Toon posts:

7600gs bloed en bloed heet..

Pagina: 1
Acties:
  • 1.156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier al een tijdje een pc staan met de volgende specs:

pd 805 @ 3,5 Ghz ( 1,40 volt )
P5nd2-sli bordje van asus
2x 512 ddr2 twinmos pc5300
7600gs
2x 80 gb in raid 0
Antec Sonata 2 ( met de standaard voeding )

Alleen deze pc geeft vaak vastlopers etc vooral beeld dat freezed..
Ik dacht.. Processor word vast te heet door overclock. Terug clocken.. Weer hetzelfde..
Toen dacht ik Video kaart! En ja hoor.. onder iddle omstandig heden 51 graden ( met! kap van kast af en tafel ventilator ervoor ) Dat vind ik veeeelste hoog.. En ik vermoed dat hier mijn vastlopers ook van komen.. Alleen een computer die alleen normaal werkt als er een tafel ventilator voor staat is ook niet echt normaal.. Mijn vraag: Hoe kan ik dit zo goedkoop mogelijk oplossen?

Nog een kleine opmerking.. Huidige koeling: 12cm fan onder de graka( op bodem van kast ) En verder de standaard van en achter de hd's nog een 12 cm. Processor koeler is Artic Freezer Pro 7

Zelf denk ik dat ik aan een andere videokaart koeler moet.. Alleen dan verlies ik toch mijn garantie? (Ik ben Christelijk opgevoed.. Dus geen geouwehoer met oude koeler weer terug plaatsen.. Dat is liegen jongens!)

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

51 graden idle is normaal voor een GPU. Mijn 7600 GT XXX staat op 61 graden atm terwijl hij niets doet. Onder zware load springt hij wel eens naar de 80 en dat gaat prima :)

GPU's zijn echt kachels, dus niets om je druk over te maken :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
51 graden is echt helemaal niet heet voor een videokaart. 75 graden is zelfs geen enkel probleem.
Mijn watergekoelde X1900XT@XTX word soms nog 48 graden.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
geheugen gechecked?
voeding gechecked?
al andere videokaart geprobeerd?
is RAID set nog wel goed.

Zo kan je beetje het probleem lokaliseren, want de temps zijn niet extreem hoog voor een GPU

Verwijderd

51 graden is zeker goed. mijn x1600 was eerst met een stock cooling 58 graden idle. Heb er 2 dagen geleden een zalman opgezet, en nu is hij 40 graden idle. Miss andere koeler proberen als je het echt dwars zit?

Verwijderd

Topicstarter
Dan maar eens de hangen en opstarten troubleshooter raadplegen O-)

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Van welk merk is de kaart?

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Verwijderd

Topicstarter
xfx..

Alleen waar vind je de hangen en opstart troubleshooter ook nog maar:P ik ben aant zoeken mensen :+

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 18:21 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dank is groot >:)

En wat ik nu merk.. Ik voel even aan mijn processor koeler.. Waarbij ik mijn hand bijna brand aan mijn northbridge.. Maar met tafel ventilator erop word hij ook vrij goed gekoeld lijkt mij.. Kan het zijn dat ik gewoon te weinig lucht verplaatsing in mijn kast heb?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 18:29 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:23

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:24:
[...]

Mijn dank is groot >:)

En wat ik nu merk.. Ik voel even aan mijn processor koeler.. Waarbij ik mijn hand bijna brand aan mijn northbridge.. Maar met tafel ventilator erop word hij ook vrij goed gekoeld lijkt mij.. Kan het zijn dat ik gewoon te weinig lucht verplaatsing in mijn kast heb?
Je heb je cpu leuk overgeklokt. Hierdoor is niet allen de cpu sneller gaan werken, maar ook de northbridge. En sneller werken is warmer worden. Je zou daarom eens een klein fannetje op het koelblokje zetten van de nb.

Wat zijn eigelijk de tems stressed en idle??

Nu met WP, PV, EV en PC

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:03
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:48:
Toen dacht ik Video kaart! En ja hoor.. onder iddle omstandig heden 51 graden ( met! kap van kast af en tafel ventilator ervoor ) Dat vind ik veeeelste hoog..
* Hahn moest lachen toen ie dit las :P

Mijn videokaart doet ~55°C idle en zo'n 65°C stressed. Een videokaart geeft geen krimp totdat ie ver boven de 100°C komt, pas bij 120°C wordt het te warm.

