Toon posts:

7950GX2 met Asus A8n-SLI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie o wie kan mij vertellen of deze videokaart gaat werken icm met dit moederbord?

http://www.nvidia.com/content/geforc...y=manufacturer

Zoals jullie kunnen zien staat dat moederbord niet op de lijst, wél de Deluxe en Premium varianten.

Ik heb Asus NL gebeld, echter die geven enkel support voor notebooks. Voor moederborden moet ik Asus Duitsland hebben, alleen nemen die niet op

Mag ik aannemen dat hij zal geen werken? A8N moederborden zijn allemaal gewoon Nforce 4 chipsets.

Verschillende winkels die ik heb gebeld, geven allemaal verschillende antwoorden. Ene zegt nou meneer, dat is niet aan te raden, de ander zegt ja dat moet mogelijk zijn.

Ik kom echt nergens achter een antwoord, alles wat ik zie zijnmensen met Deluxe of Premium varianten van die mobo. Dat werkt natuurlijk wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:31:
Wie o wie kan mij vertellen of deze videokaart gaat werken icm met dit moederbord?

Zoals jullie kunnen zien staat dat moederbord niet op de lijst, wél de Deluxe en Premium varianten.

Ik heb Asus NL gebeld, echter die geven enkel support voor notebooks. Voor moederborden moet ik Asus Duitsland hebben, alleen nemen die niet op

Mag ik aannemen dat hij zal geen werken? A8N moederborden zijn allemaal gewoon Nforce 4 chipsets.

Verschillende winkels die ik heb gebeld, geven allemaal verschillende antwoorden. Ene zegt nou meneer, dat is niet aan te raden, de ander zegt ja dat moet mogelijk zijn.

Ik kom echt nergens achter een antwoord, alles wat ik zie zijnmensen met Deluxe of Premium varianten van die mobo. Dat werkt natuurlijk wel.
:? Kan je niet volgen, wrong link

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:41
De Deluxe is hetzelfde als de standaard, enkel zit er een RAID controller extra op. Dus ja, dat zal gewoon moeten werken :).

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:44

Croga

The Unreasonable Man

In feite zijn dat in de basis geen verschillende antwoorden. Beiden zeggen ze eigenlijk "Ik heb geen flauw idee". De bewoording is alleen verschillend ;)

Ik zou mezelf in het "moet mogelijk zijn" kamp scharen. Garanties kan echter alleen nVidia geven, tenslotte kom je niet bij mij klagen als het toch niet werkt ;)

Verwijderd

:)

;) Het gaat in dit geval waarschijnlijk of hij past, hij kan nl klemmen tegen de nforce chip of een ander component, ik heb hetzelfde met de DFI Lp nf 4 ..expert, die ook niet in de lijst staat, maar hij past net.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-07 09:46
Mag ik ff vragen wat voor proc je op dat moederbord hebt zitten?

Als dit een wat oudere proc is zou ik je afraden om er zo'n dure viedokaart op de planten. Deze wordt alleen maar afgeremd door je proc en je zult zien dat je met een 7600GT dezelfde prestaties haalt als dat je met deze haalt.

Dus graag not wat meer details.... Passen is niet altijd optimaal werken

Carpe Diem

Verwijderd

muppet99 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:29:
Mag ik ff vragen wat voor proc je op dat moederbord hebt zitten?

Als dit een wat oudere proc is zou ik je afraden om er zo'n dure viedokaart op de planten. Deze wordt alleen maar afgeremd door je proc en je zult zien dat je met een 7600GT dezelfde prestaties haalt als dat je met deze haalt.

Dus graag not wat meer details.... Passen is niet altijd optimaal werken
>:) Op hoge resoluties trekt de 7950 een 7600gt er vierkant uit, en wat betreft afremmen, een Cpu kan een videokaart niet afremmen, dit staat totaal los van elkaar.
Wanneer de kloksettings van de videokaart normaal staan draait hij ze gewoon, afremmen kan alleen door de 12 volt stekken uit z'n kont te trekken
Dit is een geval of hij fysiek op het mobo past.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 17:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik had misschien iets duidelijker moeten zijn. Het gaat er niet om of de GPU op het moederbord past, maar of ik geen constant blauwe schermen en random crashes krijg als ik deze GPU op een A8n SLI prik, omdat het moederbord niet op de lijst met geteste moederborden van Nvidia voorkomt :)

Hoewel ik daar nu ook weer over begin te twijfelen, want mijn X2 4200 wordt gekoeld door een Zalman 9500 cooler. Maar als ik zo is in mijn kast kijk, zit er nog meer dan genoeg ruimte tussen de Zalman en mijn GPU, dus dat zal geen probleem zijn.

