[XP] Map beveiligen met password*

Pagina: 1
Acties:
  • 12.020 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Hallo allemaal,

Ik wil graag bepaalde mappen in WinXP pro beveiligen met een wachtwoord. Dus heel simpel: dubbelklik op map > password invoeren > klaar !
Nu heb ik druk lopen zoeken in de search, maar overal gaat het over het beveiligen van de mappen op een computer, dus voor andere accounts. Maar ik wil ook binnen mijn eigen account mappen beveiligen, omdat ook andere mensen op mijn account kunnen en moeten inloggen. Hoe doe ik dit ? Zijn daar speciale progjes voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164558

Er zijn progs voor, bv folder lock. http://www.newsoftwares.net/folderlock/dutch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Je kan ook een programma zoals TrueCrypt proberen, dit is niet alleen erg veilig, maar ook heb je alle beveiligde bestanden in één grote beveiligde file, die kun je dan dus zonder problemen kopiëren terwijl de inhoud onzichtbaar blijft :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:29

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Maar ik neem aan dat hij de map wil beveiligen met alleen een wachtwoord en niet dat de hele map moet worden encrypt, wat even zal duren en omdat nou iedere keer te doen om een film te kijken :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bertuss schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:10:
Maar ik wil ook binnen mijn eigen account mappen beveiligen, omdat ook andere mensen op mijn account kunnen en moeten inloggen.
Los dat liever op.
Jouw account is jouw persoonlijke account. Daar heeft iemand anders niks op te zoeken imho.
Als je dat eenmaal verholpen hebt is het ook niet zo moeilijk meer om toegang via NTFS permissies af te regelen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:00

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Er valt vast nog wel ergens een versie van MS tijdelijke programmatje "My Private Folder" te vinden...met ww, encryptie en kan gewoon in je desktop blijven staan :)

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat de Windows versie nog in je topic titel staat - let hier aub ook zelf op aangezien we dit verplicht stellen in Windows Clients :)

Verder sluit ik me aan bij BackSlash32 - Windows heeft hier alles voor ingebouwd en jij wil dat systeem vervolgens omzeilen en er zelf een prutsoplossing tussen zetten, dat is een rare situatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Buzz_Lightyear schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:30:
Er valt vast nog wel ergens een versie van MS tijdelijke programmatje "My Private Folder" te vinden...met ww, encryptie en kan gewoon in je desktop blijven staan :)
Werkt inderdaad goed, en het is met een beetje googlen nog wel te vinden.

Unsupported tho' ;)

Enig nadeel (als je dat zo kan noemen) is dat het te goed werkt.
De reden dat MS het weer teruggetrokken heeft is dat de meesten er nog niet mee om konden gaan, met als resultaat dat men bij verlies van het password met unrecoverable files zat.
elevator schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 09:58:
Verder sluit ik me aan bij BackSlash32 - Windows heeft hier alles voor ingebouwd en jij wil dat systeem vervolgens omzeilen en er zelf een prutsoplossing tussen zetten, dat is een rare situatie :P
Ik ken genoeg bedrijven waar je je spullen kan pakken als blijkt dat je account ook door anderen gebruikt wordt.
Staat niet echt lekker op je CV hoor ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1