Nintendo DS Lite versus Sony PSP

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

• Anheuer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2022
Ik wil overgaan naar het handheld gamen en dan komt de keuze al snel te liggen op deze twee jongens. Nu zit ik echter enorm in dubio welke te nemen. De Nintendo DS Lite is momenteel in de aanbieding bij de Mediamarkt voor 139 euro. De PSP vind ik voor 189 euro op de Pricewatch. Dat scheelt dus wel aanzienlijk in prijs, maar de PSP is weer ombouwbaar en daarmee goedkope spellen verkrijgbaar.
Ik heb een aantal reviews gelezen en daar komt uit dat de helderheid van de DS Lite iets beter is. Maar de PSP heeft weer een groter scherm. De DS Lite is echter kleiner en lichter, maar de PSP is weer compatible met mijn MMS Pro Duo die ik in mijn SE W800i heb zitten.
Volgens mij zijn PSP spellen duurder dan DS Lite spellen, maar dat weet ik niet zeker.
Op de PSP kun je DVD's kijken, maar ik denk niet dat ik die apart daarvoor ga kopen en downloaden zal nog niet beschikbaar zijn. De DS Lite is wereldwijd meer verkocht dus wellicht meer online spelers dan bij de PSP.
Al met al lees ik dat de PSP krachtiger is en dus meer in huis heeft, maar dat de DS Lite leukere spellen heeft die meer aanslaan.
Lastig keuze dus. De PSP is misschien meer voor de toekomst, de DS Lite voor nu.

Hebben jullie alsjeblieft een advies voor mij?

[ Voor 9% gewijzigd door Anheuer op 19-08-2006 12:58 ]

Verwijderd

Dit is toch echt iets wat je zelf moet beslissen.
Dit word anders toch weer een 'psp-is-beter-dan-ds-lite' of een 'ds-lite-is-beter-dan-psp' Topic

Ik heb zelf een psp en ben er zeer tevreden mee maar ik vind een ds ook wel leuk omdat er sommige spellen opzitten die de psp niet heeft :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 13:07 ]

• Satch
  • Niet online
Kijk zelf wat je de leukste spellen vind, daar koop je zo´n ding tenminste voor. Probeer dus gewoon wat spellen uit in winkels, bij vrienden etc. Dan kan je makkelijk je conclusie trekken. :)

• Anheuer
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:04:
Dit is toch echt iets wat je zelf moet beslissen.
Dit word anders toch weer een 'psp-is-beter-dan-ds-lite' of een 'ds-lite-is-beter-dan-psp' Topic
Dat snap ik wel, maar dat is nou juist het moeilijke. Ik probeer mijn situatie te schetsen en in combinatie met jullie ervaringen met beide handhelds een beslissing te nemen.

• Anheuer
Maar als ik het goed begrijp, kun je op de PSP, via je MMS Pro Duo, films afspelen die je hebt gedownload? En kun je ook daadwerkelijk internetten (browsen) met je Wifi-connection? Ik las dat dat nog in de maak was, maar is die upgrade er inmiddels?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dit is in ieder geval geen topic voor Frontpage Algemeen en het zou meer iets zijn voor Spielerij - Games & Discussies denk ik. Daar lopen al topics over de PSP en de DS Lite en ook daar is het adagium dat je zelf de keus moet maken. Succes ermee en ik doe het topic dus op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.