Toon posts:

TV kijken op pc

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een acer aspire (4 mnd oud) met s-video. Nu wil ik graag mijn tv aansluiten op mijn laptop, omdat als het goed is ik dan van de pc programma's kan opnemen (zit software van acer bij, iets met recorder).

Nu is mijn vraag wat heb ik nodig om beeld van de tv op de laptop te krijgen en wat zijn hier de prijzen van? En zou dit lukken om zo programma's op te nemen (bespaard me alweer een dvd-hd recorder uit)?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:13

Outerspace

Admin General Chat
Als je die software installeert dan is je probleem toch opgelost? Daar zit waarschijnlijk iets van een recorder en van een tuner bij.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Uhm, een tv heeft geen uitgang voor zover ik weet. Wat je dan beter kunt nemen is een oude viderecorder (met tuner) en dan gewoon een kabeltje kopen van scart naar S-video. Maar weet je zeker dat je laptop een S-video ingang heeft en niet alleen een uitgang? (lijkt me een beetje sterk namelijk dat je laptop een s-video input heeft)

Verder moet je een hele behoorlijke cpu hebben om in behoorlijke kwaliteit real time te coderen zonder framedrops. (Denk niet dat je laptop dat gaat lukken)

Wat je dan beter kunt kopen is een externe tuner met hardwarematige mpeg encoder (zo'n MCE geval van hauppauge oid)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 04:43 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Hier kunnen we helaas weinig mee:

1) je post een vraag over Audio & Video in een subforum die alleen over Videokaarten & Monitoren gaat
2) je geeft geen exacte specs over je hardware (of er een video-in en/of TV tuner op zit is namelijk nogal relevant voor je vraag :o )
3) je geeft ook geen specs van je software, "iets met recorder" kan werkelijk van alles zijn...
4) uit je vraag blijkt in het geheel niet dat je zelf enige inzet getoond hebt om iets zelf uit te zoeken.

Met name om die laatste reden gaat dit topic dan ook dicht :/

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.