wel netwerk geen internet

Pagina: 1
Acties:

• pictuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-01-2024
ik zit met het volgende probleem.

Ik heb hier thuis een klein netwerkje opgezet. Het netwerk bestaat uit de router, modem, huiscomputer en mijn laptop.

Het netwerk heeft een tijdlang volledig juist gewerkt alleen viel een paar keer de volledige verbinding onderling weg. Dit was telkens weer op te lossen door de computer/laptop opnieuw verbinding te laten maken.

Alleen nu wil het geval dat er nu weer geen juiste verbinding is. Mijn huiscomputer (voorzien van XP home) kan wel communiceren met mijn laptop (ook voorzien van XP Home), mijn huiscomputer kan ook communiceren met mijn modem, maar mijn laptop niet.

Ik heb dus alleen op mijn huiscomputer internet en niet op mijn laptop. Ik heb al geprobeerd om de router/modem te resetten en opnieuw te configureren. Maar het resultaat is iedere keer hetzelfde. Wel internet op de huiscomputer maar niet op mijn laptop.

de gegevens:
Huiscomputer: Headstart met XP home
Laptop: Toshiba met XP Home
Router: Sweex LB200010
Modem: Speedtouch 510.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen om ook weer internet op mijn laptop te krijgen.

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-03 11:18
Als je pingt op IPbasis krijg je dus geen reply terug op de laptop? Wat zijn de TCP/IP waarden van alle apparaten? Hoe zit het verder in elkaar, zitten beide PC's direct op de router aangesloten?

Verwijderd

Zijn settings zoals proxy-server en firewall in orde op jouw laptop?

Staat NAT ingeschakeld in de router?

Hopelijk helpt dit je wat vooruit...

Verwijderd

Hoe staat het met beveiliging op de labtop en krijgt de labtop wel een IP?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Portje kapot op de router misschien?
Brakke netwerkkabel?

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ik neem hierbij aan dat de laptop via de draad verbonden is.

Je modem heeft waarschijnlijk een DHCP server ingebouwd, dus zet die in je router eens uit en laat deze alleen switchen. Steek de kabel van de modem ook niet in de WAN poort maar in 1 van de gewone uitgangen.

Als het goed is moet je pc+laptop nu gewoon ook een IP krijgen + internet.
Pagina: 1