Toon posts:

ADSL modem router als router alleen te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb kabel internet van Chello met digitale telefonie. Ik wil internet delen op meerdere computers, maar moet dus een losser router hebben omdat ik het modem niet kan vervangen (ivm digitale telefonie). Ik heb nog een Sweex ADSL modem/router liggen. Is het mogelijk om deze alleen als router te gebruiken en kan dit dan ook op kabel internet? En wat moet ik dan uitschakelen?

Verwijderd

Een modem/router combinatie heeft geen poort die je kan gebruiken om op de LAN aansluiting van je Chello modem aan te sluiten. Hiervoor moet je toch echt een router hebben met een ethernetaansluiting ipv een adsl aansluiting.

Er zijn modem/router combinaties die ook aan VoIP doen (ik ga er vanuit dat Chello gewoon "standaard" VoIP is?). En misschien is er een gehackte firmware voor je Chello modem beschikbaar die je meer vrijheid geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reactie.

Gebruikt Chello verschillende soorten modems? En kan het dus per modem verschillen? Ik heb een Motorola modem.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Chello gebruikt verschillende soorten modems afaik, maar jij kunt zelf niet in je modem komen.
Jij zult een routertje nodig hebben, gewoon de goedkoopste bij de pc boer voldoet prima is mijn ervaring, zolang het maar geen sitecom is :P

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.