Allround systeem; Juiste keuze?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allround Systeem; juiste keuze?!
Naar lang te twijfelen, toch maar besloten mijn oude rommel te vervangen door nieuwe goodie's.
Ik heb daarom ook maar meteen goed spul genomen (in mijn ogen) om aankomende jaren vooruit te kunnen.
Ik heb daarom ook voor de volgende hardware gekozen, allemaal A qualiteit zover ik weet. De foto is clickbaar.
Afbeeldingslocatie: http://maikel.ebo-mkb.nl/T.NET/Aankoop/Samenstellingk.JPG
Uitleg bij hardware;
Behuizing: Antec Sonate II Lifestyle
Heb deze behuizing genomen omdat het een zeer stevige, maar ook mooie case is. Hij heeft daarnaast ook een goede voeding. Om een lang verhaal kort te maken: Waar voor je geld!
Moederbord: Asus P5B
Heb gelezen in reviews dat het een goed bord is. Als iemand mij daar meer informatie over kan geven, is dat voor mij altijd goed!
Geheugen: OCZ El Gamer 2X1024MB
Strakke snelheden en zeer goed geheugen. Niet alleen voor het gamen, maar ook voor overdracht.
Processor: Intel Core 2 Duo E6600
Zeer goede processor, goede reviews en benchmarks. Normaal krijgt AMD de voorkeur van me, maar heb nu gekozen voor de E6600. had trouwens ook gelezen dat deze goed overclockbaar is. Iemand daar nader over?
HDD: WD 320GB 16MB Cache SATA2
Snelle schijf en goede prestatie's. Heb zelf ook nog een 250GB 16MB Cache IDE liggen, deze zit in USB2.0 case. Zodat veel data makkelijk meegenomen kan worden.
CPU Cooler: Zalman CNPS9500
Stille koeler, dat is het voornamelijkste.
Optische drives:LG DVD-REWRITER + SPELER
Ben uitgegaan van de DVD-RAM schijfjes. Deze moet ik ook kunnen branden, daarnaast is de qualiteit gewoon goed. NEC had ook een keuze kunnen zijn.
Speakerset: Logitech Z4 2.1
Leuke speakerset, met goede kwaliteit geluid. Het hoeft geen pro te zijn, als het maar goed klinkt! Design sprak me ook aan!
Muis: Logitech MX1000
Goede lasermuis. Licht lekker in de hand. Wireless is wel een pre voor een muis voor mij. Vandaar mijn keuze.
Toetsenbord: Logitech G15
Mijn vaste keuze, geen wijziging mogelijk. Vind dit een zeer fijn toetsenbord, en heeft een zeer mooi design.
Videokaart: ASUS AEX1900XT 512MB
Goede videokaart, eventueel later wanener D3D10 uit is halen we wel een andere. Dit gaat voor mij zeker 1/2 jaar niet gebeuren. Vandaar een goede kaart nu.
test
test
Scherm: Samsung 940BW
Widescreen was een pre voor mij. Zag deze monitor en was verkocht, goede responsetijd, mooi helder scherm, en goed geprijst!
Mijn budget zit zeker op 1700 euro. Om 10 euro doen we niet moeilijk, maar moet niet veel meer worden. Ben namelijk van plan te gaan sparen voor een leuke notebook, om daarlangs nog eens mobiel te zijn. Commentaar is zeker welkom!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 21:52
nette topicstart :), maar voor een all round systeem is het een zeer leuk systeempje :) Het is wel wat meer dan een allround systeem vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Andere monitor kan je nog wat geld besparen; kijk even in de recente LCD-test op de Frontpage.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1300A schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:07:
nette topicstart :), maar voor een all round systeem is het een zeer leuk systeempje :) Het is wel wat meer dan een allround systeem vind ik.
met allround bedoel ik eigenlijk dus photoshop, webdesign, quickpar, leechen e.d. Daarnaast moet ik ook eens een leuk dvdtje kunnen zien. Vandaar deze 19.1 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:08:
Andere monitor kan je nog wat geld besparen; kijk even in de recente LCD-test op de Frontpage.
Je bedoelt de Dell schermen?

Heb die inderdaad gezien, alleen voor 50 euro doe ik niet moeilijk op een scherm. Dit is toch iets dat altijd meegaat.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou goed nagaan of dat OCZ geheugen wel werkt met deze config.
Een vriend van mij had nagenoeg dezelfde config en wat bleek bij het thuis inelkaar zetten van de spullen werkte het niet.
Bleek dat het ocz geheugen niet werkte met de conroe E6600 icm de P5B.
Volgende dag terug en geheugen omgeruild voor Kingston en draait nu als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:11:
Ik zou goed nagaan of dat OCZ geheugen wel werkt met deze config.
Een vriend van mij had nagenoeg dezelfde config en wat bleek bij het thuis inelkaar zetten van de spullen werkte het niet.
Bleek dat het ocz geheugen niet werkte met de conroe E6600 icm de P5B.
Volgende dag terug en geheugen omgeruild voor Kingston en draait nu als een zonnetje.
Hmm niets overgelezen... Zal het zo eens even nakijken.

