Een aantal maanden geleden heb ik een MacBook Pro gekocht. Ben er zeer tevreden mee en heel trots ook
. Alleen heb ik nu wel een probleem. Ik kan geen software meer ontwikkelen voor Windows-computers, althans niet met mijn MBP. Op mijn hogeschool staan wel een paar machines, maar thuis zou ik ook wat willen werken. Daarom zat ik te denken aan een eenvoudig office achtig systeem.
Tegelijkertijd zit ik te denken aan een serversysteem voor veilige backup van bijvoorbeeld mijn projecten (source code, documentatie), maar ook films en dergelijke. 250-500GB opslag zou dus lekker zijn. Met mogelijkheden om het uit te breiden tot 1 TB in de toekomst (wat dus neerkomt op SATA) (verkopen ze nog wel ATA?
)
Andere eisen zijn dat het geen bigtower (en het liefst ook geen miditower vanwege de ruimte) moet zijn en dat er draadloos genetwerkt mee kan worden. Een onwijze grafische kaart hoeft van mij niet, aangezien ik dat wel aan mijn MBP overlaat.
Nu ben ik de laatste jaren niet zo thuis meer op het gebied van hardware. Wat vroeger goed was, is nu misschien de minder goede partij. Hier zijn de problemen waar ik mee zit:
Tegelijkertijd zit ik te denken aan een serversysteem voor veilige backup van bijvoorbeeld mijn projecten (source code, documentatie), maar ook films en dergelijke. 250-500GB opslag zou dus lekker zijn. Met mogelijkheden om het uit te breiden tot 1 TB in de toekomst (wat dus neerkomt op SATA) (verkopen ze nog wel ATA?
Andere eisen zijn dat het geen bigtower (en het liefst ook geen miditower vanwege de ruimte) moet zijn en dat er draadloos genetwerkt mee kan worden. Een onwijze grafische kaart hoeft van mij niet, aangezien ik dat wel aan mijn MBP overlaat.
Nu ben ik de laatste jaren niet zo thuis meer op het gebied van hardware. Wat vroeger goed was, is nu misschien de minder goede partij. Hier zijn de problemen waar ik mee zit:
- Is er een systeem samen te stellen dat beide functies kan vervullen? ik moet er op kunnen ontwikkelen en dus werken, maar het moet ook een stabiele opslag vormen.HTTP/PHP/MySQL serveren hoeft niet, aangezien ik daar een hostingpakket voor heb.
- AMD of Intel? Persoonlijk interesseert het me weinig tot niks, maar ik heb wel altijd op Intel systemen gewerkt (de MBP maakt geen uitzondering daarop
). AMD is dus 'nieuw' voor me.
- Prebuild of homebuild? Persoonlijk vind ik prebuild het makkelijkste, maar dan zit ik met het volgende punt:
- is dit te realiseren onder de 700 euro, inclusief monitor? De monitor mag gewoon een 15/17 inch zijn met lage responsetijd en de resolutie geef ik ook weinig om.
- Hebben jullie nog nuttige tips?
[ Voor 3% gewijzigd door De_Delph op 18-08-2006 20:33 ]
You can't drive your house, but you can sleep in your car!