Toon posts:

DNS Probleem?!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een thuisnetwerk met 1 gateway server en 3 clients met zowel Win98 als 2000 Pro draaien. Op de gateway draait Winroute Pro 4.1 build 24. Het volgende probleem:

Alles draaide perfect tot een week geleden, toen crashte mijn 2000 partitie en moest ik alles opnieuw installeren. Sindsdien doet mijn internet verbinding heel raar! Soms krijg ik spontaan foutmeldingen van IE5 dat de verbinding is verbroken en dat deze opnieuw ingesteld zal worden of IE5 is heel lang naar de proxy van winroute aan het zoeken. Wanneer ik dan IE afsluit en opnieuw start is het probleem opgelost. De andere clients hebben dit probleem niet.(?!!?)

Ik heb meerdere keren 2000 opnieuw geinstalleerd, mijn NIC vervangen, de kabels vervangen, gateway opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft zich voordoen, vooral 's ochtends wanneer internet via Chello 'snel' is. Volgens Microsoft Technet is dit een DNS probleem dus heb ik de DNS servers van Planet.nl maar eens geprobeerd....dat gaat iets beter maar het probleem doet zich nog steeds voor!

Heeft iemand enig idee wat er bij mij aan de hand is...het begint mij langzamerhand behoorlijk te irriteren!!

Menig dank...

T-Rob :?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die mij kan helpen? :'(

Verwijderd

al eens geprobeerd om zonder de proxy te surfen?

Het lijkt me geen DNS probleem omdat je zelf aangeeft dat je wel kan surfen, dus de nameresolving werkt wel.
Kennelijk heeft ie problemen met de proxy (of dat haal ik uit je tekst).

Verwijderd

Topicstarter
Jip...dat zou je wel denken, maar het is niet zo! Ook zonder proxy komt hij met deze melding....tis echt heel vreemd.....ik heb echt van alles geprobeerd en ik denk nu dat 1 of ander software pakket dat ik gebruik misschien de boel door elkaar gooit. Dat moet haast wel want een andere client met Windows 2000 heeft dit probleem niet en het einge wat anders is, is de software die hij geinstalleerd heeft t.o.v. de mijne!

T-Rob

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders misschien met een goed idee?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu echt alles geprobeerd en niets helpt, dus ik ben eens gaan denken wanneer het mis is gegaan. Het ging altijd goed totdat een andere client aan het netwerk is gehangen die een NIC met Realtek chipset heeft. Ik bedoel hiermee te zeggen dat alle clients en zelfs de server Relatek chipsets als NIC's heeft...behalve de mijne, die heeft 3Com. Zou dit het probleem kunnen zijn??? Ik ga het in ieder geval proberen!

Heeft iemand ervaring met het gebruik van verschillende merken NIC's in een netwerk??

thnx,

T-Rob

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

ja... lekker makkelijk he...

ik ken dat probleem zeker, en dan ook met deze twee combinaties.. je moet het echt in een driver probleem zoeken en niet zozeer bij DNS servers...

btw, waarom gebruik je een proxy? en niet gewoon het systeem al router? dat werkt uitstekend met winroute.... (heb ik gehoord..ahum :) )

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

Het kan aan die netwerkkaart liggen heb ik ook met die 3com's met realtek of intel heb ik er geen last van maar met 3com kaart krijg ik steeds kan server niet vinden... u bent offline wilt u online werken enzo... dus ik denk wel dat die 3com een verschil hebben... in de delay tijd ofzo... of dat ze niet zo lang wachten op antwoord..

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn precies de foutmeldingen die ik krijg! Dus ik ga gewoon die kaart vervangen voor een realtek chipset!

Om even terug te komen op de vraag waarom een proxy te gebruiken......heel simpel......tering snel!!! Een lokale proxy scheelt behoorlijk, verder werkt die machine gewoon als router!

T-Rob
Pagina: 1