Toon posts:

Nvidia riva TNT2 model 64

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje..

Ik heb dus al een vrij oude pc (pntium 3 1Ghz 384 mb ram).. met een TNT2 (32 MB)..
en als ik sandra open( :9~ ) dan zegt die mij dat OpenGL mogelijk is..
maar als ik nu een toch wel vrij oude game speel (Counter-strike) en ik wil mijn beeld resolutie laten werken op 640x400 8)7 (!!!!) in OpenGL dan zegt ie dat dit niet 'supported' is..
D3D werkt wel maar ook enkel in 640x400..
nogthans meen ik mij te herinneren dat ik dit vroeger wel in OpenGL heb gespeeld en dat het ook op een hogere scherm resolutie was dan 640x400..

edit :kan dit aan de driver liggen?
ik moet nml. nooit een driver installeren.. :/ doet Win XP dit zelf?
ik heb ook al zitte zoeken achter een nieuwe versie maar die willen nooit installeren..

iemand enige hints of tips?? _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 21:41 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:41
Je zou even in het archief van NVidia kunnen zoeken naar de laatste driver die deze ondersteunt (gewoon bij download drivers de juist videokaart aangeven). Dat is allicht beter dan wat je hebt. Je kan het altijd proberen :).

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik heb zelf in een oude Pentium 3 ook een NVidia kaart, een TNT met 16 MB.

De Detonator-drivers hebben nooit gewerkt op deze kaart, niet in Windows 98 en ook niet onder XP.

Misschien zou je kunnen zoeken naar GLSetup, hiermee kan ik toch gamen op die PC.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:04

Cyphax

Moderator LNX/AI
Het ligt in ieder geval niet aan de kaart, die is niet te oud ofzo.
Detonators (mits voldoende oud) moeten echt werken voor TNT kaarten (daarom heten ze ook Detonators ;)) maar op gegeven moment is de support komen te vervallen voor die dingen. Zoek anders even op GoT zelf naar detonators + TNT2, dan vind je waarschijnlijk wel welke versie van die driver je goed kunt gebruiken.
CodeCaster schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:49:
Ik heb zelf in een oude Pentium 3 ook een NVidia kaart, een TNT met 16 MB.

De Detonator-drivers hebben nooit gewerkt op deze kaart, niet in Windows 98 en ook niet onder XP.

Misschien zou je kunnen zoeken naar GLSetup, hiermee kan ik toch gamen op die PC.
Wow 16MB maar? Ik heb een TNT2 M64 met 64MB RAM... dat maakt nogal een verschil zeg. Maarja die kaart draaide prima op Detonators (versie 17.xx ofzo, lang geleden).

[ Voor 41% gewijzigd door Cyphax op 18-08-2006 23:56 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 17:32
Héhé, en als je toevallig toch 15€ kunt opzijzetten, dan koop je best ergens een Geforce2/3 2ehands. Die 1GHz kan nog best leuke spellen aan dan. Het zou me zelf niet verwonderen dat je daar Hlaf Life 2 mee aan de praat zou kunnen krijgen.

minimum System Configuration

1.2 GHz Processor
256MB RAM
DirectX 7 capable graphics card
Windows 2000/XP/ME/98
Mouse
Keyboard
Internet Connection

Ik weet dat hl2 op een Geforce2 draait (ooit nog gedaan met een A64 3000+ op 1024*786 met alles op medium, ging vrij vlot. jij zou dit moeten kunnen proberen met het meeste op minimum), en vroeger heb ik nog spellen gespeeld met een PIII-800 die een 1,2GHz (P4-equivalent) vroegern. Jouw PIII 1GHz is immers zeker een 1.4GHz P4 waard.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_71.84.html

De laatste drivers die jouw kaart ondersteunen. Klopt inderdaad dat er op de site een nieuwe versie staat, maar die doet het toch echt niet op een TNT2.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Glashelder schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 00:05:
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_71.84.html

De laatste drivers die jouw kaart ondersteunen. Klopt inderdaad dat er op de site een nieuwe versie staat, maar die doet het toch echt niet op een TNT2.
Ja ik had ook al naar drivers gezocht en dat was ook 1 van de 4 ofzo die ik gedownload had...
Maardeze vertikte het ook... Gaf één of andere foutmelding...
Kzal is wete te zegge de welke als men pc trug werkt... :*)
heb hem om zeep geholpe vandaag...
wille overclocken... ==> heb ik topic voor open gedaan..
morge is teste :)

btw. Halflife 2? Werken? daar zouk aan twijfele...
ik heb SOF II nog wille spele ma da haperde al gelijk Quake III op ne Commodore ;)
Allez ja.. bij wijze van spreken eh :-)

dus voor iedereen... P3 1Ghz.. niet overclocke naar 1440 Mhz 8)7

• needless to say
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 03:11:
[...]

