Toon posts:

Hoe veilig is veilig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 2 weken thuis een draadloos netwerk opgesteld.
Uiteraard beveiligd met WPA-SDK. Nu is mijn netwerk wel beveiligd
voor de buitenwereld, maar kan iemand binnen het netwerk mijn netwerk
verkeer afluisteren? Ze hebben namelijk wel de sleutel, en als ik die niet
zou geven, is die makkelijk te achterhalen met een password unmask
tooltje op hun computer met toegang

Verwijderd

Ik mis in dit topic een aantal dingen. Wat heb je zelf geprobeerd, waar liep je tegenaan? Welk type AP heb je? enzovoort.

In mijn Asus WL500g Deluxe kan ik er voor kiezen om de wifi clients te scheidden, hierdoor kunnen de wifi clients elkaar niet zien.

Wat bedoel je met "binnen het netwerk"? Is dit op WiFi of het bedraade gedeelte?

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Als je dit niet vertrouwd kun je ook nog met VPN gaan werken. Alleen moet je Router/AP dat wel kunnen.

Voor mijn eigen netwerk ga ik een Linux router gebruiken en daar ga ik wel zoiets proberen te bouwen voor de fun.

[ Voor 35% gewijzigd door eghie op 18-08-2006 19:25 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Opzich is een pc'tje als router met 3 netwerkkaarten genoeg, evt. 2 wifi kaarten erbij, als je 5 pci slots hebt.
Debian Linux erop, Vuurmuur als routing software.
Middels de juiste programmatuur je wireless kaartjes als AP laten functioneren, beide andere gegevens enzo.
Dan plaats je wifi 1 en lan kaart 1 in 1 netwerk, wifi 2 en lan 2 in een ander netwerk (in vuurmuur) en dan heb je 2 gescheiden netwerken.
Beide toegang geven tot netwerk wan, heb je op beide netwerken internet.
Zit je veilig zat als je goed met je keys omgaat.
Mensen die je niet vertrouwt op net1, vertrouwde mensen op net2 bijv.

[ Voor 15% gewijzigd door Romke op 18-08-2006 20:59 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.