Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
GPU - Zalman VF900-Cu
Ik heb zelf de 7700 en de vf-900 en ik ben er meer dan tevreden mee
Verwijderd
Deze koeler kan je namelijk ook nog passief (zonder een 120mm fan erop) te gebruiken op acceptabele temperaturen (hou het wel in de gaten natuurlijk, slechte airflow + hittegolven zijn slechte combinaties).
Mocht je voor deze koeler gaan, bedenk dan wel dat je niet iederen 120mm fan hiervoor kan gebruiken.
Er zitten schroefgaten aan beide kanten van de fan waarmee je de fan normaalgesproken aan een case monteert. Tussen de beide kanten mag tussen de 2 schroefgaatjes geen buisje lopen, anders kan je hem alleen met een hoop gekloot (ervaring.. zucht) op deze koeler klemmen.
Edit: bij bijna elke 'custom' processorkoeler moet je koelpasta gebruiken, bij sommige word het meegeleverd (zoals deze) maar bij de meeste niet.
Er zijn ook wel koelers waar een soort plaklaag onder zit (wat je met boxed koelers voornamelijk ziet), maar die beginnen aardig zeldzaam te worden gelukkig
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 23:37 ]
Verwijderd
Edit: gezien de omvang van je kast zal de hoogte van de Ninja geen probleem zijn.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 23:38 ]
Verwijderd
Zalman was vroegah een uitblinker met koelprestaties, nu lijkt het eigenlijk alleen nog maar om het uiterlijk te gaan.
Zalman VF700-Cu LED
Zalman CNPS9500 LED
Op een Zalman ZM-MFC1 fancontroler, alles op 5v en praktisch muisstil.
De beste cool pasta is artec zilver, een flinke drup (niet te veel) op je proc en cooler erop, vast schroeven en klaar.
http://www.arcticsilver.com/as5.htm
Hmm, de meeste moederborden booten niet als je geen fan aansluit.CodeConnected schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:37:
bij zon ninja kan je zelf kiezen wil je 0 DB dan zet je er geen fan op.
Zalman is trouwens best wel stil hoor, maar niet @ max rpm. Daarom zit er ook altijd een fan-mate bij.
Verwijderd
meestal kan je dat in je bios instellen, bij mij (asus a8n sli-se) in ieder geval wel.BlooDbeak_Onno schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:41:
[...]
Hmm, de meeste moederborden booten niet als je geen fan aansluit.
Zalman is trouwens best wel stil hoor, maar niet @ max rpm. Daarom zit er ook altijd een fan-mate bij.
Ben jij nou een tweaker?BlooDbeak_Onno schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:41:
[...]
Waarom zou een mobo niet boeten als je geen fan aansluit??BlooDbeak_Onno schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:41:
[...]
zalman is helemaal niet stil ik had een 7700 alcu had ik aan een fanmate en die fanmate nog aan een 5 volt aansluiting hij draaide echt op het laagst en ik hoorde hem echt Te veel gewoon!
Tegenwoordig hebben we daar een BIOS voor, misschien leef je nog in het oertijdperk waar ze dat nog niet hadden uitgevonden.BlooDbeak_Onno schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:41:
Mensten uit de 20/21e eeuw zetten in de bios gewoon uit dat ie de fanspeed nie tmoet controleren en klaar is henk.
[ Voor 12% gewijzigd door appel22 op 18-08-2006 23:50 ]
Misschien een andere situatie bij jou, hier zijn de zallmans toch muisstil, maar als je de revieuw leest komt zallman er zeker niet slecht uit.CodeConnected schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:46:
[...]
Waarom zou een mobo niet boeten als je geen fan aansluit??
zalman is helemaal niet stil ik had een 7700 alcu had ik aan een fanmate en die fanmate nog aan een 5 volt aansluiting hij draaide echt op het laagst en ik hoorde hem echt Te veel gewoon!
nieuws: Negen alternatieven voor Intels standaard S775-koeler
Verwijderd
Arctic cooling maakt goede, stille en goedkope koelers. Ik heb er al anderhalf jaar 1, en die is nog steeds onhoorbaar.
Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32
Verwijderd
Ik heb op dit moment een Arctic freezer 64 pro en deze kan ik je niet aanraden als je gaat overclocken. Ben je dit niet van plan dan is ie top
Ik wil dus ook een nieuwe cooler aanschaffen, zeer waarschijnlijk een Scythe Ninja, omdat deze overal positief bevonden word. Ik vroeg me alleen af, maakt het veel uit of de cooler die je erop zet op 1200rpm of 1500 rpm draait? scheelt dit een paar graden of zal dit 1 graad schelen? Me cpu staat op het moment vrij aan ze max geclocked en is 64 graden op het moment met een Arctic Freezer. Dus ik wil em zo koel mogelijk krijgen, maar ook weer geen onnodig lawaai krijgen. Iemand een idee of het wat scheelt?
[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 04:26 ]
Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II
Qua temperaturen:
Arctic Freezer: idle/stressed: 41c/53c
Scythe Ninja met fan: idle/stressed: 34c/45c
Ik heb bij beide fans eerst de cpu schoongemaakt met ArctiClean 1 & 2, en daarna Arctic Silver 5 erop gedaan.
Verwijderd
Prima dus en niet duur
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 23:41 ]
Nee. Je moet natuurlijk wel van te voren de oude koelprut eraf halen.Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:36:
is dat een "must"? de cooler eerst schoonmaken met Articlean??
nope, aceton werkt prima, en er zullen vast nog wel meer middeltjes zijn. Stukje marketing dus Articlean.
[ Voor 4% gewijzigd door Pong op 24-08-2006 08:15 ]
Geen Ping, wel Pong
Ik vind van niet, gewoon vegen en misschien nog iets chemisch er tegen aan gaat prima. Sowieso is het een goed plan om eerst je cpu even goed te stressen voordat je hem loshaalt, dan gaat het een stuk makkelijker. In deze dicussie komen een flink aantal mogelijkheden aan bod klik.Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:36:
is dat een "must"? de cooler eerst schoonmaken met Articlean??
Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II