Ja ik had ook al naar drivers gezocht en dat was ook 1 van de 4 ofzo die ik gedownload had...
Maardeze vertikte het ook... Gaf één of andere foutmelding...
Kzal is wete te zegge de welke als men pc trug werkt... :*)
heb hem om zeep geholpe vandaag...
wille overclocken... ==> heb ik topic voor open gedaan..
morge is teste :)

btw. Halflife 2? Werken? daar zouk aan twijfele...
ik heb SOF II nog wille spele ma da haperde al gelijk Quake III op ne Commodore ;)
Allez ja.. bij wijze van spreken eh :-)

dus voor iedereen... P3 1Ghz.. niet overclocke naar 1440 Mhz 8)7
lol van 1GHz plots naar 1440 MHz is inderdaad wel zeer sterk. HL2 zou je moeten kunnen spelen als je je een betere videokaart koopt zoals een geforce2/3/4. Die zijn tegenwoordig vrij goedkoop 2e hands te vinden. Volgens deze website: http://halflife2.filefront.com/info/HL2_Requirements zou hl2 al werken op een 700MHz processor.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Cyphax schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:55:
Het ligt in ieder geval niet aan de kaart, die is niet te oud ofzo.
Detonators (mits voldoende oud) moeten echt werken voor TNT kaarten (daarom heten ze ook Detonators ;)) maar op gegeven moment is de support komen te vervallen voor die dingen. Zoek anders even op GoT zelf naar detonators + TNT2, dan vind je waarschijnlijk wel welke versie van die driver je goed kunt gebruiken.
Of kijk gewoon in de Archives op www.nvidia.com - er staat netjes bij iedere driverversie welke chips supported zijn :)
[...]

Wow 16MB maar? Ik heb een TNT2 M64 met 64MB RAM... dat maakt nogal een verschil zeg.
Nee, dat maakt geen ene steek aan verschil uit :o

Videogeheugengrootte maakt pas iets uit als textures groter worden dan het geheugen aankan *en* de GPU niet zelf de bottleneck is. Nu kan ik me situaties voorstellen waarin je meer dan 16MB wilt hebben, maar in al die situaties is een TNT2/M64 al lang zelf de bottleneck. Dat ding heeft een 64b geheugenbus, wat met SDR-SDRAM geheugen betekent dat het zelfs met "snel" geheugen van 166MHz niet boven de 1333MB/s uitkomt. Wat dat betekent voor je fillrate mag je raden...

Het was anno 2000 even onzinnig om een TNT2/M64 met 64MB die ik overigens nooit heb gezien, iirc werd de TNT2 reeks nooit met meer dan 32MB uitgerust - en zelfs dat was alleen op een TNT2 Pro of Ultra zinnig te kopen als dat het nu is om een GeForce 6200 TurboCache met 512MB te nemen 8)7

Oslik blyat! Oslik!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX/AI
dion_b schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:22:
[...]

Of kijk gewoon in de Archives op www.nvidia.com - er staat netjes bij iedere driverversie welke chips supported zijn :)
Goed idee. Toch zou ik even hier rondzoeken naar ervaringen, just in case.
Nee, dat maakt geen ene steek aan verschil uit :o
Nee, niet qua performance, maar het verschil in geheugen is wel een factor 4! :o
Dat is wel een relatief groot verschil, dat bedoelde ik maar. :P
Het was anno 2000 even onzinnig om een TNT2/M64 met 64MB die ik overigens nooit heb gezien, iirc werd de TNT2 reeks nooit met meer dan 32MB uitgerust - en zelfs dat was alleen op een TNT2 Pro of Ultra zinnig te kopen als dat het nu is om een GeForce 6200 TurboCache met 512MB te nemen 8)7
Heheh dat doen ze vandaag de dag nog steeds, veel meer videogeheugen dan nodig is op die budgetkaarten proppen? :)
Zal wel marketing zijn. :P Overigens was die TNT2 M64 helemaal geen slechte kaart, het was alleen een budgetgeval, maar hij kon toendertijd (ik kocht 'm nieuw) de meeste spellen nog wel draaien. Die van mij had een TV-out en daarmee was dat een hele fijne kaart voor een HTPC'tje tot ik 'm sloopte. :+
't Was nog een PCI-kaartje ook, volgens mij waren er ook wel AGP TNT2's. Ahh dat was nog in de tijd dat 3Dfx nog meespeelde... :'(
(en ik was altijd wel heel erg 3Dfx-fan... nog steeds trouwens :+)

