NU nieuwe pc nodig wegens prijs stijgingen dus ..

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pesticide
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-02-2025
Ik voel me echt geneukt door die hardware boeren grmbl.

Reden : intel heeft geen enkel deftig mobo voor 133mhz bus en via is ook niet al te goed dus zou nik voor een bx op 133 moete gaan wegens het feit dat deze gewoon na 2 jaar nog steeds ruuult (agp bus troubles included) En ja ik dan maar naar athlon gaa kijken he maaar aangezien ik me nieuw peeceeke toch nog graag zou willen af en toe upgraden kloot athlon me met hun socket A waardoor ik me cpu niet meer zou kunne upgraden in de toekomst.

Dit heb ik uitgedocktert als beste prijs kwaliteit systeem (een intel en athlon systeem) (ook een power systeem en een STIL systeem ;-) )

Ik ben een gamer/webdesigner en wil me graag met video en audio bewerkingen gaan bezighouden nu

Nieuwe pc :

Athlon syteem :

Moederbord : ASUS k7V
Athlon 900 Mhz
Ram : 256 Mb 133Mhz ECC SDram CAS2 (1 dimm)
Videokaart : creative annihilator pro (gforceDDR 32 MB)
Hard Disk : IBM deskstar 75 gig versie (en een 80 pin kabel indien die er niet bij zit in de retail)
Kast: Supersilent Big tower met lekker airflow en Athlon waardige Voeding (300 wat of meer)
floppy drive (stil maar rap)
KenWood 72X CD-ROM
Plextor Plexwriter 12x,10x,32x IDE internal CD-ReWriter - Retail
Cambridge SoundWorks DeskTop Theater 5.1 DTT2500 Digital
Creative labs soundblaster Platinum - Retail

Intel systeem:

Moederbord: Abit BE6-II
Intel 733e Fcpga socket 370
Ram : 256 Mb 133Mhz ECC SDram CAS2 (1 dimm)
Videokaart : creative annihilator pro (gforce DDR 32 MB)
Hard Disk : IBM deskstar 75 gig versie (en een 80 pin kabel indien die er niet bij zit in de retail)
Kast: Supersilent Big tower met lekker airflow (300 wat)
floppy drive (stil maar rap)
KenWood 72X CD-ROM
Plextor Plexwriter 12x,10x,32x IDE internal CD-ReWriter - Retail
Cambridge SoundWorks DeskTop Theater 5.1 DTT2500 Digital
Creative labs soundblaster Platinum - Retail

Nou wilde ik eerst de g400 max maar deze zou niet werken in een bx 133

Voor welk systeem zou ik gaan en hebben jullie nog wat tips opmerkingen ervaringen?

Thx in advance,

een totaal de kluts kwijte pesticide

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:17
Athlon systeem:

- Moederbord: ASUS K7V > Waarom geen Abit KA7? Als je wilt gaan overclocken is de KA7 het beste.
- Videokaart: Annihilator Pro > Waarom geen GeForce 2 GTS van Creative? Kost iets van 740,- in de Pricewatch.

Verder ziet het er wel goed uit! Wat is je budget?

Verwijderd

Hmm..niet mis Pesticide!

Had je geld over ofzo?
Dan mag je mij ook wel wat doen ;)

Ik zou gewoon de GeForce 1 ddr nemen.
De Geforce 2 is niet veel sneller door de geheugen bottleneck

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Zou ook voor de Athlon systeem gaan, de K7 heeft namelijk een beter FPU en dat zal iemand die web designed wel kunnen gebruiken.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Pesticide
Ja bekijk het zo ik heb het nu al 5 jaar uitgehouden met eerst 3 jar ne p90 en dan p166@188 een laatst een p233@266.

En nou wilde ik eigenlijk mezelf lmekker verwennen maar toch niet overdrijven.

Zo zal ik nooit 600 gulden extra uitgeven aan die 50 of 100 mhz extra want voor die prijs koop je een niuewe cpu.

Dus iedereen hier raad die athlon aan ??

Ja abit is cool maar de asus kwam beter uit alle tests die ik gelezen had en op de abit waren maar 4 van de 6 pci slots master (dacht ik)

Iemand een idee welk merk van ram de betere zijn ?

