Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

MMS op KPN-site lezen zonder 06-nummer

Pagina: 1
Acties:
  • 2.364 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-11 21:20
De titel is wat vaag.. maar beter kon ik niet verzinnen voor deze situatie.
Ik ben zelf Belg, en heb dus een Belgisch gsm-nummer. Ik ken ook wat mensen in Nederland, onder wie iemand die me net een MMS heeft gestuurd. Blijkbaar heeft KPN niet veel zin om MMSjes naar het buitenland te sturen, hoewel m'n GSM perfect MMSjes kan ontvangen en openen.

Dus, ik moet naar een website van KPN ( www.kpn.com/mms ) om een code in te vullen (die ik heb via sms van KPN). M'n probleem is echter dat KPN ook wil dat ik een 06-nummer invul , wat ik dus niet heb (waarschijnlijk zelfs datgene van de ontvanger, ik heb al een paar 06-nummers geprobeerd zonder resultaat en een vage melding "Unable to get response from webservice" ).
edit: Die error bleek dus echt op een serverfout te slagen, met een nummer van een Nederlander (van wie het komt) krijg ik een "06-nummer of berichtcode onjuist". (code is juist)

Iemand toch een idee hoe ik dit kan omzeilen?

Dank :)

PS: ik heb er een beetje haast bij, KPN delete die dingen na 3 dagen :X

[ Voor 13% gewijzigd door Arrigi op 18-08-2006 17:37 . Reden: haast ]

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

EraZor

Don't mention the war

heb je 't uberhaupt geprobeerd met je eigen 'belgische' nummer? volgens mij moet dat gewoon lukken hoor :?

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Gewoon je eigen 04xxxxxxxx nummer invoeren should do it?

Verwijderd

Eventueel met landprefix

• Arrigi
Werkt niet met m'n eigen nummer.. Met landprefix wordt het te lang. Ik vermoed dat een of ander JS-scriptje gewoon checkt of het wel met 06 begint. Met m'n eigen nummer krijg ik gewoon een boxje met de tekst "Dit is geen juist telefoonnummer."

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54

• Arrigi
Wat heb ik daar precies aan? Mijn GSM kan MMSjes ontvangen en openen. Dit is al geactiveerd (anderhalf jaar geleden al). KPN stuurt deze blijkbaar gewoon niet door omdat het te duur is of omdat ze niet weten of ik dat wel kan openen. De reden maakt ook niet uit, ik wil gewoon m'n MMS zien op hun site.

Nog eens: Het probleem is dus dat ik een 06-nummer moet invoeren bij KPN. Dit nummer moet blijkbaar datgene van de ontvangende persoon zijn.
Echter, ik ben Belg en heb geen 06-nummer maar wil die MMS wel graag zien natuurlijk :).

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik denk dat dit dan niet zal gaan werken, helaas.
Je kunt KPN nog even bellen?

• Arrigi
endless schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:09:
Ik denk dat dit dan niet zal gaan werken, helaas.
Je kunt KPN nog even bellen?
Vreesde ik al voor :/.
Nog een probleem dan.. KPN heeft geen enkel nummer dat van het buitenland te bereiken is. Buiten dit dan: 06-12001200. Hier moet ik echter weer m'n mobiele nummer in gaan geven (ivm support geloof ik) wat ik dus niet heb..
Wat is KPN toch lief voor buitenlanders :(. Lijkt zo wel alsof ze niet van andere landen willen weten :|.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:34

slaay

Natuurbeleven.com

Arrigi schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:33:
[...]

Vreesde ik al voor :/.
Nog een probleem dan.. KPN heeft geen enkel nummer dat van het buitenland te bereiken is. Buiten dit dan: 06-12001200. Hier moet ik echter weer m'n mobiele nummer in gaan geven (ivm support geloof ik) wat ik dus niet heb..
Wat is KPN toch lief voor buitenlanders :(. Lijkt zo wel alsof ze niet van andere landen willen weten :|.
Nummer hoef je niet in te geven, of je geeft gewoon 06-12345678 in.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Arrigi
Het moment dat ik kon bellen was het toch alweer te laat.. (door de 3 dagen retentie) De foto heb ik gelukkig nog via een andere weg gekregen :). Toch bedankt voor de hulp!
Pagina: 1