Toon posts:

PCIe > PCI converters, PCI splitters

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met de komst van de 975X chipset van Intel zijn er maar vrij weinig moederborden met meer dan 1 PCI slot, terwijl er nog wel meer dan genoeg uitbreidingsmogelijkheden op PCI sloten zijn. Het gaat hier dan over Abit moederborden, met een P965 chipset heeft Abit wél 2 PCI sloten erop zitten. Echter heb ik gelezen dat een P965 chipset tezamen met PC6400 geheugen vaak problemen heeft gegeven, dus wil ik dat risico niet onnodig nemen.

Ik ben dus wat rond gaan zoeken naar PCIe to PCI converters en PCI splitters, maar het enige wat ik kan vinden is deze chip van TI, maar aan een chip heb ik vrijwel niets, en PCIe to PCI-X converter, echter heeft deze PCI-X sloten (als ik me niet vergis) en kost deze $1,399, wat een BEETJE buiten mijn budget ligt.

Mijn vraag is dus of er hier op GoT mensen met hetzelfde probleem rondlopen en of die er al een oplossing voor hebben gevonden?

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

1. koop een mobo met meer PCI sloten
2. sluit je extra meuk aan via PCI-e of USB

Bestaan geen "converters" voor ofzo.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waar heb je die PCI sloten voor nodig dan ? Vrijwel alle mobo's hebben LAN en geluid onboard wat alweer 2 kaarten scheelt. Ik heb een P5W DH mobo met 3 PCI sloten die allemaal leeg zijn.

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:06
Op de consumenten borden van tegenwoordig komen inderdaad maar weinig normale PCI sloten meer voor. Misschien moet je eens naar server borden kijken voor meer PCI sloten? Converters zijn er volgensmij niet, en als ze er al zijn lijkt het me geen ideale oplossing.

...

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
PilatuS schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:30:
Waar heb je die PCI sloten voor nodig dan ? Vrijwel alle mobo's hebben LAN en geluid onboard wat alweer 2 kaarten scheelt. Ik heb een P5W DH mobo met 3 PCI sloten die allemaal leeg zijn.
:? Mijn Asus P5B Deluxe zit al helemaal vol geplant maar ik zou er nog wel 2 extra kunnen gebruiken.

PCI 1: Terratec USB 2.0/Fire Wire Combo kaart
PCI 2: Terratec Geluidskaart (Veeeeeeeel beter dan die on board meuk)
PCI 3: Hauppauge TV kaart
PCI-E 1 X: Siig Serial ATA (SATA) kaart
PCI-E 16 X: Sapphire ATI Radeon X1600 PRO videokaart
PCI-E 4 X: daar zit een 2e deel voor van mn geluidskaart

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals hierboven idd al wordt gezegd: Onboard geluidskaart is meestal brak, dus daar wil ik al 1 slot voor gebruiken, nu wil ik ook mijn volgende PC gaan gebruiken om op te nemen/af te spelen op de TV, dus moet ik een TV-kaart erbij zetten (deze zijn vrijwel altijd PCI of USB, maar ik voel vrij weinig voor al die USB meuk).

En in een Abit bordje zit écht geen X-Fi geluidskaart, laat staan een Creative Audigy (4)!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 12:48 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:52
Waarom wil je persé Abit dan ? Zoals hierboven al genoemd heeft Asus bijvoorbeeld borden met de 965 en 975 chipset met drie pci-sloten.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zijn wel converters te vinden waarmee je je pci sloten kunt uitbreiden, je krijgt dan gewoon een pci bridge erbij. Echter, die dingen zijn niet te betalen, denk dat die 1400$ daar ook aardig bij in de buurt komt. Daarbij zijn ze zeer moeilijk te vinden en de kans dat je ze zo in je pc kunt prikken is redelijk klein.

Ik ben het met je eens dat er af en toe weinig pci sloten op borden zitten, maar er zijn nog wel een aantal merken die er 3 op een bord zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:22:
Waarom wil je persé Abit dan ? Zoals hierboven al genoemd heeft Asus bijvoorbeeld borden met de 965 en 975 chipset met drie pci-sloten.
Omdat die bekend staan om hun stabiele en overclockbare moederborden.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zag iets bij vraag en aanbod een paar dagen geleden nl.
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/44101
Maar ik weet niet of je hiermee je PCI sloten kan vermeerderen of alleen verplaatsen , en wat dit bv voor invloed heeft op je latency.

How do you save a random generator ?

Verwijderd

Topicstarter
Kan je alleen je PCI/AGP een kwart slag mee draaien volgens mij, is geen splitter.

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:24
hij split ook zo te zien alleen is het ook een kwart slag gedraaid.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SPEEDDRAGON schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:35:
hij split ook zo te zien alleen is het ook een kwart slag gedraaid.
Nee, dat ding split niet maar is een standaard risercard. (als je je afvraagt hoe ik dat zo goed weet, check de naam van de aanbieder :P)

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-02 17:14
maybe heb je hier wat aan
[Pci] Sloten vol! Extra slot mogelijk?

Verwijderd

Topicstarter
1 slot wordt vanuit de kaart (waar je hem normaal insteet) doorgelust, dat andere slot dat ernaast zit moet je appart aan het PCI slot op je mobo koppelen.
Handig, alleen wordt er niet echt een oplossing gegeven.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 18:46 ]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-02 17:14
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:37:
1 slot wordt vanuit de kaart (waar je hem normaal insteet) doorgelust, dat andere slot dat ernaast zit moet je appart aan het PCI slot op je mobo koppelen.

[...]

Handig, alleen wordt er niet echt een oplossing gegeven.
omdat die er niet is. Tenzij je 1300$ wilt uitgeven.
Pagina: 1