Tevens ben ik ff eten... Dus niet raar opkijken dat ik niet reageer. :D

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weer terug!

Kleine kick naar boven, misschien dat er nog wat mensen niet op stap zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:48

Thandor

SilverStreak

Gelieve niet kicken binnen 24 uur :)

Over het geheugen: Zoek eens naar ervaringen over dit moederbord. Wellicht kun je bestaande configuraties van andere mensen bekijken zodat je weet wat voor een geheugenmodules zij gebruiken :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:27:
Gelieve niet kicken binnen 24 uur :)

Over het geheugen: Zoek eens naar ervaringen over dit moederbord. Wellicht kun je bestaande configuraties van andere mensen bekijken zodat je weet wat voor een geheugenmodules zij gebruiken :)
Het type geheugen zou moeten werken, vandaar dat ik het zo raar vind. Zal eens op zoek gaan naar compatibilitylist van het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
het probleem waar men alleen de laatste tijd tegenaan loopt is dat het snelle geheugen van o.a. OCZ nog wel is zijn dienst weigert als hij niet van de juiste voltage voorzien wordt.
Start je de pc dus op met 1.8 volt op het geheugen, en kan het bios dus niet in komen om dat naar een hoger voltage te zetten.
Het veiligst af ben je dus met cl5 geheugen, deze lopen over het algemeen op 1.9volt.
Maar als je echt sneller wil (overigens is dat verschil niet groot) moet je misschien wat moeilijk je geheugen goed instellen. (pc lang uitzetten, snel in bios etc.)

wel heb ik gelezen dat het nieuwste p5b bios (via omwegen verkregen), veel memory issues oplost, maarja dan moet je wel uberhaupt kunnen flashen!

Maargoed misschien wil de winkel je dan ook wel helpen. De kans is groot dat je met dat snelle geheugen en een P5B problemen gaat krijgen met opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:30

Tank80

Cyanide&&Happiness

HDD: WD 320GB 16MB Cache SATA2
Snelle schijf en goede prestatie's.
Deze zou ik veranderen in een seagate 7200.10 320 GB; is vaak net wat sneller dan degene die je nu hebt, door z'n 'perpendicular' opslagsysteem. zie ook :GOT topic
;)

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 23:34
Waarom geen G7 ipv Mx1000??

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
G7 is ook mooi, echter de turqouise blauwe kleur, vind ik echt lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Ik vond het wireless oplaadbaar ook altijd een must, tot ik een Razer in handen gedrukt kreeg, en daar een weekje mee ging gamen. Heb nu dus 2 muizen aan mijn PC hangen, een MX 1000 voor het standaard surfweg, en die Razer om mee te gamen. Wil echt niet anders meer...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 00:23:
[...]

G7 is ook mooi, echter de turqouise blauwe kleur, vind ik echt lelijk.
Zoek dan eens naar G7 Lan editie, die is wel in het zwart, met een mooie lan-case.
Echter is deze wel dubbel zo duur als de muis die je nu hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze week mijn systeem besteld
Afbeeldingslocatie: http://i8.tinypic.com/24z95yg.jpg
+ Samsung 920N

Alle componenten vooral ook uitgezocht op geluidsniveau; een stille pc is een pre vind ik. De videokaart moet met de meeste games wel uit de voeten kunnen.
2 stille hd's die in raid 0 gaan draaien.
stille kast.
stille voeding.
monitor heb ik wat lopen wikken en wegen; uiteindelijk gekozen voor de samsung. 8 ms doet in de praktijk niet zoveel onder voor 4, DVI is niet echt een pre. En voor de 200 eurie die hij kost kun je nog eens een ander kopen in de komende paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:50:
Heb deze week mijn systeem besteld
[afbeelding]
+ Samsung 920N

Alle componenten vooral ook uitgezocht op geluidsniveau; een stille pc is een pre vind ik. De videokaart moet met de meeste games wel uit de voeten kunnen.
2 stille hd's die in raid 0 gaan draaien.
stille kast.
stille voeding.
monitor heb ik wat lopen wikken en wegen; uiteindelijk gekozen voor de samsung. 8 ms doet in de praktijk niet zoveel onder voor 4, DVI is niet echt een pre. En voor de 200 eurie die hij kost kun je nog eens een ander kopen in de komende paar jaar.
Jouw systeem zit wel ver onder degeen die ik wil gaan besten qua specs en prestatie's. Daarin tegen is het nog altijd wel een mooi systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:06:
[...]