Andere dingen zijn een stuk vatbaarder voor temperatuur, zoals northbridge of eventueel je hardeschijven.

The devil is in the details.

Verwijderd

theodouma schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:28:
[...]

Je heb je cpu leuk overgeklokt. Hierdoor is niet allen de cpu sneller gaan werken, maar ook de northbridge. En sneller werken is warmer worden. Je zou daarom eens een klein fannetje op het koelblokje zetten van de nb.

Wat zijn eigelijk de tems stressed en idle??
Idle: in rust
stresst: vol gas _/-\o_

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-01 12:39
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:33:
[...]

denk je niet dat hij gewoon northbirdge temperaturen wil weten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:33:
[...]

...? Hij vraagt alleen wat de temps zijn en niet wat het betekent 7(8)7

Verwijderd

Ben ik nou de enige die het wel raar vind dat hij zo warm word?
Kap van de pc, ventilator ervoor en 51 graden? :>

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:41
Ook ik vind die temperaturen niet schrikbarend.. Ter illustratie: mijn X1800XT draait idle 58 graden Celsius en stressed ligt ie rond de 75 á 80 :)

[ Voor 12% gewijzigd door Arjan90 op 18-08-2006 20:58 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Verwijderd

Sp!tF!re schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:57:
Ook ik vind die temperaturen niet schrikbarend.. Ter illustratie: mijn X1800XT draait idle 58 graden Celsius en stressed ligt ie rond de 75 á 80 :)
Schrikbarend niet. Maar heb jij een ventilator op je videokaart gericht, heb jij je pc kast open?
Ik wil wel eens weten hoe heet hij word met kast dicht!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

DaWaN

'r you wicked ??

Maar is de PC met die tafel ventilator ervoor wel stabiel of niet ? Dan kun je weten of het überhaupt koelingsproblemen zijn. En koeler weer terugzetten voor RMA heb ik geen moeite (ja ik ben ook christelijk opgevoed) als de kaart wegens een andere oorzaak stuk is gegaan, als je core crush maakt bij installatie koeler en dan RMA't is ander verhaal imo :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Topicstarter
Na sinds half 6 vammidag aan te hebben gestaan zonder problemen met alleen foobar msn en newsleecher open zijn de temps met open kast en ventilator:

Temps zijn van Asus pc probe:

CPU: 40 graden
MB: 32 graden

En graka volgens nvidia driver:
47 graden

Nu ga ik tot 10 uur nfs mw spelen en dan kijken wat de temps zijn.. Om daarna pc uit te doen en af te laten koelen.. En daarna hetzelfde nog een keer te doen alleen dan met kast dicht en tafel ventilator uit..

Edit: Op het koelblok van mijn graka kan ik nog rustig mijn hand houden.. Maar mijn nb houd ik geen 5 seconden vol.. Dus ik denk dat die MB tempratuur niet van de northbridge komt?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 21:38 ]

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:37:
Na sinds half 6 vammidag aan te hebben gestaan zonder problemen met alleen foobar msn en newsleecher open zijn de temps met open kast en ventilator:

Temps zijn van Asus pc probe:

CPU: 40 graden
MB: 32 graden

En graka volgens nvidia driver:
47 graden

Nu ga ik tot 10 uur nfs mw spelen en dan kijken wat de temps zijn.. Om daarna pc uit te doen en af te laten koelen.. En daarna hetzelfde nog een keer te doen alleen dan met kast dicht en tafel ventilator uit..

Edit: Op het koelblok van mijn graka kan ik nog rustig mijn hand houden.. Maar mijn nb houd ik geen 5 seconden vol.. Dus ik denk dat die MB tempratuur niet van de northbridge komt?
Je hoeft echt niet 10 uur NFSMW te spelen. Een uurtje voldoet ook (alles op hoogste met AA aan). Het verschil tussen 10 uur en een uur zullen niet zo groot zijn. Waarschijnlijk niet meer dan 2 graden.

Verwijderd

Topicstarter
nljagfan schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:38:
[...]

