Toon posts:

Problemen met HP Laserjet 2200d

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zeer vreemd probleem. Wanneer men probeert te printen op LaserJet 2200d met letter type Arial worden er geen hoofdletters M afgedrukt. Het is een netwerk printer. De print server is een Windows 2000 machine (5.00.2195 SP4). Voor de printer hebben wij op dit moment HP LaserJet 2200 PCL6 driver ingesteld voor de printer, die van de HP site afkomen..

De clients draaien Windows XP SP2 en zijn up-to-date. Systemen zijn Dell Optiples SX270 en SX260.

Wanneer je Tahoma kiest heb je niet het probleem, echter kies je Times New Roman krijg je weer het printjes zonder de hoofdletter M.

We hebben op de printer server ook nog drivers geprobeerd voor PostScript, maar dan nog steeds het probleem. Verder hebben we de printer op de server verwijderd en weer geïnstalleerd, printer client verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op verschillende PC's, maar geen resultaat.

Op werkstations ook nog printer gewoon lokaal geïnstalleerd en dan de poort laten verwijzen naar het IP adres van de printer, maar dit maakte helemaal niks uit voor het print resultaat.

De applicatie die je gebruikt om te printen maakt ook niet veel uit. Notepad gaat wel, maar dan maak je ook geen gebruik van Arial.

Misschien dat iemand mij kan vertellen wat ik nog meer zou kunnen testen. Oplossing is helemaal fijn. :P

Verwijderd

Topicstarter
*Kick*

Goed niemand die het dus weet. >:)

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik zou de printer nog even direct aan een pc hangen, dus niet via het netwerk printen. Ook zou je een andere jetdirect kunnen proberen, er vanuit gaande dat je een jetdirect gebruikt.

Koop een taart en ga het vieren!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:30

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Op het HP forum heeft iemand het zelfde probleem met dezelfde printer gehad (toevallig ?).

Er is geen echte oplossing in het topic geplaatst, maar als je een configratie of testpagina met alle karakters uitprint, is de letter M dan ook weg ?

...

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 10:29
Welke firmware heeft de printer? (kun je zien op de configuratie pagina)