Toon posts:

Exchange Public Folders en "Send as" feature?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben nu een public folder met een e-mail adres, bijvoorbeeld example@domain.com. Er zijn een x aantal gebruikers met toegang tot deze folder en hebben send on behalf rights (als dit makkelijk geautomatiseerd zou kunnen worden bij het beantwoorden van e-mail uit de public folder zou dat wel erg mooi zijn). Zover gaat alles goed, op het automatiseren na en ook zouden we liever send as willen hebben voor de public folder, maar dit kon ik niet vinden.

Als er nu gereageerd wordt vanuit de public folder, veranderd het icoontje van het bericht niet zoals dit gebeurd bij een mailbox. Het is dus niet direct duidelijk of er gereageerd is op een bericht. Daarnaast is de reactie niet terug te vinden. Dit zou opgelost kunnen worden door een automatische BCC naar een andere folder, maar dat zal ook geautomatiseerd moeten worden omdat mensen nou eenmaal dingen vergeten.

Is hier een goede oplossing voor of vraag ik nu teveel van Exchange?

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:28
uhmm
je kunt per user reads of juist niet bijhouden, bedoel je dat?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik ben geen Exchange guru, maar als ik goed begrepen heb zorgt dat ervoor dat er per user wordt bijgehouden of een bericht gelezen is of niet. Dit moet gewoon in het algemeen gelden, dus als het bericht gelezen is door de ene gebruiker, moet dit bij de andere gebruiker ook zo zijn.

Verwijderd

Uit http://www.msexchange.org/articles/MF021.html
Now, because this folder is going to be used by multiple users, what we really need is for each user to know when one of the other users has read and/or responded to the e-mail in it. Here are the steps to enable this:

Open the Properties for the Public Folder using “Exchange System Manager”
At the bottom of the General tab you will see a checkbox titled “Maintain per-user read and unread information for this folder”, clear the checkbox.

Verwijderd

Topicstarter
Dat artikel heb ik inderdaad gelezen, en de checkbox is ook gecleared. Of een e-mail gelezen is ja of nee is wel duidelijk, echter het antwoorden niet.

Er is een artikel op Windows IT Pro die hier dieper in gaat, alleen is dat artikel gedateerd uit 1999 en niet erg relevant meer. Andere artikelen gaan hier ook niet verder op in.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Je zou met een event sink de mail kunnen bcc'en naar een public folder "verzonden items" of iets dergelijks, of je zou kunnen kijken naar shared mailboxes in plaats van public folders. Volgens mij kan exchange standaard geen verzonden items of send on behalf overnemen uit een public folder :).

Verwijderd

Voor wat je wilt bereiken met je verzonden items lijkt me een shared mailbox inderdaad ook handiger dan een public folder. Misschien dat er qua third party nog iets is (www.slipstick.com) maar zo standaard zit het niet in Exchange.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan toch maar een shared mailbox. Is er een mogelijkheid om de niet relevante informatie zoals agenda etc. in de shared mailbox ook niet weer te laten geven?

En daarnaast blijven uitgaande e-mail berichten opgeslagen worden in de mailbox van de versturende gebruiker. Moet dit opgevangen worden via BCC via een event sink (iets waar ik helemaal geen ervaring mee heb)?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 19:31 . Reden: Toevoeging ]

Pagina: 1