Jouw systeem zit wel ver onder degeen die ik wil gaan besten qua specs en prestatie's. Daarin tegen is het nog altijd wel een mooi systeem!
Jups wat concessies op het gebied van processor en grafische kaart (neem aan dat je dat bedoelt O-) ). Wel superstil en de snelheid van de hd's is wel weer ok in RAID0 (ligt ook een beetje aan wat je met je pc doet natuurlijk >:) ).
Keuzes keuzes :D ik heb ook zitten twijfelen aan een config zoals de jouwe. Wel tof en sneller voor gaming :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:06:
[...]

ik heb zelf trouwens een standaard monitor (geen wide) gekozen omdat dit met alle games gewoon goed werkt, en omdat 19 inch breedbeeld minder beeld geeft dan 19 inch normaal (voor hetzelfde geld ongeveer). ligt ook weer aan je gebruik , natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:37:
[...]

ik heb zelf trouwens een standaard monitor (geen wide) gekozen omdat dit met alle games gewoon goed werkt, en omdat 19 inch breedbeeld minder beeld geeft dan 19 inch normaal (voor hetzelfde geld ongeveer). ligt ook weer aan je gebruik , natuurlijk.
Wide gekozen omdat ik met photoshop werk, wil daarnaast nog dingen open kunnen hebben, dus een betere indeling. Gamen op wide word trouwens steeds meer geimplenteerd. Niet dat ik veel game, maar dat als ik wil gamen, dat het wel mogelijk is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:57:
[...]

Wide gekozen omdat ik met photoshop werk, wil daarnaast nog dingen open kunnen hebben, dus een betere indeling. Gamen op wide word trouwens steeds meer geimplenteerd. Niet dat ik veel game, maar dat als ik wil gamen, dat het wel mogelijk is. :D
als je professioneel fotosoept is een TN scherm misschien niet de beste keuze :) maar ja je kunt altijd nog een ander scherm kopen mocht het tegenvallen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:08:
[...]

als je professioneel fotosoept is een TN scherm misschien niet de beste keuze :) maar ja je kunt altijd nog een ander scherm kopen mocht het tegenvallen natuurlijk
Er is niks profesioneels aan, puur hobby. Misschien later een ACD of Dell halen.

Heb trouwens een wijziging aan mijn samenstelling:

OS schijf: WD 10K RPM 36GB Raptor
RAID: 2x320GB 72k RPM(WD)
Los: Maxtor 250GB 72k RPM

En een losse Papst case fan. Puur voor de airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:11:
[...]

Er is niks profesioneels aan, puur hobby. Misschien later een ACD of Dell halen.

Heb trouwens een wijziging aan mijn samenstelling:

OS schijf: WD 10K RPM 36GB Raptor
RAID: 2x320GB 72k RPM(WD)
Los: Maxtor 250GB 72k RPM

En een losse Papst case fan. Puur voor de airflow.
tof. waarom een aparte snelle schijf voor je os? (misschien wil ik die dan ook :'))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:38:
[...]

tof. waarom een aparte snelle schijf voor je os? (misschien wil ik die dan ook :'))
Zowieso zodat mijn data los staat van mijn os/programma schijf. Tevens is hij sneller in het verwerken, wat weer in het voordeel komt tijdens het gamen. Zo haal je het uiterste uit de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:40:
[...]

Zowieso zodat mijn data los staat van mijn os/programma schijf. Tevens is hij sneller in het verwerken, wat weer in het voordeel komt tijdens het gamen. Zo haal je het uiterste uit de hardware.
ik gebruik een externe hd voor docs en bu's.
ga het eerst zo eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
backups gaan via intern netwerk naar de 500GB hdd in de server,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me 'n zeer goed systeem
kijk je kan altijd meer willen, maar je moet 'n keer tevreden zijn.
Het systeem wat ik nu heb.. zat 2/3 jaar geleden ook ongeveer op wat jou budget nu is.
Dus, je kunt wel bezig blijven met updaten, vandaar dat ik zeg, dat je 'n keer tevreden moet zijn.

Leuk systeempje.. en , veel plezier dr mee:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:40:
[...]

Als je een 36GB Raptor koopt zorg dan wel dat je de nieuwste generatie krijgt (ADFD). De oude (GD) wordt veelal voorbijgestreefd door de nieuwste 7200 RPM schijven. De vraag is overigens hoe snel de 36GB ADFD is want hier is voor zover ik weet nog geen review van. Hier op tweakers staat wel een review van de 74- en 150GB ADFD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
smvs schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:15:
[...]