[ Voor 8% gewijzigd door Cyphax op 19-08-2006 18:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips eh !!
hehe 1440 was idd een beetje veel gegokt..

kga is zoeken naar een gForce kaartje... misschien zit daar toch nog iets meer power in dan in mijn toch wel teerbeminde TNT2 ;)

Dus een kaart van 64 Mb zou al meer al goed genoeg zijn.. Gforce 3? _/-\o_

waar kopen jullie 2de hands dingen? laten opsturen met Ebay? of is dat niet aan te raden? :?

thanx

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik denk dat CS met een TNT2 64 niet bepaald goed zal draaien...
Ik had namelijk bij een oude PC een GeForce 2 PRO 64MB en CS draaide voor geen meter, 24fps of zo... :?

Toen prikten we een Voodoo2 32MB in het systeem, draaiden CS in Glide of OpenGL, weet niet meer, en opeens hadden (schrik niet :+) 40fps... :9

Je zou dus in feite ook gewoon kunnen zoeken naar een Voodoo2 kaartje... :)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 20-08-2006 16:10 ]

Verwijderd

Een TNT2 M64 haalt richting 30-40 fps in Quake III (al helemaal met een 1Ghz P3)

Verder heb je het over 640x400. Die resolutie wordt idd. niet ondersteund. 640x480 wel - of was het een tikfoutje? Ik herinner mij Red Alert b.v. dat je op 640x400 kon draaien, maar als je dat probeerde, kreeg je van DirectX mooi 640x480 met 80 zwarte pixellijnen.

Verwijderd

Ik meen me te herinneren dat je de drivers moet downloaden om opengl te laten werken omdat dat niet wordt ondersteund door de ingebouwde drivers. Heb hier ook meerdere pcs met een tnt2 en daar moest je dat wel doen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Drivers installeren zou dit prima moeten verhelpen. WinXP levert met de standaard drivertjes namelijk géén OpenGL support mee ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zorg wel dat je de juiste drivers afhaalt, de laatste nieuwe ondersteunt de TNT 2 serie namelijk niet meer, kijk eens in de richting van 66.xx ( kijk bij 'products supported' )

offtopic:
cybersteef, doet me plezier dat ik niet de enigste ben die nu nog op is :P

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• needless to say
GJ-tje schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:09:
Ik denk dat CS met een TNT2 64 niet bepaald goed zal draaien...
Ik had namelijk bij een oude PC een GeForce 2 PRO 64MB en CS draaide voor geen meter, 24fps of zo... :?

Toen prikten we een Voodoo2 32MB in het systeem, draaiden CS in Glide of OpenGL, weet niet meer, en opeens hadden (schrik niet :+) 40fps... :9

Je zou dus in feite ook gewoon kunnen zoeken naar een Voodoo2 kaartje... :)
Euhm, dan was er toch een driver-of instellingen-probleem . Een Geforce2 is onvergelijkbaar sneller dan een een Voodoo2.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

needless to say schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 08:07:
[...]

Euhm, dan was er toch een driver-of instellingen-probleem . Een Geforce2 is onvergelijkbaar sneller dan een een Voodoo2.
Nee. Om de een of andere reden gaat de oude CS (die gebaseerd is op Half-Life 1) een stuk harder op een voodoo1/voodoo2 dan op een TNT2. De TNT levert alleen wel een veel constantere FPS. In velden met grote open ruimtes zakt het aantal FPS bij een voodoo2 hard naar beneden, terwijl die bij een TNT2 nauwelijks zakt. Ik had hier een bak met een P1 MMX 225MHz, 64MB EDO ram en een Voodoo1 met 4 MB en die haalde in middelgrote ruimtes bijna net zoveel FPS in CS1.3 als de bak met een Pentium 3 500MHz, 64MB SDram en een Riva TNT2 32MB van m'n ouders. In kleine ruimtes zelfs meer. In grote ruimtes zakte de FPS van die Voodoo echter onder de 10 FPS, terwijl die TNT2 meer dan 25 FPS bleef doen.

In alle andere gevallen maakt een GeForce 2 gehakt van een Voodoo.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Één woord; Glide.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX/AI
Glide-optimized engine. :)
Ik herinner mij bijvoorbeeld Unreal. Dat spel liep als een trein op mijn P200 met 4MB Voodoo-kaartje en later mijn Voodoo2. Die engine was geschreven voor Glide. Later is ie omgezet naar Direct3D en dat liep op diezelfde PC met die TNT2 M64 voor geen meter. En het was ook veel minder mooi om te zien ook nog.
Oh en die Voodoo's deden maar 16 bits kleuren, wellicht maakt dat een hoop uit tov 32-bits op de TNT2's en hoger (mits ingesteld daarop).

