Toon posts:

Hulp nodig bij keuze voor laptop voor studie.

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen tussen onderstaande gevallen. Ik game ook graag een potje, dus ik zou wel games die dit jaar en volgend jaar uitkomen nog willen spelen op medium. De studie die ik ga volgens is: Communication & Multimedia Design.
Met mijn opleiding moet ik beeldschermvormgeving combineren met digitale foto's, filmfragmenten, geluiden en daarvan een interactief geheel maken..oftewel flash, photoshop, css, javascript en vast nog wel wat zware programma's om 3d te ontwerpen of opgenomen films te bewerken.

1. Dell Inspiron 9400
Duo Core T2400 (1,83ghz),
1gb geheugen,
geforce go 7900,
9cell batterij; 3,5uur levensduur
80gb 7200rpm hdd,
17" scherm

Prijs: 1170 euro (krijg 10% via vaders werk bij dell, kortin gis er al af)

Nadeel: veel laptops hebben last van bleeding (bij donker beeld lichten sommige plaatsen op :s)

2. Aspire 5671AWLMib
Intel Core Duo T2050 (1,66ghz, 533mhz),
120gb hdd 5400 rpm,
1gb geheugen,
Ati Mobility Radeon X1600 (128mb geheugen),
15.4 " scherm,
Batterij levensduur 3.5 h

Prijs: 1105 euro

3. Sony VAIO VGN-FE21B
- Intel Core Duo Processor T2300 (1,66ghz 667mhz)
- Microsoft Windows Media Center Edition 2005.
- 15.4" X-black LCD Beeldscherm.
- 1024MB Grootte geheugen.
- 80GB Harde schijf capaciteit.
- NVIDIA GeForce Go 7400 met TurboCache, ondersteuning voor 256MB.

Prijs: € 1.267,50 Maar hijs wel super strak design.

4. Apple MacBook

Breedbeeldscherm van 13,3 inch
Resolutie van 1280 x 800 pixels
1,83-GHz Intel Core Duo 1
512 MB (2 SO-DIMM’s van 256 MB)
60-GB seriële ATA harde schijf, 5400 rpm
Combo drive (dvd-rom, cd-rw)

Prijs: Eur 1.099,00; maar ook super strak design.

5. Acer Aspire 5671AWLMI

Intel Core Duo T2050 (1,66ghz, 533mhz)
15,4" Breedbeeldscherm
1024 MB geheugen
120 GB harde schijf (5400rpm)
ATI Radeon X1600 tot 512 MB (?!?!die eerste van acer had maar 128)
3,5 uur accuduur

Prijs 1199

Maximale budget? Tsja laten we 1300/1400 nemen.

Ik vind de macbook zo'n kudt scherm hebben, 13" :s en een videokaart waar je niet echt mee kunt gamen :)

Weet het echt niet :s dat bleeding van die dell staat me niet zo aan. anders had ik die meteen genomen en zie ik het nu verkeerd of zijn 2 en 5 bijna hetzelfde? :s alleen snap die 512 mb niet van paradigit(is keuze 5).

Of weten jullie een beter alternatief? Hoor het graag.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 18:10 ]

Verwijderd

kan ik jouw 10% korting bij dell niet lenen? :p
maar zou als ik jouw was voor dell gaan, gs is dikste & betaalbare kaart eruit
van bleeding heb je minder/geen last met het wuxga scherm.. kost je wel 170 euro meer

sony heeft wel brakke videokaart, games van volgende jara zul je het lastig mee krijgen..

apple geen video kaart?

en 2 & 5 zal ene wel alleen dedicated geheugen hebben en de andere en nog 384 mb van je ram afsnoepen

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik persoonlijk zou voor de Dell gaan, ondanks die exploderende accu's van ze. :)
Denk dat de Dell voor gamen het best geschikt is.
De rest snoept het videogeheugen van het interne geheugen af zo te zien.
Of die Acer het ook doet geen idee, maar lijkt er wel op.

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Hangt er ook vanaf hoe mobiel je wilt zijn. Een 17" laptop is echt geen pretje om over mee te sleuren, voor films en games is zo'n scherm dan natuurlijk weer ideaal. En kwa prestaties, voor videogames enzo, outnumberd de Insprion de rest simpelweg...

Verwijderd

Topicstarter
ShellGhost schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:27:
Ik persoonlijk zou voor de Dell gaan, ondanks die exploderende accu's van ze. :)
Denk dat de Dell voor gamen het best geschikt is.
De rest snoept het videogeheugen van het interne geheugen af zo te zien.
Of die Acer het ook doet geen idee, maar lijkt er wel op.
Die van acer doet dat niet geloof ik.
ATI Mobility Radeon X1600

Shader Model 3
12 Pipelines
128-bit Memory Bus
Clocks: 470MHz Core, 470MHz Memory (940MHz DDR Effective)
The Mobility Radeon X1600 is one of the most desirable notebook parts on the market. It offers performance approaching last generation's top end, running many games at native, and frequently appears with a large amount of dedicated video memory. Most impressive about the X1600 is its appearance in mainstream and even 14" thin-and-light notebooks. If you're at least a semi-serious gamer, this part is easily recommended, and will play most if not all games at native with most details maxed out.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:02

Xof

Als je het voor het design doet hoef je niet eens de apple te nemen maar kun je ook voor de vaio gaan. Ik zelf vind die zelfs mooier dan de apple :)

17" schermen zou ik niet aan beginnen.. kun je beter voor de inspirion 6400 gaan van dell.. of je moet je notebook thuis hebben staan en er weinig mee op pad gaat. Waarschijnlijk heb je er de eerste dag dan al spijt van.. het is gewoon te groot.

