Toon posts:

7600 agp Drivers niet te installeren.

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na een frissen windows xp home install lukt het met niet om mijn 7600 AGP kaart te installeren.
De kaart komt niet voor in apparaatbeheer en bij Beeldscherm: staat, "standaard scherm op ".
Op niets dus. Als ik de drivers installeer, oude en nieuwe, ook drivers die trouwens eerder prima werkte met mijn videokaart, krijg ik de melding: "de stuurprogramma's die u wilt installeren zijn niet compatible met uw hardware".
Dit is al de tweede keer dat ik XP install maar dat hielp niet, oude drivers helpen ook niet.
Kaart nog niet geprobeerd in andere pc, maar werkte eerder prima, doet het nu dus wel maar komt niet voor in mijn computer. Mijn adapter heet nu VgaSave.
Ik heb een 5600 agp kaart erin gedaan, die werkte prima met zelfde drivers is dus niet agp poort.
Extra voedings kabel zit goed, pff, help...

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Geef eens wat meer info over de hardware die in je PC zit.

Ennuh, vergeet je niet de voedingsstekker op de 7600 GS? :)

Maar post eerst maar eens welk type moederbord je exact hebt.
(Dat we kunnen uitsluiten dat het een AGP x4/x8 kwestie is).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
die voeding zit erin, is ook geen agp 4x/8x questie lijkt me, mobo NF7-S.
De kaart heeft het dus voor mijn Windows installatie goed gedaan in zelfde pc.

Verwijderd

Topicstarter
Nog wat overige info. Na installatie van windows updates kreeg ik geen beeld meer. Wederom XP er op gezet, nog steeds dezelfde melding, geen videokaart. Beeldscherm: "standaard beeldscherm op " en dan dus niets meer.
Dit probleem doet zich nu ook voor bij mijn 5600 kaart, kan het probleem aan een corrupte windows installatie liggen?? Harde schijf is waarschijnlijk niet helemaal 100% meer misschien?.
Andere drivers van mobo, bios flash??

• Da_maniaC

Da_maniaC

Gebruik driver cleaner eens en gooi alle nvidia drivers er daarmee vanaf.

Dan opnieuw opstarten en windows geen nieuwe driver laten installeren maar zelf de setup van de nVidia drivers even draaien.

Dat al geprobeerd ?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
heb geen drivers kunnen installeren op de eerste plaats. als ik dat doe krijg ik melding dat compatibiliteit niet juist is betreffende de hardware en driver 91.45 e.a.

• Psychoray
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-05 21:17
Mobo niet compatible? Ik heb hier namelijk een IS7-E, en daar kan ik geen hogere agp kaart in stoppen dan de FX serie (6 en 7 serie pakt hij dus niet)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar je hebt het niet helemaal gelezen denk ik. Ik heb de kaart al een maand up and running, het enige dat ik gedaan heb is een nieuwe winxp install en toen begon het probleem dat ik geen vermelding van videokaart kreeg en geen drivers kon installeren. Ik kan nergen hier wat over vinden.
Voor duidelijkheid, ik heb de kaart nu dus wel in gebruik, hij doet het wel, alleen de drivers zijn niet geladen maar windows geeft een standaard VgaSave aan.

• Da_maniaC

Da_maniaC

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:17:
heb geen drivers kunnen installeren op de eerste plaats. als ik dat doe krijg ik melding dat compatibiliteit niet juist is betreffende de hardware en driver 91.45 e.a.
Probeer nou eens eerst alle nvidia zooi eraf te pleuren met driver cleaner en te rebooten. :|

Verwijderd

DJ_The_SP schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:18:
Probeer nou eens eerst alle nvidia zooi eraf te pleuren met driver cleaner en te rebooten. :|
Hoe uninstall je iets dat je er in de eerste plek niet opkrijgt ?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus ook mijn vraag, maar goed, ik heb gedaan wat je zei DJ_The_SP, en wat denk je, ja hoor nieuwe drivers kon ik erop zetten. Vreemd, want wanneer zijn mijn nvidia videokaart drivers er dan op gezet, ik heb dat niet gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Nou nee dus werkt niet. DriverCleaner gedaan zoals hoort, herkende wel mijn 5600 kaart op een gegeven moment maar niet de 7600, wel beeld geen driver install mogelijk. Grmbl!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan, voor de geinteresseerden, driver opnieuw geprobeert te installeren na een opnieuw gefaalde setup van nvidia drivers. Even de nv4_disp file geselecteerd en ja hoor, eindelijk werkte het. Kreeg eindelijk de selectie lijst van hardware te zien en mijn 7600 GS stond erbij.
Tnx voor advies.

Verwijderd

8)7 Foutje van de setup dus(drivers) inf file.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:20:
Ok dan, voor de geinteresseerden, driver opnieuw geprobeert te installeren na een opnieuw gefaalde setup van nvidia drivers. Even de nv4_disp file geselecteerd en ja hoor, eindelijk werkte het. Kreeg eindelijk de selectie lijst van hardware te zien en mijn 7600 GS stond erbij.
Tnx voor advies.

• Da_maniaC

Da_maniaC

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:24:
[...]

Hoe uninstall je iets dat je er in de eerste plek niet opkrijgt ?
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:32:
Dat is dus ook mijn vraag, maar goed, ik heb gedaan wat je zei DJ_The_SP, en wat denk je, ja hoor nieuwe drivers kon ik erop zetten. Vreemd, want wanneer zijn mijn nvidia videokaart drivers er dan op gezet, ik heb dat niet gedaan.
:z

Ignorance is Bliss zullen we maar zeggen.

--
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:20:
Tnx voor advies.
Dat is dus een 2de. :)

Windows kan software matig gaan liggen kloten, maar je moet natuurlijk wel zeker zijn dat je drivers in orde zijn. :P

[ Voor 81% gewijzigd door Da_maniaC op 18-08-2006 22:35 ]

Pagina: 1