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:48

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:03:
Dus een kaart van 64 Mb zou al meer al goed genoeg zijn.. Gforce 3? _/-\o_
Let wel op dat het aantal MB's op een videokaart niets zegt over de prestaties. Een GeForce 4 Ti4200 met 64MB zal vrijwel altijd beter presteren dan een GeForce FX 5200 met 256MB en een 64bits geheugenbus ;)
waar kopen jullie 2de hands dingen? laten opsturen met Ebay? of is dat niet aan te raden? :?
Ik koop het overal waar ik het kopen kan. Dat wil zeggen: Nieuw (online shops, zie de Tweakers.net - Pricewatch) danwel tweedehands (Marktplaats, eBay of Tweakers.net - Vraag & Aanbod).
Paddixx schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 08:28:
[...]

Nee. Om de een of andere reden gaat de oude CS (die gebaseerd is op Half-Life 1) een stuk harder op een voodoo1/voodoo2 dan op een TNT2. De TNT levert alleen wel een veel constantere FPS. In velden met grote open ruimtes zakt het aantal FPS bij een voodoo2 hard naar beneden, terwijl die bij een TNT2 nauwelijks zakt. Ik had hier een bak met een P1 MMX 225MHz, 64MB EDO ram en een Voodoo1 met 4 MB en die haalde in middelgrote ruimtes bijna net zoveel FPS in CS1.3 als de bak met een Pentium 3 500MHz, 64MB SDram en een Riva TNT2 32MB van m'n ouders. In kleine ruimtes zelfs meer. In grote ruimtes zakte de FPS van die Voodoo echter onder de 10 FPS, terwijl die TNT2 meer dan 25 FPS bleef doen.

Merk wel op dat de processor van het systeem met de 3Dfx kaart een stuk trager is. Dit speelt een rol bij de 'FPS-Inzakkingen'.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-07 21:55
Volgens mij moet je versie 61.77 hebben voor die TNT op Win2000/XP (internationaal). Uit de pdf's van die versie en de eerstvolgende blijkt dat in de 66.93 de TNT's al niet meer worden genoemd in de tabel met ondersteunde kaarten.

Vergeet niet je Windows te ontdoen van de oude driver: eerst gewoon deinstalleren en dan in safe mode (booten + F8) Driver Cleaner draaien. Dan in gewone modus Windows niet de 'nieuwe' hardware laten installeren maar gewoon de nvidia setup draaien.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• needless to say
needless to say schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 08:07:
Paddixx schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 08:28:
Nee. Om de een of andere reden gaat de oude CS (die gebaseerd is op Half-Life 1) een stuk harder op een voodoo1/voodoo2 dan op een TNT2.
...

?

Ik spreek over een Geforce2 en jij over een TNT2? Dat is 2 generaties videokaarten verschil...

[ Voor 15% gewijzigd door needless to say op 21-08-2006 10:25 ]

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

needless to say schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 10:24:
?

Ik spreek over een Geforce2 en jij over een TNT2? Dat is 2 generaties videokaarten verschil...
De eerste alinea was een reactie op 'Euhm, dan was er toch een driver-of instellingen-probleem.' Die laatste regel op wat je daarna zei. ;)

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:03
Ik heb dezelfde kaart gehad als de TS en daar kon je prima mee gamen met tnt2/geforce drivers voor XP. Specs waren toen Piii 800Mhz met 512 mb en 40 gb schijfje. Draaide er met gemak Quake 3 Arena, Unreal Tournament 1 en 2003 en Soldier of Fortune 1 en 2 op. Allemaal in 1280-1024. Inmiddels zit in die bak een Radeon 9200 ViVo. Systeem is nu 6,5 jaar oud en trekt nog aardig wat moderne games.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
-roberth- schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:34:
Ik heb dezelfde kaart gehad als de TS en daar kon je prima mee gamen met tnt2/geforce drivers voor XP. Specs waren toen Piii 800Mhz met 512 mb en 40 gb schijfje. Draaide er met gemak Quake 3 Arena, Unreal Tournament 1 en 2003 en Soldier of Fortune 1 en 2 op. Allemaal in 1280-1024. Inmiddels zit in die bak een Radeon 9200 ViVo. Systeem is nu 6,5 jaar oud en trekt nog aardig wat moderne games.
heb er 1 in mijn Celeron 600@900 zitten.. :) in PCI variant ook nog :D

hopelijk krijg ik nou met de drivers die in dit topic aangeraden worden de OpenGL ook aan de ratel..

en anders klets ik mn Voodoo Banshee 16MB er gewoon in :7

404 Signature not found

Pagina: 1