Toon posts:

Nieuw en hopelijk stil systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wat ik voorlopig heb samengesteld bij Sallandautomatisering:
PartTypePrice
ProcIntel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed305
MoBoAsus Moederbord P5B Deluxe WiFi-AP185,9
GPUAsus EN7600GT SILENT /2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16172
Case/PSUNexus Technology Breeze Zwart, Zilver, 400 Watt161,99
RAMTwinMos Memory, 1024 MB, DDR2, PC4300, 533 MHz, 2 x152,02
HDMaxtor DiamondMax 10 RoHS Compliant 300 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/30088
Total1064,91

Een paar vraagjes:
- Die Nexus Case/PSU heb ik snel gekozen is dit een goede keuze voor een 'silent' systeem en is 400 Watt Teveel, Genoeg of te weinig?
- Is PC4200 Geheugen snel genoeg? Heb me laten wijsmaken dat er zelf performace drop is naar PC5300 ? http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=472
- Is die standaard boxed fan goed genoeg kwa koeling en geluidsproductie?
- Heb me ook laten wijmaken dat de Asus EN7600GT SILENT de snelste Fanless GPU is? Is dit werkelijk zo?
- Heb ook liggen zoeken voor minst luidruchtige HD, maar heb dat opgegeven en gewoon beste koop genomen. Of zijn er toch duidelijk stille HD's van 250+ GB en 7200rpm?

Voor de duidelijkheid PC zal gebruikt worden voor:
-Op 1e plaats: homestudio: muziekopname + bewerking
-Op 2e plaats: wat gaming

Verwijderd

De Samsung sp2504c is wel stil en voldoet aan je eisen.

Verder een goede PC. Eventueel alleen later je CPU fan vervangen mocht die iets luidruchtiger zijn dan de rest... Of als de koeling goed genoeg is de fan minder snel laten lopen via software/fancontroller.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 03:08 ]

Verwijderd

Proc
Goede processor, niet wijzigen.

Mobo
Goed moederbord, staat voor qualiteit. Niet wijzigen.

GPU
Of het de snelste zonder fan is, durf ik niet met zekerheid te zeggen, alhoewel ik dat wel denk. Goede budget kaart, voor leuke prestatie's in game. Let wel op: Het zal een bottleneck gaan worden zodra je op hoge resolutie's gaat spelen met een beetje detail

Case/PSU
Leuke kast, echter mijn voorkeur zou gaan naar een Antec Sonata II. Koop hier een Papst 120MM fan bij en plaats die in het systeem om de airflow te verbeteren.

RAM
Neem geheugen op 667Mhz, draait iets sneller, maar de prestatiewinst zal niet uitmuntend zijn.

HD
Goede snelle schijf. Kijk naar Samsung als je gaat voor een zeer stille schijf. Maxtor staat niet bekend om het stilst.

Koop daarnaast even een andere CPU koeler. Ga hiervoor naar een zalman oid. Zijn zeer stil, en presteren 10x meer koelte dan een boxed koeler.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:26
Koop daarnaast even een andere CPU koeler. Ga hiervoor naar een zalman oid. Zijn zeer stil, en presteren 10x meer koelte dan een boxed koeler.
Ik zou zelf eerder een Scythe (stiller en vergelijkbaar geprijsd) of een Arctic Cooling (goedkoper en stiller of vergelijkbaar) kiezen, dan kom je er vaak beter uit - al mis je dan wel 't merkje Zalman natuurlijk ;)
Zie o.a. hier.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 03:12:
Case/PSU
Leuke kast, echter mijn voorkeur zou gaan naar een Antec Sonata II. Koop hier een Papst 120MM fan bij en plaats die in het systeem om de airflow te verbeteren.
Is er iemand die z'n ervaring met de Nexus Breeze kan delen?

Verwijderd

GPU
Of het de snelste zonder fan is, durf ik niet met zekerheid te zeggen, alhoewel ik dat wel denk. Goede budget kaart, voor leuke prestatie's in game. Let wel op: Het zal een bottleneck gaan worden zodra je op hoge resolutie's gaat spelen met een beetje detail
dit is onzin..

ik heb een 6600 gt en kan heel veel spellen op high spelen (i.c.m. 1 gb geheugen en een amd XP 2800+)

dus over welke spellen heb jij het?

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 10:14
@hierboven:

Ik heb ook een 6600GT. Voor de rest een AMD X2 3800+@4600+, 2GB 2-3-3-6 geheugen, Raptor 740ADFD, en ik kan BF2 zeker niet op een hoge resolutie (1280*1024 of hoger) zonder dat ik merkbaar onder de 60 fps kom. De 7600GT is veel sneller maar ook hier geldt dat als je AA/AF aanzet en details op high dat het gaat stotteren op resoluties hoger dan 1280*1024. Maar is de TS niet echt fanatiek wat spellen betreft, het staat immers op z'n tweede plaats, dan is dit de beste keuze wat betreft prijs/kwaliteitverhouding.

