[XP] Internetverbinding gaat onderuit

Pagina: 1
Acties:

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-03 17:13
Ik heb sinds kort een vreemd probleem, namelijk dat ik plots geen enkele internet resource meer kan raadplegen.

Hieronder even een korte beschrijving:
Het netwerk bestaat uit wat switches, accespoint en een WRT54G router van Linksys. Op het moment dat de verbinding gone is, kunnen andere clients nog online. Ik sluit het netwerk en router zelf dus al uit voor het probleem, mochten jullie meer info nodig hebben, vraag gerust.

Op de pc waarop het probleem zich voortdoet, merk ik het volgende:
  • Verbinding dropt plots weg, net alsof ik mijn adsl modem zou uitzetten
  • voor zover ik weet kan ik geen enkel applicatie nog gebruiken (HTTP, FTP, MSN Messenger,...) naar het internet toe
  • Lokale netwerkverbinding werkt perfect (ik kan perfect m'n Linux server in het netwerk nog benaderen, alsook andere pc's, zowel via ftp, http, samba,...).
Wat ik al allemaal geprobeerd heb en dat geen oplossing bracht
  • Pingen naar een site werkt zonder problemen
  • Een site openen op ip adres werkt niet (dus is het al geen DNS probleem)
  • Alle openstaande processen afsluiten (gebruik EndItAll om zoveel mogelijk processen te killen, tenzij systeem processen zoals explorer bvb)
  • ipconfig /release en ipconfig /renew in dosbox
  • Het enige dat werkt, is pc heropstarten (tijdelijk dan terug)
  • Windows firewall en security center staan uitgeschakeld in services
  • Er staat geen enkele andere firewall op de pc
Iemand een optie die ik over het hoofd kan gezien hebben of een oplossing?

• Tom_G
Niemand een idee? :s

Het heeft even terug goed gewerkt, namelijk toen ik een ghost image van enkele maanden terug plaatste.

Echter is het probleem nu terug van ouds her aan.
Iets eigenaardigs dat ik vandaag merkte is dat bij het wegdroppen, messenger bvb gewoon nog een tijdje blijft verder werken.
De netwerkverbinding is verder gewoon werken (connectie naar lan werkt). Het lijkt precies wel op een firewall die op een gegeven moment wordt dichtgezet.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

netsh winsock reset

Al eens geprobeerd? Verder is dit eigenijk altijd de oorzaak van een component dat in de Winsock ingrijpt (denk aan antivirus software, proxy dingen, vpn spul, firewalls, te geadvanceerde netwerkdrivers, etc) :)

• Tom_G
elevator schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 09:55:
netsh winsock reset

Al eens geprobeerd? Verder is dit eigenijk altijd de oorzaak van een component dat in de Winsock ingrijpt (denk aan antivirus software, proxy dingen, vpn spul, firewalls, te geadvanceerde netwerkdrivers, etc) :)
Helpt ook niet. :s Commando wordt nochtans uitgevoerd ik (zie voor enkele seconden een lege cmd box staan), maar het probleem blijft gewoon zoals het was.

[ Voor 15% gewijzigd door Tom_G op 21-08-2006 12:19 ]

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Wellicht heb je in je router een firewall actief staan die de boel blokkeert? Als je configuratie van achterelkaarstaande routers en AP's niet goed is dan kan er veel mis gaan, m.b.t. firewalls en NAT. Kijk daar dus ook eens naar.

Een ander opdracht die je kunt proberen is

netsh int ip reset [ log_file_name]

Deze vernieuwt je IP stack.

[ Voor 20% gewijzigd door Edgarz op 21-08-2006 15:07 ]

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Tom_G schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 22:15:
Iets eigenaardigs dat ik vandaag merkte is dat bij het wegdroppen, messenger bvb gewoon nog een tijdje blijft verder werken.
Messenger werkt met een best wel lange time-out ;)

0.0

• Tom_G
Edgarz schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:06:
Wellicht heb je in je router een firewall actief staan die de boel blokkeert? Als je configuratie van achterelkaarstaande routers en AP's niet goed is dan kan er veel mis gaan, m.b.t. firewalls en NAT. Kijk daar dus ook eens naar.

Een ander opdracht die je kunt proberen is

netsh int ip reset [ log_file_name]

Deze vernieuwt je IP stack.
Ik heb slechts 1 router hoor. De accesspoint en switch zitten gewoon in het lokaal netwerk en doen dus ook geen NAT. Verder werkt het internet op elke andere pc op dat moment zonder problemen.

Welke logfile moet ik trouwens opgeven voor dat commando?

• Tom_G
En geloof het of niet, plotseling komt het probleem terug uit het niets opgedoken. Ik dacht in eerste instantie dat het bij de internetverbinding lag, maar niet dus.

Ik heb één hardware aanpassing doorgevoerd vandaag, met name toevoegen van een extra harde schijf (een IDE schijf op een Asus A8V Deluxe bordje). Voor zover ik zie is er daar geen verband tussen.

Voor de rest blijft alles hetzelfde als vroeger: lokale netwerkverbindingen werken, alles naar het net toe niet...

• Tom_G
Ondertussen heb ik een ghost image teruggezet maar het blijft.

Nog vreemder is dat ik gewoon kan pingen of een traceroute doen naar een site, terwijl er ik niet eens één webpagina openkrijg.

• Tom_G
Niemand? :(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je iets van Norton of ander anti-virus/anti-spyware product geinstalleerd staan? Al eens geprobeerd die weg te halen?

Wat doet je PC in safemode with networking? :)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
gekeken of er al nieuwe firmware is?

kijk eens of er bij netwerkverbindingen geen IGD aanwezig is.

• Tom_G
@ elevator,
Ik heb niks van Norton spulletjes staan, enkel AVG als anti-virus.

Safemode kan ik nog altijd eens proberen, ik ben nu eens aan het bekijken of ik onder Ubuntu dezelfde problemen krijg. :)

@ Viper,
Bedoel je firmware voor de netwerkkaart? Die zit onboard (een Marvell Yukon Gigabit nic)?
IGD zal ik ook eens bekijken (wanneer ik opgezocht heb wat dit is ;)).

Het vreemde bovenal blijft dat ik gewoon kan perfect blijven pingen of een traceroute doen naar een site op het net. :s
ping of traceroute www.google.be werkt gewoon uitstekend (geen time-outs of andere fouten).

edit:
IGD ~ NAT? Dit staat in elk geval niet aan. Ik heb de kaart ook al verwijderd in apparaatbeheer en terug automatisch laten detecteren, resultaat blijft hetzelfde.

[ Voor 12% gewijzigd door Tom_G op 26-10-2006 21:38 ]

• Tom_G
Hmm, ik heb iets interessants ontdekt.

Ik heb enkele dagen een Intel Pro 1000 GB gebruikt, en toen had ik helemaal niks van problemen. Sinds gisterenavond nic terug verwijderd en on board gebruikt.

Dit heeft gans de nacht goed gewerkt (internetverbinding was toen +- idle). Echter sinds er weer activiteit is deze ochtend ligt het geheel er terug uit.

Wat ook raar is, messenger blijft gewoon aangemeld,je ziet contactpersonen aan en af melden maar berichten die je typt komen nooit toe (en daar krijg je geen waarschuwing over).

Wat is er hier toch aan de hand met die nic? :s
Pagina: 1