Wel verbonden met draadloze router, geen internet

Pagina: 1
Acties:

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-03 11:43
Hallo,

Wij hadden thuis al 3 computers met internet via tiscali adsl. Dit wordt geleverd met een router en modem in 1. Namelijk de Zyxel Prestige 2602H. Nu kwamen daar deze zomervakantie 2 laptops bij, en dus wilden we draadloos internet. Dus een draadloze router Linksys WiFi WRT54G aangeschaft, en die in de 4e en laatste poort van de tiscali router gestopt. Alles aangesloten en aangezet. De Linksys wordt wel gevonden, en de signaalkwaliteit is super, en we kunnen zelfs verbinding maken met de router, maar vervolgens internet opstarten, of aanmelden bij MSN is er niet bij.

Laptop 1 OS: Win XP Pro
Laptop 2 OS: Win XP MCE

Hier nog een plaatje vor de duidelijkheid.

Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/1091/netwerkxa8.th.jpg

Wat moet ik doen?

[ Voor 4% gewijzigd door kemphaas op 19-08-2006 11:09 ]

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:41

The Legend

*Plop*

Wat zijn de ipadressen van de laptops. Zet ander de DHCP functie van de WRT54G uit. En laat dit toewijzen door de zyxel

Ik ben toch malle pietje niet!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Waarom heb je geen losse AccesPoint gekocht? Want nu heb je twee routers achter elkaar staan, wat wel vaker problemen geeft. Of je stelt de modem-router in op Modem Pass-thrugh only. En sluit je de PC's aan op de nieuwe router.

Of je brengt de router terug en koopt een los AccesPoint.

• kemphaas
The Legend schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:11:
Wat zijn de ipadressen van de laptops. Zet ander de DHCP functie van de WRT54G uit. En laat dit toewijzen door de zyxel
192.168.1.101
192.168.1.102
Shaggy_NL schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:11:
Waarom heb je geen losse AccesPoint gekocht? Want nu heb je twee routers achter elkaar staan, wat wel vaker problemen geeft. Of je stelt de modem-router in op Modem Pass-thrugh only. En sluit je de PC's aan op de nieuwe router.

Of je brengt de router terug en koopt een los AccesPoint.
Router terugbrengen zal moeilijk gaan, heb m besteld bij salland automatisering, en hij is uiteraard al uit de verpakking.

[ Voor 50% gewijzigd door kemphaas op 19-08-2006 11:17 ]

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Zoals de The Legend al zei je kunt je eerste router gewoon als router laten. Maar de WRT54G dien je dus in te stellen als switch. Dus gewoon de DHCP functie uitschakelen. Zal zo even voor je zoeken waar je dit kunt vinden.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39
MasterMike schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:09:
Zoals de The Legend al zei je kunt je eerste router gewoon als router laten. Maar de WRT54G dien je dus in te stellen als switch. Dus gewoon de DHCP functie uitschakelen. Zal zo even voor je zoeken waar je dit kunt vinden.
DHCP inderdaad uitschakelen en de WRT54G een local LAN IP geven in de range van de Zyxel. De Zyxel op de LAN-poort aansluiten dan van de WRT54G en NIET op de WAN-poort

Verwijderd

kemphaas schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:16:
[...]

192.168.1.101
192.168.1.102

[...]

Router terugbrengen zal moeilijk gaan, heb m besteld bij salland automatisering, en hij is uiteraard al uit de verpakking.
Geen probleem. Als je hem korter dan 8 dagen hebt, mag je hem zonder opgave van rede terugsturen. ( wel even melden natuurlijk)

Verwijderd

Als je het niet terug willen brengen, of gewoon zo wil laten, kan je het beste je modem als pure modem gaan gebruiken. Zet de DHCP functie van je modem dus uit! ( Dit heet Pass Through).De ADSL/kabel komt dus binnen op je modem. Vandaar gaat er een UTP kabel naar je linksys router.
Je linksys hoef je alleen te beveiligen, hiermee bedoel ik dus je wireless; (WEP/WPA oid). Zorg dat de DHCP van de router aanstaat; standaard is dat.

• kemphaas
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:12:
[...]

Geen probleem. Als je hem korter dan 8 dagen hebt, mag je hem zonder opgave van rede terugsturen. ( wel even melden natuurlijk)
Oh, zal ik dat ook eens even kijken. Maar als ik dat doe, hoe werkt dat dan met zo'n access point? Op dezelfde manier aansluiten als de router? En zijn daar ook nog bepaalde types goed/slecht?
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:17:
Als je het niet terug willen brengen, of gewoon zo wil laten, kan je het beste je modem als pure modem gaan gebruiken. Zet de DHCP functie van je modem dus uit! ( Dit heet Pass Through).De ADSL/kabel komt dus binnen op je modem. Vandaar gaat er een UTP kabel naar je linksys router.
Je linksys hoef je alleen te beveiligen, hiermee bedoel ik dus je wireless; (WEP/WPA oid). Zorg dat de DHCP van de router aanstaat; standaard is dat.
Ga m toch maar terugsturen denk ik, heb liever makkelijke manier, maar ik zal jouw manier ook eens even proberen.

[ Voor 42% gewijzigd door kemphaas op 19-08-2006 15:31 ]

• Martinos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-03 19:37
Heb hier ook mee zitten stoeien.

De oplossing vind je hier:

http://www.adslforum.nl/t...D=15939&SearchTerms=wrt54

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39
Wees een vent en verkoop dat ding op marktplaats oid en laat Salland niet zitten met 2e-hands spul. Andere mensen die dat ding krijgen komen te zitten met een ongesealde verpakking en gaan zeiken bij Salland en zouden ook nog eens een survey kunnnen plaatsen.
Dat jij niet in staat bent een router in te stellen is vervelend, maar val Salland daar niet meer lastig

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:41

The Legend

*Plop*

Wat een onzin, als hij dat ding wil ruilen dan gaat hij dat ding toch ruilen. Als Salland een vent is verkopen ze geen geretourneerde spullen ongesealt en ongecheckt door aan nieuwe klanten |:(

[/offtopic]

Ik ben toch malle pietje niet!

• kemphaas
mad-dog schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:00:
Wees een vent en verkoop dat ding op marktplaats oid en laat Salland niet zitten met 2e-hands spul. Andere mensen die dat ding krijgen komen te zitten met een ongesealde verpakking en gaan zeiken bij Salland en zouden ook nog eens een survey kunnnen plaatsen.
Dat jij niet in staat bent een router in te stellen is vervelend, maar val Salland daar niet meer lastig
Hier heeft: "Wees een vent" niets mee te maken. Als je iets gekocht hebt wat niet bevalt mag je het ruilen, en als dat Salland dat niet bevalt, zullen ze het weigeren en zit ik er als nog mee.

Pagina: 1