Toon posts:

Mac Mini Core Solo/Duo of MacBook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een afweging en hoop dat met jullie advies, ik tot een besluit kan komen.

De situatie is als volgt:
Ik en mijn vriendin (allebei net afgestudeerd en werkzoekend) hebben beide een computer nodig. Ik heb al een MacBook (Witte 2Ghz, 2Gb RAM) en zij had een mega trage Sony Vaio, die het gelukkig begeven heeft, zodat we nu op zoek kunnen naar een Mac >:)

Ik kan van iemand een Mac Mini Core Solo overnemen voor €450. Hierbij dienen we dan nog een scherm bij kopen. We waren aan een 19" TFT aan het denken van rond de €200, waarmee we voor €650 klaar kunnen zijn.
Voor ca. €250 meer kunnen we of de instap MacBook kopen (studentenactie) of een tweedehands Mini Core Duo kopen. Samengevat:

- €650 = Mini Solo 1,5 Ghz & 19" TFT | 2e hands
- €900 = MacBook 1,83 Ghz | Nieuw
- €900 = Mini Due 1,66 Ghz & 19" TFT | 2e hands

We gebruiken het voor surfen, muziek luisteren, films kijken en word/excel.
De mobiele factor van de MacBook is geen must. €900 hebben we wel en zijn we ook bereidt om uit te geven. Waar het om gaat is de beste prijs kwaliteit verhouding. Dus mensen die ervaring met 1 of meerdere systemen icm de activiteiten waarvoor we de Mac gaan gebruiken, laat van je horen.

Wat zouden jullie doen en waarom?

P.S. ben nog van plan om 2Gb Ram er zelf in te plaatsen.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Tja, je zegt wel dat de mobiele factor geen must is, maar ik heb nu al 6 jaar notebooks en het is toch heel erg handig als het moet. Als het geen probleem is om het te betalen dan zou ik juist om de mobiele factor een notebook nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Punt is zeg maar dat we al een MacBook hebben....

Wat de keuze ook lastig maakt is de MacExpo volgende maand in Parijs en de mogelijkheid dat mss de Core 2 Duo in de MacBook/Mini komt. Een nieuwe computer is wel handig, maar we zijn zeker bereidt om te wachten voor de Merom.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als mobiliteit geen rol speelt lijkt een Mini mij logischer, je hebt dan een groter scherm tot je beschikking. Maarja, dat is een overweging die je zelf moet nemen natuurlijk :o

🌞🍃

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Als je al 'n laptop hebt zou ik een desktop kiezen. Groter scherm, dus je hoeft (in mijn geval) iets minder te turen naar die kleine lettertjes. Iets comfortabeler vanuit je luie bureaustoel.
Ook met Frontrow/DVD's kijken is een 19" ook wat leuker.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:02

slazh

Here To Stay

Als je het alleen vanwege het scherm doet kan je net zo goed een mooi TFT schermpje kopen, en deze aan je macbook hangen. Ook prima te doen.

Ik zou in dit geval voor de Mini Duo gaan met TFT; de mobiliteit heb je al in de vorm van je macbook, en je geeft zelf aan dat een tweede niet echt nodig is. Daarnaast kan je altijd je macbook aan het scherm hangen dat je bij die Mini krijgt.

Qua performance denk ik niet dat je hoeft te wachten op die nieuwe cpu's. Wat jullie er mee van plan zijn zou prima moeten werken :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus jij vind dat die extra €250 voor een Duo tov een Solo gerechtvaardigd is.....? Ik dacht namelijk zelf dat €450 voor een Solo best goedkoop is, gezien sommige G4's nog voor die prijs aangeboden wordt. En als ik er 2 Gb RAM inzet (voor €130, van die Hongkongse eBayer), zal dat ding natuurlijk ook niet traag zijn. Lijkt me dan dat ik met de Solo dan toch een tijdje mee door kan, met nadruk op lijkt, want dat weet ik dus niet (Solo bezitters, help me :D ).

Of ik kan natuurlijk zelf zo'n Core 2 Duo erin zetten. >:)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 08:56 ]

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:02

slazh

Here To Stay

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 08:48:
Dus jij vind dat die extra €250 voor een Duo tov een Solo gerechtvaardigd is.....? Ik dacht namelijk zelf dat €450 voor een Solo best goedkoop is, gezien sommige G4's nog voor die prijs aangeboden wordt. En als ik er 2 Gb RAM inzet (voor €130, van die Hongkongse eBayer), zal dat ding natuurlijk ook niet traag zijn. Lijkt me dan dat ik met de Solo dan toch een tijdje mee door kan, met nadruk op lijkt, want dat weet ik dus niet (Solo bezitters, help me :D ).
Ik heb zelf geen ervaring met de Solo (macbook bezittter), maar als ik wat rond zoek op Google kom ik vaak het advies tegen voor de Duo te gaan ipv de Solo. Vooral als je 'net even wat meer wil doen' dan alleen wat internetten e.d.

Bijv. deze review laat het verschil tussen de twee aardig zien (let wel; de duo was al qua Ghz sneller)

Persoonlijk zou ik voor de Duo gaan, omdat ik van mijzelf weet dat ik toch af en toe wat intensievere applicaties ga draaien hoewel ik meestal ook alleen een beetje zit te browsen / chatten.

Plus de Duo zal misschien een wat langere 'levenswaarde' hebben :)
Of ik kan natuurlijk zelf zo'n Core 2 Duo erin zetten. >:)
Of er een Core 2 in kan betwijfel ik, maar je kan volgens dit bericht wel een Duo in een Solo mini zetten :)

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:08

Nitai

Live the life you love.

Ik zou persoonlijk een 20" scherm halen en die aan je Macbook hangen. Je kun dan alijd nog de Expo afwachten en een tweehandse core duo of een nieuwe mac mini kopen dan. Ook vraag ik me af dat als jullie beiden werk hebben, in hoeverre je nog achter de Mac kruipt 's avonds ;)

Ik weet niet wat voor werk jullie zoeken, maar als je al een hele dag op kantoor achter een pc zit, dan heb je 's avonds toch wel trek in iets anders. Je kunt je MacBook dan even aansluiten op dat scherm en filmpjes kijken?

Al met al, je kunt ook geleidelijk aan een nieuwe mac (eerst scherm dan een mini of macbook) halen, als je perse voor de Expo wilt wachten.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Pagina: 1