Direct3D emulator

Pagina: 1
Acties:

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 14:55

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Ik heb een soort "thin client" die d.m.v. een netwerkkabel is aangesloten (ethernet). Op deze thinn client (officestation van Ncomputing) sluit ik een monitor, toetsenbord en muis aan. Eventueel nog speaker en hij heeft een USB poort.

Alle resources haalt hij voornamelijk van de server PC en deelt bijvoorbeeld de CPU en het geheugen, echter niet de GPU. Nu kan ik bijvoorbeeld wel spellen spelen die gebaseerd zijn op Java en filmpjes afspelen.
Als ik sommige 3d achtige programma's opstart dan gaat hij vragen om direct3D. Deze staat ook uit in de DirectX diagnose scherm. DirectDraw staat wel aan.

Vroeger kon je spellen d.m,.v. een software matige Direct3D emulator starten. Mijn vraag is: "Waar kan ik deze nog krijgen".

Heeft er iemand nog een ander idee misschien?

Ik kan in Power DVD wel een DVD afspelen (beetje gehaper), maar in Windows Media player geeft hij aan dat ik de beeldschermresolutie moet terugschroeven en/of kleuren en in Nero Showtime geeft hij dus een direct3D melding.

In Media Portal (soort Media Center) geeft hij de volgende fout:

Warning: Nothing will be rendered.
The reference rendering device was selected, but your computer only has reduced-functionality reference device installed. Install the directX SDK to get the full reference device.
A software device that implements the entire Direct3D feature set, but runs very slowly.

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
je kunt het voor bepaalde eenvoudige spelen eens proberen met swiftshader www.transgaming.com
ofwel de dx-sdk downloaden op de microsoftwebsite (het is wel >500 mb )

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 14:55

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Ik heb Swiftshader geprobeerd, maar dit gaf niet het gewenste resultaat. Toch maar de SDK versie van DirectX erop gezet. De augustus versie liep vast. Waarschijnlijk alleen compatible met Windows Vista. Toen heb ik de april versie erop gezet en ja hoor MediaPortal start op mijn Terminal Server (officestation).

Dit had ik niet verwacht. Bedankt voor je hulp en nu maar eens MediaPortal onder de loep nemen in plaats van Meedio Essentials.