Toon posts:

netwerkbrug geen ip van dhcp, kaarten los wel.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 2 dagen vergeefs half internet afgestruind naar een oplossing, maar deze nog niet kunnen vinden. Het probleem is als volgt:

Ik wil mijn Xbox (XBMC) op internet en in het netwerk hebben, maar ik kom een poort tekort op m'n router (modem met router-instelling doorgelust naar een switch). Ik heb nu dus mijn xbox met een netwerkkaart in mijn pc verbonden, en in deze pc zit ook een netwerkkaart met internet. Nu heb ik internet verbinding delen uitgeschakeld en een brug gemaakt tussen deze twee netwerkkaarten, zodat de router denkt dat de xbox ook direct aangesloten zit.

Zolang ik de brug niet maak werkt alles op de pc prima, de pc krijgt gewoon een IP van de dhcp en internet en intern netwerk werkt allemaal (op allebei de netwerkkaartjes geprobeerd). Zogauw ik echter de brug maak tussen de netwerkkaartjes is de dhcp volgens ipconfig niet meer te bereiken. op de brug staat ook volgens ipconfig dhcpserver: 0.0.0.0
De brug krijgt dus niks door van de dhcp-server, waar de kaartjes afzonderlijk wel gewoon verbinding krijgen. Ik heb alle instellingen op automatisch verkrijgen staan, winsockfix en lspfix gedraaid, mocht allemaal niet baten.

Oh, er draaien nergens firewalls en alle mac-adressen die de dhcp zouden benaderen zouden een ip moeten krijgen. Volgens mij was dat wel zo ongeveer alle benodigde informatie, meer heb ik geloof ik niet :/

Ik vroeg me af of er toevallig mensen waren die een eventuele oplossing voor dit probleem weten, of een workaround.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 23:49 ]