Tweakers.net naar het midden verplaatsen?

Pagina: 1
Acties:

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hier alweer mijn 2e topic in dit forum binnen 24 uur....

Ik heb sinds een paar dagen een 19 inch TFT, en moet even wennen aan de 1280 resolutie, die steeds meer mensen gebruiken. Maar ik zie dat tweakers er maar gedeeltelijk gebruik van maakt. GoT kan je bij voorkeuren naar het midden dwingen, wel zo mooi, waarom kan dit bij tweakers niet? Of moet je betalend lid zijn voor die optie?

Verwijderd

Misschien moet je er ook aan wennen om je vensters niet meer fullscreen te openen. Het is echt niet de enige site waar je niet zoveel kunt instellen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ideaal toch? Kun je 2 browsers naast elkaar hebben :) Ik vind het in ieder geval een stuk beter dan een gecentreerde site.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:42:
Misschien moet je er ook aan wennen om je vensters niet meer fullscreen te openen. Het is echt niet de enige site waar je niet zoveel kunt instellen.
misschien moet een developer rekening gaan houden met hogere resoluties....

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Sjah
  • Nu online
Weet ik, maar tis wel een site waar ik veel kom..... En fullscreen opgeven, nooit! ;)

edit: was @cheatah

[ Voor 11% gewijzigd door Sjah op 18-08-2006 19:45 ]

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:41
kamstra schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:43:
misschien moet een developer rekening gaan houden met hogere resoluties....
It's not a bug, it's a feature!

Reken er maar op dat hier over nagedacht is.
Ik moet er niet aan denken om textregels over een breedte van 1280px te moeten lezen.

Verwijderd

Kokkers schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:48:
[...]

It's not a bug, it's a feature!

Reken er maar op dat hier over nagedacht is.
Ik moet er niet aan denken om textregels over een breedte van 1280px te moeten lezen.
nee idd, maar een gecentreerd forum is wel handig. maar je went er vanzelf wel aan, anders plak je gewoon een stuk van de rechterkant af met een krant :P

• Sjah
  • Nu online
Nou bluesnews schaalt wel mooi mee met 1280, daar is ook bijna over hele linie een lijn te lezen, maar niet storend. Maar goed, daar vraag ik ook weer niet om, enkel naar midden kunnen centreren zou fijn zijn al.

lol @ excel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 18-08-2006 19:53 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb een resolutie van 1280x1024, maar moet er niet aan denken dat websites ook zo breed worden. Een maximale breedte van ongeveer 800 regels tekst zorgt er tenminste voor dat je niet ellenlange regels hoeft te lezen en je kan tenminste nog wat kwijt naast je browservenster.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:32

Jrz

––––––––––––

Eens
mijn scherm is 140dpi, en god kolere ik wordt niet goed van die kleine lettertjes die niet luisteren naar 1) mn dpi instellingen, 2) mn fontsize

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:51
ik browse op 1600X1200.. helaas is dit dus maar de helft van het scherm...

Verwijderd

Persoonlijk zou ik het ook erg handig vinden als de FP in het midden zou kunnen staan.
Full screen of niet, ook met het centraliseren van pagina's kun je je browsers zo schalen dat je toch nog ruimte overhoud aan de linker of rechter kant (het midden verplaatst zich dan tenslotte ook.
Als ik dat met het forum doe, dan verdwijnen de grijze balken links en rechts gewoon.
Het maakt dus voor het openen van een browser in fullscreen dus verder niet uit of het nu wel of niet gecentreerd is.

Op werk heb ik overigens een 20" widescreen, dan heb je pas veel loze ruimte in je browser. ;-)
(1680x1050)

Verwijderd

BootVluchteling schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:58:
ik browse op 1600X1200.. helaas is dit dus maar de helft van het scherm...
Ik browse met 2 schermen van 800 breed naast elkaar. Precies wat ik net zei. Wie gaat er met zo'n scherm nou fullscreen browsen?

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:43:
Ideaal toch? Kun je 2 browsers naast elkaar hebben :)
Dat kan met een gecentreerde site natuurlijk ook.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:59:
[...]

Ik browse met 2 schermen van 800 breed naast elkaar. Precies wat ik net zei. Wie gaat er met zo'n scherm nou fullscreen browsen?
Dat vraag ik me ook af... ik deed het eerst ook, maar sinds ik heb ontdekt dat je dan echt superveel loze ruimte hebt, doe ik het niet meer. Als je dan een groot scherm hebt, gebruik die real-estate dan ook voor nuttige dingen: witruimte is dat niet.

Verder aan anderen: sites die automatisch meegroeien in de breedte waardoor teksten uitermate breed worden zijn superirritant. Je maakt mij niet wijs dat als je veel van een beeldscherm leest, je het nog lukt om je ogen gefocust te houden op een lange zin. Daar is onderzoek naar gedaan en een breedte van een letter of 80 schijnt optimaal te zijn.

Tot slot: er wordt door ons aller Femme nagedacht over een nieuw design met een hippe codenaam die ik niet verklap (omdat die zoooo voor de hand ligt :P ). Ongetwijfeld zal daarbij ook nagedacht worden over mogelijkheden om de breedte van webbrowsers beter te gebruiken. Op het forum is dat ook al mogelijk: je kan de breedte zelf instellen en als je het wil kan je er een updatetracker naast hangen. Geen idee wat Femme allemaal uitdenkt, maar er wordt in ieder geval aan gewerkt en het idee an sich is dus bij ons bekend :) .

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Websites met een meeschalende breedte zijn natuurlijk prima te doen. En om te voorkomen dat je op 1920 breed met één heel lange tekstregel zit is het een kwestie van max-width: 1200px (om maar een waarde te nomen) en het blijft nog enigzins leesbaar. Handig gebruik van floats maakt het zelfs mogelijk om elementen die normaal gesproken onderaan de pagina staan, rechts van de pagina te zetten, zodat je minder verticaal hoeft te scrollen.

Dit laatste is echter volledig afhankelijk van het ontwerp, en is zeker niet universeel toepasbaar.
Pagina: 1