Me budget is 3000 g voor als ik voor intel systeem ga en 6000 g als ik voor athlon ga
aangezien ik die athlon niet echt cpu matig ga kunne upgraden

Gforce 2 is inderdaad loss of money (4 % rapper als ne gewone DDR op de res die ik ga gebruiken dus ...)

• Pesticide
oh ja iemand met wath namen van pc kasten boeren die goed zijn want in belgie is de kast echt bijzaak dus kan je die niet in de winkels gaan bekijken terwijl de kast eigenlijk toch wel tamelijk belangrijk is voor ne tweaker

Mid tower minimum Big tower liefst

Verwijderd

ik zou gewoon nog ff wachten:

- koop starx een a7v met duron of tbird
- een v5 6k (stuk betere 2d als die brakke nvidia rommel)
- aureal vortex sq2500
- waarom zou je een dolby digital setje kopen als je geeneens een dvd spler plus hware decoder hebt? koop dus een leuk 4.1 setje
- rest is ok denk ik

• Speedy
  • Laatst online: 13:46
A-Open maakt mooie kasten, maar de mooiste vind ik nog wel deze, alleen de prijs is wat minder :(

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

jammer dat die kast zo fuking klein is

• Pesticide
speedy

zijn die kasten een bikke stil ? want als al die fans included zijn dan ....

Zijn de Aopen kasten een beetje stil ?

Dus als ik voor een atlhon zou gaan dan zou ik beter dat abit mobo nemen ?

Ne maat vertrelde me dat dat CAS 2 ram 50 % meer kost als Cas3 ??? voor die 10 % snelheid is dat niet echt de moeite niet ? ofwel?

• Pesticide
met stil bedoel ik natuurlijk geluiddempend ,-)

bedankt voor alle reacties alvast

• Pesticide
oh ja ik kreeeg de raadt om ipv 1 75 gig IBM schijf beter 2 daimond max 30 gig schijven te kopen

Dit een goed idee ?

Ik dacht dat de ibm de rapste was (mischien maar 45 of 60 gig groote nemen om een platter minder te hebben)

Of toch maar voor die lekkere 75 gig gaan ? (defraggen daar durf ik dan zelfs niet aan denken ;-))

Natuurlijk partitioneer ik me HD !!!!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Intel 733e Fcpga socket 370
Dit is toch een 133 MHz processor? Waarom neem je geen 100 MHz processor dan kun je die ook nog een stukkie overklokken!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Ja gewoon lekker 2x30gig kopen en in raid 0 draaien. is erg snel. maar daar was een artikel over ergens op deze site zag ik gisteravond

Click hier niet

Verwijderd

Okee, even over die Abit KA7

bij Asus K7V zijn 4 van de 5 PCI sloten master en bij Abit KA7 4 van de 6 inderdaad.

Abit KA7 heeft 4Dimm sloten, Asus K7V 3

Als je 2 Maxtor DiamondMax40+ 40GB schijven neemt gewoon die Abit KA7 (NIET KA7/100) met een Raid Kaartje en dan in Raid 0 draaien.
Als je GEEN raid gaat draaien zou ik de Abit KA7-100 nemen, daar zit een onboard controller op DUS 4IDE poorten, dan draai je die 2 harde schijfen op de U/100 controller en de burner en CD-rom op de gewone Ata poorten, die Abit KA7 KAN raid draaien, maar dat werkt niet echt goed, maar je kunt het proberen.

Ander de K7V met een promise fasttrak controller, je kunt zo'n ATA66 fasttrak omsolderen naar Raid controller.

Over die SQ2500.. Voor audiobewerking NIET doen, het is een gamecard, maar totaal ongeschikt voor audiobewerking.

Voor audiobewerking is eigenlijk een SB-Live! Platinum prima (voor bedoeld ook) maar een Terratec ruled helemaal~!

Als je TOCH intel neemt, neem dan een 100mhz proc. die kun je gewoon op 133mhz draaien

Kast?
Addtronics Fulltower, verkopen ze denk ik bij oc-shop

• Pesticide
dus die ibm dumpen ??

Ik dacht dat ie rapper was als diamond maxtor niet ?

besides seagate ruuled nu toch op ata 66 met hun laaste hd niet ?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Neem geen Kenwood 72x, geeft allerlei problemen (gaan snel kapot).
Als je meer dan 300 piek uitgeeft voor een CD-Rom, neem dan meteen een DVD speler (Pioneer). Daar heb je veel meer aan.

Houdoe

Pagina: 1