[LCD TV] Groenige waas over het beeld

Pagina: 1
Acties:

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:48
Geachte tweakers,

Mijn ouders hebben vandaag een nieuwe LCD TV gekocht, te weten een JVC LT-32A61SU. Het was bij een uitverkoop en ze hebben er maar 700 euro voor betaald. Prima prijsje dus. De aankoop is o.a. via mij, via de telefoon, tot stand gekomen. Er waren nog een paar kandidaten over, en deze leek toen de beste koop. Nu hadden ze 's ochtends de LCD TV gereserveerd, en zouden ze 's middags terugkomen om te zien hoe het er allemaal uit zou zijn als de TV zou zijn aangesloten. Wegens onbekende redenen, wellicht haast, heeft mijn vader dit nagelaten.

Nu zijn mijn ouders behoorlijk digibeet, dus ze liepen al snel ergens op vast. Het is ze nu eindelijk gelukt om beeld van CAI en DVD ervoor te krijgen. Het probleem nu is dat het beeld vrij groen is.
Dit groene beeld is te zien tijdens normale CAI uitzendingen en als een DVDtje wordt afgespeeld.
Heb mijn moeder al wat settings laten veranderen en anderen gecontroleerd, maar alles lijkt vrij ok.

Voor de zekerheid de oude CRT er nog maar eens aangehangen (de CAI aansluiting zat iets verder weg), maar die gaf prima beeld.

Heeft iemand enig idee? Anders moet ik er morgen heen crossen, op zich niet erg, maar het via de telefoon oplossen heeft net even mijn voorkeur. :+

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:48
Ha opgelost!

Vreem genoeg was het tweaken m.b.v. de helderheidsinstellingen voldoende om de groene waas weg te krijgen!

Verwijderd

Niet teveel eiwitten eten kerel, tasten je ogen aan heb ik wel eens gehoord ;)