Je hoeft echt niet 10 uur NFSMW te spelen. Een uurtje voldoet ook (alles op hoogste met AA aan). Het verschil tussen 10 uur en een uur zullen niet zo groot zijn. Waarschijnlijk niet meer dan 2 graden.
Tot 10 uur he :P

Maargoed.. Nu zet ik de kap erop.. En ventilator uit en kijk ik of ik tot 11 uur kan gamen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 22:45 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hehe, 10 uur lang need for speed. The horror :P

Maar ik vermoed dat het probleem niet aan je videokaart ligt. Er zijn nog 1001 andere oorzaken te bedenken als de PC vastloopt... Richt je daarop.

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:06:
Hehe, 10 uur lang need for speed. The horror :P

Maar ik vermoed dat het probleem niet aan je videokaart ligt. Er zijn nog 1001 andere oorzaken te bedenken als de PC vastloopt... Richt je daarop.
Volgens mij is het gewoon de tempratuur binnen de kast.. Maar dat kan ik nog niet bewijzen.. Ga ik mee bezig en anders.. Nieuwe windows install maar he :*)

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06:23

Church of Noise

Drive it like you stole it

Ik heb zelf net 'n 7600 GS Silent (van Asus, 512 mb) en die is idle rond de 80°C, na 'n beetje GT Legends spelen wordt ie tot 103°C. De temp-meter-applicatie van NVidia geeft dan aan dat ie in 't 'gele' gebied zit, maar na dit te lezen word ik toch 'n beetje nerveus, kan iemand me geruststellen? :*) (ik weet best dat de passieve koeling aanleiding geeft tot andere temps dan 'n kaart met 'n fan)

[ Voor 13% gewijzigd door Church of Noise op 20-08-2006 23:12 ]

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09-2025
heb je uberhaupt wel airflow in je kast want volgens mij is 80 graden idle wel aardig warm, zorg dat er iig wat luchtverplaatsing is in je kast..

Inventaris | WhatPulse

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Church of Noise schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 23:12:
Ik heb zelf net 'n 7600 GS Silent (van Asus, 512 mb) en die is idle rond de 80°C, na 'n beetje GT Legends spelen wordt ie tot 103°C. De temp-meter-applicatie van NVidia geeft dan aan dat ie in 't 'gele' gebied zit, maar na dit te lezen word ik toch 'n beetje nerveus, kan iemand me geruststellen? :*) (ik weet best dat de passieve koeling aanleiding geeft tot andere temps dan 'n kaart met 'n fan)
Uhm ik heb ook een passief gekoelde 7600 GT alleen dan die van Gigabyte, mijn GPU is idle 48 graden en stressed na een uurtje FEAR 69 graden. Vind jouw temps aardig hoog, maar dat schijnen ze te kunnen hebben (tot 115 graden), lijkt me alleen niet zo prettig voor de case temp.

• Church of Noise

Church of Noise

Euhm, wat betreft airflow: ik heb 'n Antec Sonata II waarvan de ACAG eruit is gehaald, omdat op de cpu een Zalman 9500 led zit. De kabels zijn iet of wat samengenomen, om zo wat betere airflow te verzekeren. Is die ene fan die in de case zit niet voldoende dan?

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:33
de exceeding limiet van de temp staat niet voor niets op 115 graden (bij mijn 7800gtx)

• appel22
Church of Noise schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 23:12:
Church of Noise schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:22:
Euhm, wat betreft airflow: ik heb 'n Antec Sonata II waarvan de ACAG eruit is gehaald, omdat op de cpu een Zalman 9500 led zit. De kabels zijn iet of wat samengenomen, om zo wat betere airflow te verzekeren. Is die ene fan die in de case zit niet voldoende dan?
denk dat je toch maar wat meer fans in je kaart moet drukke, ik heb 3x 80 en 1x 120 (welliswaarop op zo'n 1000 toeren draaien) maar dan komt er koele lucht in je case, 1 doet blijkbaar niet zo heel veel. Passief wordt altijd wel warm maar 80 graden idle lijkt mij toch wel heel erg extreem :o

Maarja 't is jouw keuze uiteraard, fans maken altijd wat kabaal en je zal ook niet voor niets zo'n silent gekocht hebbe

Inventaris | WhatPulse

• Church of Noise

Church of Noise

Klopt, al ben ik ook niet helemaal gek van zo'n hoge temps... Zijn er eenvoudige manieren om die fans te installeren, en welke zijn er specifiek voor die kast geschikt?