De videokaart van Acer met 512 mb haalt 224 mb (oid) van je geheugen af.. maar dat zetten ze er dan weer niet bij..

Ik zelf zou voor de Sony gaan.. enige nadeel is dan wel de videokaart.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hulp nodig bij keuze voor laptop voor studie
Uhm waarom heb je 'm in godsnaam nodig voor je studie...
Je zegt alleen dat je er eventueel mee wilt gaan gamen en je verteld welke studie je gaat doen...

Wat houdt dat in? Veel tekstverwerken of photoshopping? Videobewerking enzovoort....

Ik zou voor de Dell gaan!

Wat is je maximale budget...? Meer info is denk wel nodigjes

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• UTerror
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-10-2024
Allereest moet je de keuze tss 17" en 15" maken.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
CLB schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:43:
[...]

Uhm waarom heb je 'm in godsnaam nodig voor je studie...
Je zegt alleen dat je er eventueel mee wilt gaan gamen en je verteld welke studie je gaat doen...

Wat houdt dat in? Veel tekstverwerken of photoshopping? Videobewerking enzovoort....

Ik zou voor de Dell gaan!

Wat is je maximale budget...? Meer info is denk wel nodigjes
Studenten in het algemeen hebben inderdaad tekstverwerking & internet nodig. Multimedia gaat ook richting Dreamweaver & Photoshop maar niet veel verder (de goede pakketten zijn duur).

Wil je een goed scherm en zo min mogelijk last: ga voor de MacBook. DreamWeaver, Photoshop en Office zijn allemaal native. Daarnaast heb je ook een Unix & X11 mogelijkheden die zeker dezer dagen in scholen zouden moeten aangeboden worden als onderdeel (waarschijnlijk 2de en 3de jaar)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor wat missende info.
Met mijn opleiding ( Communication & multimedia design) moet ik beeldschermvormgeving combineren met digitale foto's, filmfragmenten, geluiden en daarvan een interactief geheel maken..oftewel flash, photoshop, css, javascript en vast nog wel wat zware programma's om 3d te ontwerpen.

Maximale budget? Tsja laten we 1300 nemen.

Ik vind de macbook zo'n kudt scherm hebben, 13" :s en een videokaart waar je niets mee kunt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 18:05 ]

• Tjiwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 23:00
Hey... Jij en ik zitten op de zelfde lijn kwa twijfel over welke laptop met een goeie videokaart te nemen.

Ikzelf wil eigenlijk per ce een 15.4". dus voor mij valt de Dell al af. Anders zou ik er voor gekozen hebben.

Ikzelf zit nu te twijfelen tussen:

(1) Mijn eerste keus: Zepto 6615WD dat is met een 512 mb (dedicated?) Geforce Go 7600 videokaart.
Prijs: de topmodel is vanaf: 1.373,26 € en die kan je zoals bij dell nog upgraden(imo niet nodig)

(2) (heb linkje naar een vergelijksite gedaan)
Sony Vaio FE21M >> Deze Laptop is vrijwel gelijk aan de VGN-FE21B maar dan met een Geforce Go 7600 128mb videokaart. prijs: ongeveer 1450 ... Is duurder dan gemiddeld... maar de design maakt het goed.

(3) En anders... is die Acer wat jij beschreef ook wel erg aantrekkelijk. voor 1050 eruo :)

Ik ben alleen nog wachten totdat de core 2 duo standaard in de systemen zitten.

:)

[ Voor 4% gewijzigd door Tjiwa op 27-08-2006 22:43 ]

PSN/XBL: DarkTaufu

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:13
Geen zin om alles voor de 72987298 keer uit te typen maar ff kort: Kijk eens naar de A6T. Belangrijkste specs hieronder, 2 jaar garantie! en €1150 ongeveer (4launch.nl). Zie mijn review in de productsurvey, zoek op A6T. Zeker een aanrader!

• bartsidee
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-01 08:59
Voor de prestaties is de Dell een prima keus, wil je net wat meer kwaliteit dan zou ik voor de Sony gaan

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Dit is niet de manier om een dergelijk topic te openen. Het neerzetten van 5 laptops zonder verdere onderbouwing (er zit zelfs een macbook tussen) en dan verwachten dat je medetweakers er de beste uit selecteren, wordt niet gewaardeerd.

Topic derhalve dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.