Ik heb sinds kort een vreemd probleem, namelijk dat ik plots geen enkele internet resource meer kan raadplegen.
Hieronder even een korte beschrijving:
Het netwerk bestaat uit wat switches, accespoint en een WRT54G router van Linksys. Op het moment dat de verbinding gone is, kunnen andere clients nog online. Ik sluit het netwerk en router zelf dus al uit voor het probleem, mochten jullie meer info nodig hebben, vraag gerust.
Op de pc waarop het probleem zich voortdoet, merk ik het volgende:
Hieronder even een korte beschrijving:
Het netwerk bestaat uit wat switches, accespoint en een WRT54G router van Linksys. Op het moment dat de verbinding gone is, kunnen andere clients nog online. Ik sluit het netwerk en router zelf dus al uit voor het probleem, mochten jullie meer info nodig hebben, vraag gerust.
Op de pc waarop het probleem zich voortdoet, merk ik het volgende:
- Verbinding dropt plots weg, net alsof ik mijn adsl modem zou uitzetten
- voor zover ik weet kan ik geen enkel applicatie nog gebruiken (HTTP, FTP, MSN Messenger,...) naar het internet toe
- Lokale netwerkverbinding werkt perfect (ik kan perfect m'n Linux server in het netwerk nog benaderen, alsook andere pc's, zowel via ftp, http, samba,...).
- Pingen naar een site werkt zonder problemen
- Een site openen op ip adres werkt niet (dus is het al geen DNS probleem)
- Alle openstaande processen afsluiten (gebruik EndItAll om zoveel mogelijk processen te killen, tenzij systeem processen zoals explorer bvb)
- ipconfig /release en ipconfig /renew in dosbox
- Het enige dat werkt, is pc heropstarten (tijdelijk dan terug)
- Windows firewall en security center staan uitgeschakeld in services
- Er staat geen enkele andere firewall op de pc