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het schijnt als je zo'n klepje eruithaalt dat de temperaturen veel beter zijn. Met zo'n klepje bedoel ik zo'n metalen dingetje (aan de achterkant van de kast) dat je moet verwijderen als je pci kaart er in doet. Probeer dat eens en anders kan je er misschien een vf900 eropzetten als je niet van zulke temperaturen houdt.

• appel22
Ik heb zelf ook een Vf-900, superkoeler. Je betaald wel even 29 euro voor zo'n koeler maar dan heb je ook echt wat.

De temp van mijn videokaart (Asus 7800 GTX) is (op laagste toerental) zo'n 11 á 12 graden gedaald in tegenstelling tot de oude stock koeler.

Als je deze op het laagste toerental laat draaien hoor je deze zeker niet over het geratel van je schijven. Maarja als je met je koeler aan het sleutelen is je garantie wel weg ;)

Inventaris | WhatPulse

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
nelis91, ik heb het al eens eerder gezegd denk ik, maar als je problemen hebt met stabiliteit, komt het door je TE warme NB. Het is namelijk een nForce4 SLI! Al die A8N borden hebben ook niet voor niks een fan op de chip. Een zalman wordt in al die topics alleen aangeraden als je goede airflow hebt!

Je zult dus echt die rooie NB koeler eraf moeten gaan slopen en er een beter koeler opzetten. Die 32 graden is natuurlijk dikke onzin als jij er je vingers aan brand!

Deze koeler krijgt het beestje echt wel koel!

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/2868-2989.jpg

Verwijderd

hoi
ik heb een passieve gekoelde msi 7600gs, idle 57 graden.
Als u denkt dat de temperaturen te hoog zijn, ik heb een 80 mm Casefan op de passieve koeler gemonteerd. Resultaat= 33 graden idle!

• appel22
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:28:
hoi
ik heb een passieve gekoelde msi 7600gs, idle 57 graden.
Als u denkt dat de temperaturen te hoog zijn, ik heb een 80 mm Casefan op de passieve koeler gemonteerd. Resultaat= 33 graden idle!
Dat koelt toch wel heel mooi :), als het dan maar geen pokkeherrie gaat geven, is het dan nie tbeter om er een 120 mm fan op te monteren, veel stiller (anders zou je ook geen silenced nemen :P) die 80 mm maken heel veel herrie als je kijkt naar de 120 mm..

Mijn 80mm staan altijd juist op zo'n 900 - 1000 rpm anders komen maken ze teveel herrie :+
En het koelt goed zo dus :)

Inventaris | WhatPulse

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
allemaal leuke ideeën, maar daar ligt het probleem van de TS niet is al geconcludeerd ;) Hij reageert jammer genoeg niet meer dus weten we ook niet wat er gaande is.

Verwijderd

51 graden? hahaha. Mijn 1900xt wordt 75 graden (overclocked). De die temperature voor een videokaart GPU ligt nog wel een stuk hoger hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry.. naar wat lange afwezigheid.. Was ziek( griep in de vakantie :( )

Lees na het eten jullie verhalen.. En reageer dan.. Denk alleen dat het aan nb zit en na vluchtig lezen had i kgelijk denk ik.. 8)7

Verwijderd

Weet je wát pas heet is? Mijn 7950GX2 :P Idle 62, en dat is dus het gemiddelde voor de 2 kaarten. Dus 60 voor kaart 1 en ruim 70 voor kaart 2. Idle. En hij geeft geen krimp, ook niet met 83 gradengemiddeld na 3 uur gamen. Dus nee, jouw kaartje heeft echt niet zo heet :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende bedacht..

Waarschijnlijk bestel ik de nb koeling die p43000 me aanrade! ( nogmaals dank! hoe gaat het eigelijk met het grote 805 topic(a) )

Verder ben ik vanplan een bak te maken onder mijn kast die wat breder is en met wieletjes daaronder. Waarin de hardeschijven komen te zitten. Met voorin 2 fans van 120 mm en boven in het kastje 2 80 mm fans(die liggen hier nog.. ongebruikt :( ) die dan ook wat koude lucht de kast in blazen. Dan zet ik in de bovenkant van de kast ook nog 1 of 2 120mm fans en dan kan mijn koeling er weer even tegen. Dan nog plexi raampje in de kast met lichtje en ik ben weer tevreden. Als ik dit project start zal ik hem wel laten zien in het kleine mods toppic.. ( of verdient deze operatie eigen topic? )

In elk geval bedankt voor de inspiratie! En de tips! _/-\o_

Verwijderd

Heb zelf net een een laatste update voor men pc-tje gekocht in de vorm van een Club3d 7600GS 256 DDR2, AGP wel te verstaan. Jammer alleen dat de drivers em nog niet goed supporten. Met temperaturen heb ik helemaal geen problemen, idle 39, stressed hoogstens 55, en dan is ie nog overgeclockt van 400/400 naar 425/466 (okee niet super veel, maar toch).