Verwijderd

De 7600 GT is een prima kaart :p, cker zo laten. Je kan er veel spellen mee spelen en het is een kaart uit een niewe serie van nVidia duss. :P

Verwijderd

Over dat memory PC4300. Als je dat in dualchannel doet dan kan je het simpel weg gewoon x 2 doen. 533 mhz x 2 = 1066mhz. Nou dan heb je echt wel genoeg bandbreedte en langzaam cker niet. Je moet wel ff checken of je mobo dual channel ondersteund! Je moet er dan ook 2 kopen. Kijk op supermemory.nl daar heb je 2 kaarten van 1gb ddr2 PC 4200 voor 135,90 euro in totaal. Dus 2gb ddr2 voor 135,90 euro ! 8)7 _/-\o_

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
Ziet er goed uit hoor! Maar,

*Zou de Arctic Silentium T4 niet een goede kast zijn? Schijnt heel stil te zijn. 350 Watt zal wel genoeg zijn toch? Scheelt toch aanzienlijk in de prijs.

*Waarom neem je de deluxe versie van de P5B? Zou de 'gewone' niet genoeg zijn?

*De harde schijf, zou de Seagate Barracuda 7200.10 320 GB niet een goede zijn?

*Wil je geen 2 GB? En misschien dan pc5300 nemen?

*Wil je geen:
*DVD-brander?
*cardreader?
*muis?
*toetsenbord
*scherm?

[ Voor 3% gewijzigd door hello_moto op 23-08-2006 15:16 ]

• Actual
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 10:29
Het is wel grappig. Had voor mezelf bijna hetzelfde systeem samengesteld, ook bij Salland. Alleen een wat "minder luxe" videokaart (Club 3d Ati Radeon X1800GTO) omdat de Asus P5B alleen Crossfire aankan (voor zolang dat nog duurt met Intel chipsets).

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nexuskasten zijn fluisterstil evenals de meeste accesoires die zij op de markt brengen. Daar doe je geen miskoop aan. Ik heb nog geen stillere gehoord.... alhoewel.... een stille kast hoor je natuurlijk niet. :)

Misschien kun je overwegen HD's met 5400 rpm te nemen. Ik weet helaas niet of de huidige 7200 rpm HD's meer of mogelijk minder geluid afgeven. Ophangen in rubbers (Zie Nexus) is een extra optie om het e.e.a. nog stiller te krijgen.

Ook zou je kunnen kiezen voor een regelaar in- of extern voor de fans alhoewel dit denk ik niet snel nodig zal zijn bij een Nexus configuratie.

ARME AOW’er

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
de 7600GT silent is lang niet de snelste passief gekoelde videokaart.
Er is ook een 7900GT passief gekoeld.

Linkje naar de site van MSI

Linkje naar pricewatch
hello_moto schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:15:
*Wil je geen:
*DVD-brander
*cardreader
*muis
*toetsenbord
*scherm
*speakers
Agree ;)

[ Voor 77% gewijzigd door Dennist4 op 24-08-2006 12:07 ]

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-01 12:39
Dennist4 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 11:59:
de 7600GT silent is lang niet de snelste passief gekoelde videokaart.
Er is ook een 7900GT passief gekoeld.

Linkje naar de site van MSI
In een review van de passief gekoelde 7600GT van MSI stond dat die elke keer dat ze 3dmark draaiden warmer en langzamer (teruggeklokt i.v.m. temp) werd. Ze hadden MSI gemaild maar er was nog geen oplossing. (zal zo ff die review zoeken Edit: hier)

Weet natuurlijk niet of dat al opgelost is en of hetzelfde bij de 7900GT gebeurt, maar het is misschien iets om rekening mee te houden.

[ Voor 70% gewijzigd door Raynman op 24-08-2006 12:17 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2025
Case/PSU
Vergis je ook niet in de capaciteit van de Antec Performance One P180.. Ik heb 'em toevallig en als je van een strakke alu kast houdt is ie echt geweldig. Standaard voorzien van 3 x 120mm fan en een appart gedeelte voor de voeding (die er standaard niet bij zit en dus je hebt vrije keuze welk merk en type het beste bij je past)

Hij is bij mij fluisterstil en houdt mijn cpu (idle) op 26 graden celsius..

[ Voor 5% gewijzigd door Bart© op 24-08-2006 12:22 ]

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Bart_NL schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:21:
[...]

Vergis je ook niet in de capaciteit van de Antec Performance One P180.. Ik heb 'em toevallig en als je van een strakke alu kast houdt is ie echt geweldig. Standaard voorzien van 3 x 120mm fan en een appart gedeelte voor de voeding (die er standaard niet bij zit en dus je hebt vrije keuze welk merk en type het beste bij je past)

Hij is bij mij fluisterstil en houdt mijn cpu (idle) op 26 graden celsius..
Deze heb ik ook net thuis neergezet (zwarte variant).

Antec P180B (3x 120mm koelers op minimale niveau = praktisch onhoorbaar)
Antec NeoHE 430Watt (modulair, dus geen onnodige kabels) (met stille fan, temperatuurafhankelijk)
Core 2 Duo E6400
Scythe Ninja (zonder fan) (= geen geluid !)

Idle: 38 graden
Sustained full load 2 cores 100%: 47 graden

Bevalt me zeer goed !

Happy Blessings <3

Pagina: 1