Toon posts:

Neo2 + Gskill = Problemen met dual channel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, mijn geheugen werkt in principe zonder problemen in
dual channel echter wanneer ik reboot doet men comp het niet meer. Ik blijf dan
hangen ergens in de startup na de memory check en voor het detecteren/displayen van
de latencies. Mijn comp start vervolgens pas weer normaal op nadat ik hem enkele
minuten uit heb gezet (5 a 10). Ik heb geen stabiliteitsproblemen het enige probleem
is de reboot.

Wat heb ik geprobeerd/geverifieerd:

- geen overclock

- latencies op auto of opgave fabrikant geprobeerd (en sneller maar dan start het

systeem helemaal niet op)

- single channel werkt perfect (ook de reboot)

- verschillende geheugenslots met verschillende reepjes in alle mogelijke combinaties

- voorheen met 2x 256 corsair was rebooten in dualchannel geen probleem (Ik zou het eigenlijk nog even moeten controleren met 2 reepjes van een andere comp, dit is echter op het moment praktisch niet haalbaar)

Mijn systeem:

K8N Neo2 met 2x512 gskill 2336 geheugen, socket 939 met een AMD64 3200+ winchester

Is er iemand die dit probleem herkent, een goede tip heeft of er een oplossing voor heeft?

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08-2025
Heb je de geheugenmodules al getest met memtest? Zou kunnen zijn dat er toch een klein foutje inzit.

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet gedaan, ik zet hem nu aan.

Edit: 2 uur memtest in dual channel en nul fouten

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 14:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die een soortgelijke ervaring heeft gehad?

Modbreak:Niet kicken terwijl het topic nog in de actieve topiclisting staat!

[ Voor 45% gewijzigd door BalusC op 20-08-2006 13:41 ]

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:55
Ik heb zelf ook gskills in dual channel draaien op m'n Neo2, geen problemen mee gehad.

en als je nu weer die Corsairs erin doet, doen die het wel dan?

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Verwijderd

Topicstarter
Die corsairs heb ik niet meer vandaar dat ik dat nog niet geprobeerd heb. Ik zal er binnenkort eens 2 andere reepjes in proberen te zetten kijken wat dat doet. Het probleem lijkt wel iets te maken te hebben met een of andere condensator die voor een detectie van de latencies leeg moet zijn en dat niet is. Stroom er af, condensator loopt leeg en dan doet ie het weer, alleen waar die condensator dan zit? Geen idee.

Ik vraag me ook nog steeds af of ik nou werkelijk de enige ben die dit ooit heeft meegemaakt en of er misschien soortgelijke gevallen zijn met andere mobo-geheugen combinaties.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 18:13 ]

Verwijderd

Welk type G-Skill gebruik je,.. toevallig geen PC4400LE zonder HSP's met TCCD 440 chips :?

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is PC3200, op de sticker op de modules staat:

F1-3200PHU2-1GBZX

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 09:17 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Alks er voorheen met ander geheugen geen problemen waren, dan let lijkt me dat het nieuwe geheugen niet compatibel is met je moederbord. Ik zou eens op de QVL van de fabrikant kijken.

[ Voor 23% gewijzigd door Guardian Angel op 23-08-2006 09:21 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou kunnen want daar staat het geheugen niet tussen. Desondanks vind ik het dan nog steeds vreemd dat het geheugen wel gewoon werkt bij de eerste boot en niet voorbij de post van latencies komt bij een reboot.
Pagina: 1