast bedankt!

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-12 17:04

Mindwalker

zappen is zinloos

Getuige dit topic zou het heel goed Cannock Chase kunnen zijn, maar het kan ook dat voor andere diensten andere incassobureaus of deurwaarders worden ingeschakeld. KPN Mobile incasso loopt bijvoorbeeld weer via GGN Incasso.

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Planet en Het Net (soort van dochters van KPN toch?) gebruikten Intrum Justitia.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Aarsbuds0r schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:26:
Planet en Het Net (soort van dochters van KPN toch?) gebruikten Intrum Justitia.
Het _zijn_ dochters van KPN :) en gebruiken idd Intrum Justitia :)

www.google.nl

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-12 08:07
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:11:
Weet iemand toevallig de naam van het incassobureau dat KPN gebruikt? Ik ben namelijk geemigreerd en wil graag voorkomen dat de nieuwe bewoner van mijn oude adres lastig gevallen wordt door een deurwaarder. Deze boodschap laten doordringen bij KPN is mij tot nu toe niet gelukt. Hoe deze situatie onstaan is staat onder.

In februari heb ik een ADSL Easy proefabonnement van 3 maanden afgesloten bij Planet en meer dan een maand voor het verstrijken van de proeftermijn opgezegd (3x gebeld en gemailed). De verbinding is ook verbroken na de proeftermijn (na nog wat aandringen mijnderzijds) en ik heb een bevestiging van Planet gekregen. Het probleem is nu dat KPN wil dat ik betaal tot februari 2007, wat ik weiger. Brief gestuurd, telefoontje terug gehad dat alles koek en ei is, maar nee, een eindafrekening van 200 euro op de mat. Het is nu zover gekomen dat ze de incasso langs gaan sturen, mede omdat ik geemigreerd ben en de post met een flinke vertraging ontvang.

Alvast bedankt!
als ik het begrijp met die eindrekening vinden ze dat jij je abbo tot einde contract moet uitdienen begrijp ik dat goed?

in dat geval zou ik het gooien op: verhuizen buiten dekkings gebied is opheffing uit coulance, emigreren valt daar ook onder, je krijgt dan altijd een opheffing uit coulance in het geval je een kopie van je uitschrijving(van bevolkingsregister meen ik, de termen zijn me niet helemaal bekend) opstuurd.

zou daar is even naar informeren.
is het overigens de kpn of planet die geld van je wil(omdat adsl easy alleen via de kpn rekening geincasseerd word)

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou kunnen, maar het zou betekenen dat ik nog moet betalen voor de tijd tussen het verstrijken van de proeftijd en de verhuizing. Daar ben ik ook niet toe bereid. KPN is degene die geld wil zien. Ik heb opnieuw een brief naar KPN gestuurd met bewijs dat het proefabonnement maanden geleden stop is gezet, maar ik heb de hoop opgegeven dat het nog iets uithaalt. De 'oplossing' nu is dat ze m'n nieuwe adres niet krijgen.

Verwijderd

Even een subtiel kickje

Zelfde probleem hierzo, wij verhuizen naar Curacao per juli 2007, mijn ma haar abbo loopt af in december 2007. 5 maanden dus extra...nu blijf ik nog eens 6 maanden voor studie in NL dus dat zou geen probleem zijn, maar KPN verstuurd ook gewoon de rekeningen naar waar dan ook.

Zet iig je auto incasso uit, laat ze maar naar de bank bellen of deurwaarder sturen...

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze nog een laatste update voor mensen die ook met KPN incasso te maken hebben en dit oude topic tegenkomen. Na alle dreigementen van KPN om mij voor de rechter te slepen hebben ze zich uiteindelijk teruggetrokken. De strategie bij KPN is schijnbaar: eindeloos dreigen en hopen dat ze betalen. Waarschijnlijk doet de meerderheid dat ook.

Verwijderd

Dus jij tekent eerst een contract en weigert daarna gewoon te betalen. De meerderheid is idd zo netjes om er dan ook gewoon voor te betalen ja.

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:41
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:42:
Dus jij tekent eerst een contract en weigert daarna gewoon te betalen. De meerderheid is idd zo netjes om er dan ook gewoon voor te betalen ja.

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:42:
Anders lees je de openingspost gewoon goed?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
elke provider wil prima meewerken, maar als je langzamerhand als klant niet meer netjes bent kan het ook lastig worden
de volgende keer bij dit soort gevallen kun je je beter wenden tot de klachtenafhandeling, die mogen veel meer dan de 1ste lijn

PSN: djmurcielago

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:02

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:16:
Bij deze nog een laatste update voor mensen die ook met KPN incasso te maken hebben en dit oude topic tegenkomen. Na alle dreigementen van KPN om mij voor de rechter te slepen hebben ze zich uiteindelijk teruggetrokken. De strategie bij KPN is schijnbaar: eindeloos dreigen en hopen dat ze betalen. Waarschijnlijk doet de meerderheid dat ook.
Dat werkt zo bij alle onterechte incasso gevallen. Zodra het automatische proces en de utizendkrachten klaar zijn met hun briefjes sturen en langs elkaar heenwerken, gaan ze binnen de juridische afdeling iemand inschakelen die gaat kijken of ze het voor kunnen laten komen en dan lezen ze vaak wat zorgvuldiger en dan doen ze het dus niet.

Ik ben nooit zo bang voor dat soort incasso's (al is het niet relaxed), laat maar dreigen. Een deurwaarder komt toch pas nadat het voorgekomen is.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1