Als je een 36GB Raptor koopt zorg dan wel dat je de nieuwste generatie krijgt (ADFD). De oude (GD) wordt veelal voorbijgestreefd door de nieuwste 7200 RPM schijven. De vraag is overigens hoe snel de 36GB ADFD is want hier is voor zover ik weet nog geen review van. Hier op tweakers staat wel een review van de 74- en 150GB ADFD.
Heb hier inderdaad aangedacht, zat zelfs te twijfelen om een 3e 320GB te halen ipv de 36GB. Echter ik wacht nog even op een review van de nieuwe 36GB. Mocht de prestatiewinst minimaal zijn, dan schrap ik de 36GB en ga ik voor 320GB.

Omdat:
  • Het is goedkoper.
  • Meer HDD ruimte en minimaal verlies.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:50:
Lijkt me 'n zeer goed systeem
kijk je kan altijd meer willen, maar je moet 'n keer tevreden zijn.
Het systeem wat ik nu heb.. zat 2/3 jaar geleden ook ongeveer op wat jou budget nu is.
Dus, je kunt wel bezig blijven met updaten, vandaar dat ik zeg, dat je 'n keer tevreden moet zijn.

Leuk systeempje.. en , veel plezier dr mee:D
Ik heb alles gehad de laatste tijd;
  • Apple macbook
  • Barebone SN95P(A64 3400+ S939,1GB,250GB,1600XT)
  • MSI S270 MT32/1GB/60GB
  • etc...
Echter heb gewoon besloten nu iets goeds te halen, eventueel zodra DX10 uit is een andere kaart halen, en dan ben ik 3 jaar zoet. Ik persoonlijk vind upgraden niet in mijn straatje vallen. je gaat je oude hardware opkrikken, waardoor je waarde dus niet zal stijgen. En een super boost zul je nooit krijgen, omdat je altijd ergens wel een bottleneck op gaat hebben dan. Vandaar dat ik eens in de x jaar een ander systeem haal.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Net systeem, helemaal na de update van de Raptor schijf en raid opstelling.
Ik zie alleen geen geluidskaart? Neem je genoegen met het onboard geluid of ben je het misschien vergeten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sajoku schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:23:
Net systeem, helemaal na de update van de Raptor schijf en raid opstelling.
Ik zie alleen geen geluidskaart? Neem je genoegen met het onboard geluid of ben je het misschien vergeten? ;)
Geluid is perfect zo. Een andere geluidskaart zou voor mij alleen van toepassing zijn, als ik voor 300 euro aan speakers er aan ga hangen. Voor speakers van 70 euro, neem ik genoegen met onboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Dan zou ik zeggen: Bestellen die handel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sajoku schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:33:
Dan zou ik zeggen: Bestellen die handel! :)
Nog een beetje geld... 8)

Iemand sponseren? _/-\o_

Ik heb nu de zalman koelers gekozen; voor mijn CPU word het de Scythe Mine SCMN-1000. Deze presteerd toch nog stukken beter zoals ik las in een review, en maakt minet dB.

Daarnaast zit ik nu dus ook te twijfelen voor mijn PGU, Asus X1900XT. Is mijn zalman nog een goede keuze of?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zit trouwens te twijfelen voor deze kast: Thermaltake Xaser Wingo V7000a

Echter ik kan geen een winkel vinden die hem heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Ben benieuwd waar je dit systeem hebt samengesteld want ik ben zelf ook bezig om een systeem samen te stellen. Maar ik kan geen website vinden waar de E6600 processor goedkoper is dan 300€.

Verder zeer net systeem, voor mij budget een beetje te hoog gegrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is bij Salland, die rekenen de BTW pas later bij je totaalbedrag erbij. Vinden zij makkelijker denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Inclusief btw komt de prijs daar ook op €307 uit. Maar dat is nog wel de goedkoopste die ik ben tegen gekomen.

In ieder geval bedankt voor de snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 01:33:
Zit trouwens te twijfelen voor deze kast: Thermaltake Xaser Wingo V7000a

Echter ik kan geen een winkel vinden die hem heeft....
ook wel een leuke kast, heb zelf Thermaltake Armor aluminium.. zo'n deur lijkt mij namelijk wel erg irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb wat kleine aanpassingen gedaan, op of aanmerkingen, laat het me weten. GFX is mijn grote vraag, of ik misschien beter een andere kan halen voor een beetje meer geld. Gaat mij namelijk om goede prestatie's. Budget = 2000,- incl verzendkosten.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/maikelschippers/http/Computer/systeem.JPG

edit: Moeten 2x 320GB zijn. Dus kom op een kleine 1950.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 21:24 ]

Pagina: 1