Problemen Speedtouch?

Pagina: 1
Acties:

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:42
Ik heb nu na een jaar of 4 voor het eerst problemen gehad met mijn standaard Alcatelletje ( :+ ) a.k.a. een Speedtouch 510 eh.. 510i is het geloof ik.

Ik kwam weer terug bij m'n pc en kwam tot de ontdekking dat ik geen internet meer had. Ik naar de interne site gaan (10.0.0.138), wat nog wel werkte en er staat inderdaad: Modemline down (en op andere plekken in het interne gebeuren dergelijke kreten). Dus ik het apparaat uitzetten en weer opnieuw aan, maar daarna doet hij het helemaal niet meer, het enige lampje wat brandde was de middelste, een rood knipperend LEDje: wat betekent dat hij "niet door de zelftest is heengekomen". Ik kreeg er niks meer uit. Verder maar de hele avond zo gelaten, en vandaag (heb er pas aan het einde van de dag tijd voor gehad) deed hij het weer :| .

1. Hebben jullie een vermoeden wat er aan de hand was?
2. Hoe kan ik het dan vermijden?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 20:09

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Modem is dood aan het gaan.. Als je op GoT zoekt zul je redelijk wat topics tegenkomen over piepende/langzaam stervende ST510's.
Probleem heb ik ook gehad en nog behoorlijk wat andere mensen.
Tijdje geleden had ik ergens gelezen dat de adapters van de 1e lading ST510's niet helemaal lekker waren en dat een dode ST510 met de adapter van een nieuwe ST510 weer werkte (geen idee of dit waar is, ik heb het zelf niet kunnen testen aangezien ik mijn oude ST510 gesloopt had voor ik dit had gelezen).
ST510i is voor ISDN, ST510 is voor POTS.

[ Voor 11% gewijzigd door FlipFluitketel op 18-08-2006 19:14 . Reden: Whoops.. niet gelezen dat ding het weer deed ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Evano
Kan ik rustig een nieuwe Speedtouch (546i) kopen, ik neem aan dat die het probleem niet hebben?
Of beter een ander merk modem nemen?

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zelfs de nieuwere ST510 hadden dat probleem niet meer (kwam voornamelijk door slechte condensatoren) en de nieuwere types (546 e.a. dus) hebben het probleem niet. Tuurlijk zal er wel eens een rotte tussen zitten maar dat heb je met alles wel.
Persoonlijk vind ik het superfijne modempjes en ik zou zo weer een nieuwe ST kopen mocht het nodig zijn. In tegenstelling tot Linksys/Sitecom/Sweex zul je de ST niet overal vinden maar als het goed is zou je ze sowieso bij de Primafoon moeten kunnen kopen (en diverse webshops natuurlijk).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij welke ISP zit je? Indien Xs4all, dan kun je gratisch een nieuwe modem aanvragen op dit URL. Let op: Je moet dan wel je contract verlengen met minimaal 12 maanden. Elk jaar een nieuwe Speedtouch moet werken :+

FlipFluitketel: Weet je toevallig vanaf welke datum dat zo is? Of vanaf een bepaald serienummer. Ik heb zelf een ST510 in december 2004 ontvangen, zou die gevoelig zijn?

[ Voor 24% gewijzigd door kamerplant op 18-08-2006 20:42 ]

🌞🍃

• Evano
@FlipFluitketel: Mij is de Speedtouch ook goed bevallen, ik ga er nu weer voor.
Bij de Primafoon zijn het wel pussy's (sorry) zeg: ze hebben me een 546 (terwijl ik ADSL@ISDN heb) te leen gegeven als tijdelijk-vervanger voor de oude 510, om te kijken of de lijn wel werkt.
Maar ik moest er wel 79,- als borgsom voor betalen, terwijl hij bij Salland maar 48,- kost!
Ik ga hem zekerweten terugbrengen naar Primafoon en gewoon bij Salland bestellen.

@Datafeest: Ik heb een ADSL Lite abonnement bij Wanadoo/Orange.
---
Die van mij (ST510i) is van midden 2004 denk ik.

EDIT: Je hebt de ST546(i) en de 546(i)v6 is de nieuwste (v6) versie beter of maakt het haast geen verschil? Want bij Salland leveren ze alleen de 'oudere' versie.

[ Voor 14% gewijzigd door Evano op 18-08-2006 21:16 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik heb nog een 510i over, ligt te niksen in de meterkast.
Mag je voor een €10,- wel hebben.

Alles kan stuk.

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Datafeest schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:40:
Bij welke ISP zit je? Indien Xs4all, dan kun je gratisch een nieuwe modem aanvragen op dit URL. Let op: Je moet dan wel je contract verlengen met minimaal 12 maanden. Elk jaar een nieuwe Speedtouch moet werken :+

FlipFluitketel: Weet je toevallig vanaf welke datum dat zo is? Of vanaf een bepaald serienummer. Ik heb zelf een ST510 in december 2004 ontvangen, zou die gevoelig zijn?
Je kon het ergens aan zien maar ik weet zo even niet meer precies hoe/wat/waar.. Even zoeken.
Dit was dat topic over die adapters: Speedtouch 510i absoluut dood....en herrezen!
En daar staat ook in hoe je de oude/nieuwe types kunt herkennen:
lSltAlKeR in "Speedtouch 510i absoluut dood....en herr..."