Ben een beetje bang om em nog veel verder te overclocken aangezien ik men oude fx5600 ook al aan artifacts geholpen heb.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Gebruikers va de 7600 kaarten, check ook eens: Beste videokaart-cooling (7600GT) ;)

Instagram / YouTube

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
120mm fan op de onder kant van de kast?
trilt dan niet alle kanten op?

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Dubbelzijdige tape doet wonderen! (vastplakken en silencen :) )

Instagram / YouTube

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Hmm...bekijk dit plaatje eens? Ik denk dat iedereen dat wel herkend.

http://www.hothardware.co...es/nv40_debut/d_temps.htm

http://www.hothardware.co...aspx?page=2&articleid=435

Bij mij staat de hoogste temperatuur, standaard, op 130 graden.Ik heb op het moment een 7600GS. Ik ga er vanuit dat die waarschuwing ook niet voor niets op zo een hoge temp staat. Het lijkt me niet dat de fabrikant zich onnodig in de onkosten wil storten, vanwege de vele garantie aanvragen, die eren foutieve standaard instelling zou kunnen opleveren. :P

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• Church of Noise

Church of Noise

Ik postte een tijdje terug dat de idle- en stressed-temperaturen van m'n Asus 7600GS Silent (512 MB, passieve koeling) nogal hoog lagen. Nu heb ik sindsdien de nieuwste drivers van NVidia geinstalleerd (91.47 als ik me niet vergis) en meteen zijn de temperaturen merkbaar gedaald!
Idle draait ie nu rond de 60°C, stressed gaat ie naar de 80°C (waar ie voorheen idle al rond de 80°C had!)

Misschien handig om weten he ;)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:43

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Waarvoor is dit handig om te weten? Zodat je met een gerust hart kan gaan slapen ;)

Het feit dat de temperatuur daalt na een driver update zegt mij genoeg. Die temperatuur is niet te vertrouwen. Sluit er eens een externe 'echte' temperatuurmeter op aan?

www.google.nl

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:59
Waarom is dat niet te vertouwen? Je weet toch niet of in de nieuwe driver iets is gewijzigt in de temperatuur uitlezing, of in de aansturing van de GPU zelf waardoor deze minder belast wordt?

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:43

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

frickY schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:09:
Waarom is dat niet te vertouwen? Je weet toch niet of in de nieuwe driver iets is gewijzigt in de temperatuur uitlezing, of in de aansturing van de GPU zelf waardoor deze minder belast wordt?
True, maar zoveel lijkt me niet :+ ik heb op de FP niets gelezen over energiebesparende drivers :Y)

www.google.nl

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:59
Daar heb je ook wel weer een goed punt ja :X
Maar ik ben ook niets tegen gekomen mbt temperatuur uitlezing :9

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De kans dat de temperatuursensor gewoon onnauwkeurig is lijkt me wel 10x hoger dan dat ze ineens de chip op een lager voltage of lagere snelheid hebben laten lopen.
Maar als je hebt overgeklokt en je hebt de nieuwe drivers geïnstalleert kan het wel eens zo zijn dat je overklok gewoon weg is ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11-2025
Geldt dit ook voor de 7600GT (lees: het snellere broertje)?

[ Voor 13% gewijzigd door Conroe op 26-09-2006 14:40 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aangezien dit voortborduurt op een andere topic merge ik de twee gewoon, dat is wat overzichtelijker :z

Oslik blyat! Oslik!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-01 08:10
Op het moment van schrijven is mijn 7600gt 86C idle.
Max waarde staat standaard op 115C, De hoogste temp
die ik gezien heb is 93C, zou dus geen probleem moeten
zijn lijkt me. Toch?

debeerzietzevliegen.nl

• dudok12
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-10-2025
debeer schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:36:
Op het moment van schrijven is mijn 7600gt 86C idle.
Max waarde staat standaard op 115C, De hoogste temp
die ik gezien heb is 93C, zou dus geen probleem moeten
zijn lijkt me. Toch?
Heb zelf ook een passief gekoelde Asus 7600GT en deze is idle iets van 50C. Uurtje 3D gamen geeft 65C in een P150 kast met 2 80mm intake fans en een 120mm outtake fan bestuurd door mobo (Qfan optimal).

