Toon posts:

Sataliet=>decoder=>scart=> ??? => laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 1.423 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik zoek een mogenlijkheid om sataliet te kunnen bekijken op mijn laptop (dit voor als we op vakantie zijn in spanje ofzo).

heeft iemand enig id hoe ik dit het beste (en ik ben geen nederlander als ik niet zou zeggen 'het goedkoopste') zou kunnen doen ?

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:15

mno

Met een Dreambox als decoder heb je aan een UTP-kabel naar je laptop voldoende. Je kan dan je decoder volledig bedienen en bekijken via je laptop.

Gewoon rösti

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je dan het beste kunt doen is een dreambox gebruiken als satdecoder. Deze dingen zijn namelijk in staat het beeld van de satelliet over een netwerk te streamen. Die stream kun je dan gewoon openen op je laptop en bekijken.

Ik neem aan dat je de satelliet ook in Spanje hebt staan, anders dan is het niet te doen (veel te weinig bandbreedte naar je notebook vanuit Nederland wil je fatsoenlijke kwaliteit houden).

Verwijderd

Topicstarter
de sataliet neem ik niet mee, de schotel wel :)

ik zal deze dreambox eens bekijken, mischien dat ie ook wel eens handig is thuis.

bedankt iig :)

Verwijderd

Topicstarter
heb even gekeken, maar een oplossing voor minimaal 200 euro is iets te duur
alhoewel het een zeer mooie oplossing is, gebruiken we de schotel alleen op vakantie.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-02 17:56
Satelliet --> decoder --> SCART --> splitsblokje naar audio L, audio R en composiet --> PCMCIA of USB2.0 TV-kaart.

^ Wat hij zegt.

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:25
Een simpel TV-kaartje met composiet in doet het wel:
Scart -> scart adapter (zoals bij de XBox zit) -> rood en wit omzetten in gewoon jack kabeltje, geel in TV-kaartje -> TV!

Sommige laptops hebben ook een composiet in (voornamelijk laptops met betere videokaarten), dan heb je geen TV-kaart nodig.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 10:25:
de sataliet neem ik niet mee, de schotel wel :)

ik zal deze dreambox eens bekijken, mischien dat ie ook wel eens handig is thuis.

bedankt iig :)
Ik bedoelde uiteraard de schotel ;) Die satelliet laten we gewoon lekker in de lucht hangen.
masser120 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:49:
Een simpel TV-kaartje met composiet in doet het wel:
Scart -> scart adapter (zoals bij de XBox zit) -> rood en wit omzetten in gewoon jack kabeltje, geel in TV-kaartje -> TV!

Sommige laptops hebben ook een composiet in (voornamelijk laptops met betere videokaarten), dan heb je geen TV-kaart nodig.
Nu moet ik je eerlijk zeggen dat ik er nog nooit eentje gezien heb, weet je zeker dat je niet de composite output bedoelt?

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:02
Het zou al een stuk duidelijker zijn als je er bij had gezet wat je daar denkt te gaan ontvangen.

Als het om sateliet ontvangst gaat heb je een schotel nodig met LNB kabel en F connectors om het aan te sluiten en een satelietontvanger als het gaat om FTA(free to air) kanalen kun je eens googelen op Skystar 2 usb kost 70-80 euro en de fabrikant is Technisat kun je zo inpluggen in je laptop en kijken maar.

Zijn het gecodeerde kanalen wordt het heel anders de Skystar kan geen smartcard in en heb je er een kaartschrijver nodig die in de phoenix mode kan om de kaart in te steken en met de software Prog DVB kun je het dan werkend krijgen maar dat zou ik dan thuis eerst zien dat ik het werkend kreeg anders heb je op je vakantie adres nog geen TV.

Andere optie een sateliet ontvanger mee nemen waar wel gewoon een kaart in kan als het om de NL kanalen gaat heb je dus een smartcard van Canaaldigitaal nodig kost 70 euro en 20 euro aktiverings kosten dus daar "goede tijden" kijken wordt een dure grap voor die paar weken.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Ik zie allemaal reacties die volgens mij niet over het onderwerp gaan, omdat TS niet goed duidelijk maakt wat het probleem is. Is het probleem nou puur het aansluiten van je decoder op de laptop? Gebruik dan (bij de ??? uit je topictitel) gewoon zo'n scartblokje waarmee je composiet of s-video uit krijgt. Aansluiten op een usb of pcmcia tvkaartje, en klaar is kees :). Over andere vragen (smartcard :?) weet ik niks.
Pagina: 1