Toon posts:

verschil dg macro en apo macro

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn canon eos 350 wil ik uitbreiden met een sigma 70-300 mm lens. Wie weet het verschil tussen een sigma 70-300 dg macro en een sigma 70-300 dg apo macro? Het theoretische verschil is wel te vinden, maar is er ook verschil merkbaar in de praktijk? Ik zag op pixmania zelfs een apo macro super II.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
APO staat voor apochromatisch glas en dat is iets wat je in praktijk zeker merkt. De APO-versie schijnt toch optisch een stuk beter te zijn dan de niet-APO versie, doordat het APO-glas verschillen in breking van verschillende kleuren licht minimaliseert, waardoor het licht allemaal op dezelfde manier gebroken wordt en dus op de juiste plek op de film/sensor terecht komt. Het is dus zeker aan te raden om voor de APO-versie te kiezen!!

Overigens, deze vraag had wat mij betreft ook hier gemogen: Het grote Canonmount-objectieven-topic V3.0
En als je even goed zoekt hier op GoT of elders, dan had je het antwoord op je vraag zelfs vrij makkelijk kunnen vinden; dit is al vaker aan de orde geweest!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Heb ze beiden geprobeerd en het verschil is duidelijk op 2 gebieden. Paarse randjes worden "volledig" geëlimineerd (zelfs bewust opzoeken door een zon die door de boom schijnt te fotograferen gaf me geen paarse randen op, dus dat is erg goed onder controle gehouden. Verder is de scherpte merkbaar beter. In het midden van de foto zie je het al, maar ga je verder naar buiten valt het verschil alleen maar beter op. Echt zéker weten de moeite waard.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Gaarne het hiertoe bestemde topic gebruiken Het grote Canonmount-objectieven-topic V3.0.
Vandaar een slotje :)

Bericht hierboven

Dit topic is gesloten.