[Aircooling] Coolermaster X-Dream Thermische weerstand

Pagina: 1
Acties:

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:34
Hallo,

ik heb dus een Coolermaster X-Dream k640 opgehaald bij Mycom, ik vind alleen dat de Fan veeeel te langzaam draait op me Athlon64 (1050RPM @ 50C @Full Load)

Hoe zit dat met die thermische weerstand ik heb hem al zo dicht bij de core mogelijk geplaatst.
toch vind ik hem te warm worden, hij zit ATM op 49/50 graden te schommelen ik vind dit echt veel te hoog ! ik heb een Asrock Dual die kan de fans niet aanpassen op speedfan.
Als ik nou de thermische weerstand verwijder, zal de fan dan op volle toeren gaan draaien of helemaal niet meer ?, of zijn er andere oplossingen ?

want anders ga ik een fancontroller halen

edit:vraag heeft het uberhaupt zin een fancontroller aan te sluiten IVM thermische weerstand ?

op google kan ik al helemaal niks vinden weinig over bekend denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door NomadTitan op 19-08-2006 12:41 . Reden: extra info ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Nu ken ik die koeler niet. Maar in principe is het mogelijk een thermische weerstand te verwijderen. Het resultaat zou een koeler moeten zijn die altijd op maximale snelheid draait.

Het gebruiken van een fancontroller heeft geen zin. Het combineren van die twee resulteert nog steeds in een langzamere fan dan met slechts een van de twee.

[ Voor 30% gewijzigd door kalizec op 19-08-2006 13:42 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• NomadTitan
Kalizec schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:38:
Nu ken ik die koeler niet. Maar in principe is het mogelijk een thermische weerstand te verwijderen. Het resultaat zou een koeler moeten zijn die altijd op maximale snelheid draait.

Het gebruiken van een fancontroller heeft geen zin. Het combineren van die twee resulteert nog steeds in een langzamere fan dan met slechts een van de twee.
als ik de weerstand verwijder, en daarna een fan controller aansluit dan moet het wel allemaal goed werken ?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ja, dat werkt prima :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• NomadTitan
hoi,
dat lag wel erg voor de hand natuurlijk, beetje dom van me dat ik hiervoor een topic heb geopend, ik kon helaas niks vinden op google&tweakers anders had ik dit topic natuurlijk nooit geopend :)

ik durfde zelf het risico zelf niet te nemen om het te gokken.

Mvg,
Yori