Kijk sowieso eens in de posthistory van lSltAlKeR.
Deze gebruiker weet behoorlijk veel van de ST-serie en de problemen/oplossingen.

Mijn eerste ST510 was van januari 2003 en heeft het uitgehouden tot augustus 2005 (dacht ik). Mijn nieuwe ST510 staat nu dus al weer een jaartje 24uur per dag aan.

[ Voor 31% gewijzigd door FlipFluitketel op 19-08-2006 09:41 ]

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

remco_k schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:20:
Ik heb nog een 510i over, ligt te niksen in de meterkast.
Mag je voor een €10,- wel hebben.
Ik had dezelfde gedachten,verzendkosten zijn genoeg.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tnx flip. Mijn ST510 blijkt uit de nieuwe serie te komen, mooi. :)

🌞🍃

• Evano
De 510 is er niet meer, maar heb een 546i gehaald voor 48,- bij Salland, terwijl ze er bij de KPN 79,- voor durven te vragen |:(

Iig heb ik nog een vraagje: hoe zou het komen dat de nieuwe (546) sommige pagina's moeizaam tot zelfs niet laadt? De site van Vodafone bevoorbeeld laadde gisteren moeilijk en kwam na iets van 3 min. pas goed aan en ik ben nu Gmail aan het opstarten, die er al meer dan 5 min. over doet en het ook niet gaat doen volgens mij.

Het is dus alleen bij sommige sites, de meesten doen het gewoon. Daar wil ik toch nog ff bij zeggen dat ik met de 510 helemaal nergens last van had...

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:22
Klinkt alsof de firewall iets blokt maar langzaam wel doorlaad ofzo.. Dus aan het filteren is. Staan er filter regels aan of staat de firewall op erg zwaar?

• Evano
Heb ik ook over gedacht en die firewall dus net nog uitgezet. Maar daarna nog steeds het zelfde verhaal.

Maar misschien heb ik het verkeerd gedaan, want ik heb hem gewoon uitgezet en klaar; terwijl je alles misschien eerst moet saven. Maar in de interne pagina stond nergens een "Save settings" knopje.

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Toevallig was ik even voor iemand op zoek naar een modem met NAT Loopback en ik dacht dat de ST546 dit ondersteunde. Na even zoeken kwam ik een firware upgrade op de frontpage tegen en daar stond bij de reacties dit:
Voor degenen met vertragingen na het upgraden: Zet je Web Browsing Interception uit onder Tools.
Het is een poging waard om dat eens uit te schakelen..
Linkje naar de firmware/reactie (onderste reactie bedoel ik dus).

Sowieso is het misschien wel verstandig om, mocht er een nieuwere zijn, de firmware te updaten.

• Evano
Die browsing interception staat nu op "automatisch". Ik ga hem nu uitschakelen, ik post daarna even als reactie.

EDIT: Ik heb het uitgeschakeld, maar het maakt geen verschil |:( Iemand?

[ Voor 38% gewijzigd door Evano op 20-08-2006 13:18 ]

Verwijderd

ff resetten, easy setup up... ??

• Evano
Heb net gedaan:
1 x uit en weer aan
1 x herstellen naar fabrieksinstellingen
en weer met zo'n wizzard alles opnieuw instellen.

Maar nog steeds kan ik niet op sommige sites bijv. Gmail |:(

Het gekke is, ik heb gewoon internet (anders zou ik dit niet posten ¬¬), maar als ik in de interne pagina de verbindingscontrole doe, krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://img243.imageshack.us/img243/536/testresultaten546ieo7.th.png

Iemand?

[ Voor 6% gewijzigd door Evano op 20-08-2006 18:27 ]

Verwijderd

Cave_Boy schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 10:11:
Klinkt alsof de firewall iets blokt maar langzaam wel doorlaad ofzo.. Dus aan het filteren is. Staan er filter regels aan of staat de firewall op erg zwaar?
Er zijn aantal dingen die je applicaties kunnen tegenhouden in ST. Deze setting is niet makkelijk te programeren met de GUI. Met de handleiding hieronder kom je via telnet 10.0.0.138 aardig op weg.
http://www.speedtouch.nl/docs/CLIguide_510_427.pdf

- Firewall (menu, advanced, system, backup) kan je met notepad bekijken.
- Daarnaast de Nat applist/Nat bindlist. Aangezien je in een NAT netwerk zit, moet je applicatie (meestal gerelateerd aan TCP/UDP +port nummer) vaak op de juiste manier geNAT worden.

Mandy Ured
Pagina: 1