Vind jouw temps wel hoog. Hoe is het met de airflow in je kast? Worden andere spullen (mobo/ HDs) niet veel te heet?

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-01 15:26
ff puur om de invloed van een goede airflow en het nut van case fans duidelijk te maken:

Het gaat om een MSI 6200TC passief gekoeld, met vrij kleine heatsink. Onderste kaart op deze foto.

Idle zonder case fan in de buurt: 71°.
Idle met case fan op 10cm eronder: 40°

Fan is een papst 80mm 2050rpm.

Passief gekoelde onderdelen betekenen niet dat je automatisch zonder case fans kan. Dat wordt vaak vergeten. Degelijke case fans hoeven echt geen lawaai te maken. Je hardware wordt er wel een pak blijer van. :)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• debeer
Ik vind het zelf ook een hoge temperatuur.Met mijn vorige hardware werd mijn gpu, een 9800xt 74C. Nu dus rond de 91C.Mijn mobo temp is rond de 49C en mijn cpu 6600 op 2.6gh 36C. Mischien een brakke gpu sensor ofzo? Ik heb 2x80mm intake en2x80mm papst outtake. Er komt deze week
nog een 120mm in de zijkant van mijn kast.Hoop dat dat een beetje helpt. Ik heb iig geen
problemen met de videokaart op deze temperaturen.

update 1
Ik heb de kaart er na een uurtje mohaa sp eens uitgehaald, voelde niet eens warm aan.
Schat in zo'n graad of 40. Het lijkt er dus toch op dat de sensor niet de juiste temperatuur aangeeft.

update 2
Na alle instellingen op max kwaliteit te hebben gezet en een half uurtje mohaa sp te hebben gespeeld kwam de temperatuur tot een schrikbarende 103C, nee geen fahrenheit :)
Maar ook nu geen problemen. processor kwam tot 38C en mb 49, dus geen graad erbij.
Zal dus wel goed zitten.

[ Voor 40% gewijzigd door debeer op 06-10-2006 16:02 ]

debeerzietzevliegen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dit kon wel het algemene mijn graka word warm topic worden..

Zelf draai ik nu 3 dagen vol vreugde met de zijkant van de kast eraf(niet om tempratuur redenen overgens) en 3 120 mm fans in mijn systeem..

Nu heb ik alleen de nare pech dat mijn kast veel geluid maakt.. dus fiets ik morgen even langs hornbach om geluids dempend spul te halen..

Iemand een idee waar ik op moet letten behalfe de prijs? :o

• debeer
Eindelijk mijn 120mm fan binnen, gelijk de zijkant van mijn kast gemod.
Ik heb hem als intake erin gezet. Mijn temperaturen zijn nu gezakt naar:
cpu van 38 naar 26C
mobo van 49 naar 36C
en videokaart van 91 naar 81C

Dit alles idle.
Mischien zo nog even de fan omdraaien.

Na de fan omgedraaid te hebben zijn de temperaturen nu
cpu 33C
mb 46C
videokaart 84C

Toch maar weer omdraaien dus :)

[ Voor 18% gewijzigd door debeer op 06-10-2006 16:38 ]

debeerzietzevliegen.nl

• debeer
Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 20:42:
Dit kon wel het algemene mijn graka word warm topic worden..

Zelf draai ik nu 3 dagen vol vreugde met de zijkant van de kast eraf(niet om tempratuur redenen overgens) en 3 120 mm fans in mijn systeem..

Nu heb ik alleen de nare pech dat mijn kast veel geluid maakt.. dus fiets ik morgen even langs hornbach om geluids dempend spul te halen..

Iemand een idee waar ik op moet letten behalfe de prijs? :o
Geen idee, ik koop alleen stille fans.
Heb je het probleem van een luidruchtige computer ook niet.

debeerzietzevliegen.nl

Pagina: 1