RA2 + YR: Keiharde Vastloper

Pagina: 1
Acties:

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Mogguh peeps, ik zit al een tijdje lang met een vréselijk irritant probleem bij de spellen Red Alert 2 en Yuri's Revenge als ik een potje tegen m'n neven wil spelen...

Het probleem geldt voor allebei de spellen. Zodra ik het spel opstart gaat alles nog gewoon goed, hoofdmenu geen enkel probleem, instellen van de opties ook geen énkel probleem. Dan komt de klapper: je start een spelletje (maakt niet uit of je dat online of offline doet), en binnen 10 seconden na het begin van het potje slaat je HELE PC vast.

Ik zit me nu af te vragen of ik de enige ben met dat probleem hier op GoT (voor zover er nog mensen zijn die RA2 en YR spelen hier). Ok de spekkies van m'n PC komen er aan en wel nu:

AMD64 3500+ Winchester
1024MB TwinMos DDR1
Asus A8N-SLi Deluxe
ATi Radeon X800XL op stok
ATi Catalyst 6.1 t/m 6.7 allemaal al geprobeerd, probleem blijft hetzelfde.
Windows XP Home Editie (legaal)

Red Alert 2 (legaal)
Yuri's Revenge (legaal)

Voor de rest is mijn pc vréselijk stabiel met games. Misschien is er een probleem geslopen in de nieuwste drivers van ATi in de 2D-modus? Dat hij het met een oudere versie van 2005 of wat eerder wel doet. Weten jullie misschien wat er aan de hand is? Als je overigens nog meer informatie nodig hebt dan roep je het maar.

Even snelle edit: nu ik mijn eigen tekst zie staan met het woordje 2D erin, zit ik aan het volgende te denken: mijn videokaart is heavy ondergeklokt van de standaard 400/980 naar 100/220... Dat zijn natuurlijk óók de waarden die in RA2 en YR gebruikt worden omdat dat beiden 2D-games zijn dus misschien is dat de oorzaak. Ik ga zo even testen op de normale speeds kijken wat er dan gebeurt! :)

Edit 1: Theo Rietje toegevoegd
Edit 2: Nee ik start ze niet TEGELIJK! :9

[ Voor 16% gewijzigd door Jejking op 19-08-2006 10:56 ]

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 13:07
Maak ik nou uit je post op dat je de beide spellen tegelijk hebt draaien? Het lijkt namelijk dat je eerst RA 2 opstart, en daarna YR er nog bij... In princiepe moet je allen YR doen.

Nu kan het natuurlijk ook zijn dat ik je post verkeerd begrijp... :P
Ohja.. ik heb het probleem niet, ik draai het op een amd xp 3000+ laptop met een ati 9200 64mb videokaart. 768 mb ram

[ Voor 18% gewijzigd door Zjosh op 19-08-2006 10:44 ]

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Hier een potentiële oplossing:

-Ga naar je bureaublad en rechtermuisknop op Yuri's revenge. Dan eigenschappen --> tabblad 'compabiliteit' -----> en voer daarna het programma in een andere modus in, bv windows 98 of 95.

(en installeer patch 1.006 als je dat nog niet gedaan hebt)

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Ik ga zo eventjes kijken of het opgelost is, keep ya posted.