Maar goed, gezien de antwoorden van jan 1024 en met name The_Virus, denk ik dat ik het er maar op waag. Ik dacht namelijk ook wel hetzelfde als The_Virus.

Edit: @ jan 1024, wat zijnjouw ervaringen met de kaart tot nog toe. Werkt alles naar behoren en dergelijke?
Ik vraag dit even omdat ik op een ander forum het volgende tegenkwam:

http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=98634

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 18:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:30:
Sorry ik had misschien iets duidelijker moeten zijn. Het gaat er niet om of de GPU op het moederbord past, maar of ik geen constant blauwe schermen en random crashes krijg als ik deze GPU op een A8n SLI prik, omdat het moederbord niet op de lijst met geteste moederborden van Nvidia voorkomt :)

Hoewel ik daar nu ook weer over begin te twijfelen, want mijn X2 4200 wordt gekoeld door een Zalman 9500 cooler. Maar als ik zo is in mijn kast kijk, zit er nog meer dan genoeg ruimte tussen de Zalman en mijn GPU, dus dat zal geen probleem zijn.

Maar goed, gezien de antwoorden van jan 1024 en met name The_Virus, denk ik dat ik het er maar op waag. Ik dacht namelijk ook wel hetzelfde als The_Virus.

Edit: @ jan 1024, wat zijnjouw ervaringen met de kaart tot nog toe. Werkt alles naar behoren en dergelijke?
Ik vraag dit even omdat ik op een ander forum het volgende tegenkwam:

http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=98634
Dit is verreweg de beste high-end kaart op dit moment, bij mij draait hij zeer stabiel ik heb ook 7900gt in sli opstelling uitgeprobeerd, maar de 7950 was sneller, hitte is geen probleem hij wordt wel knap warm maar klokt zich trapsgewijs gewoon iets terug , nadeel natuurlijk bij gewoon 2d werk het stroomgebruik- ik heb nog even naar het mobo van je zitten kijken, het kan zijn dat er 2 memory sloten in de weg zitten, probeer eens een pc zaak te vinden die hem als demo gebruikt, dan weet je het gelijk. Ik heb zelf de 4800X2, die processor van je is geen bottlenek. Ik heb trouwens een BFG

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Jan,

Ik zat ook nog is te kijken, en inderdaad zit er op dit moment erg weinig ruimte tussen mijn 2 geheugenreepjes in de onderkant van mijn huidige 7900GTX.

Wat ik ook kan doen is natuurlijk gewoon even mijn kast meenemen naar de betreffende winkel, en ter plekke testen :)

Ok cool, ik zat aan een GigaByte te denken: http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JCXY01

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 19:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:03:
Bedankt Jan,

Ik zat ook nog is te kijken, en inderdaad zit er op dit moment erg weinig ruimte tussen mijn 2 geheugenreepjes in de onderkant van mijn huidige 7900GTX.

Wat ik ook kan doen is natuurlijk gewoon even mijn kast meenemen naar de betreffende winkel, en ter plekke testen :)

Ok cool, ik zat aan een GigaByte te denken: http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JCXY01
:9~ Hij is mooier dan de mijne, maarja ik heb "lifetime" garrantie, en ondersteuning van BFG

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:03:
Bedankt Jan,

Hoi!

Waarom wil je eigenlijk deze videokaart aanschaffen? Ik vind het een beetje nutteloos om een 7900GTX te gaan vervangen op dit moment. Deze kaart is ontzettend high end, en waarom zou je 500 euro uit gaan geven voor alleen maar hogere benchmark scores? Wat met 1 7900GTX kan je alles op zn hoogst draaien. Maar als je toch je GX2 wil gaan aanschaffen moet je wel kijken naar de juiste drivers, omdat die ook nog wel eens problemen willen opleveren.

Groetjes,

Jorn

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het. Na ja kijk een 7950GX2 zal mij geen 500 euro kosten omdat ik nu 325 euro kan vragen voor mijn 7900GTX.

Maar je hebt een punt. Ik lees eerlijk gezegd te veel grote en kleine probleempjes met deze kaart. Een 7900GTX voldoet nog ruim voldoende. Ik heb gewoon wat geld te besteden, en dacht dat het wel een leuke upgrade zou zijn.

Maar ik denk dat ik beter een Core2 Duo systeem kan kan gaan samenstellen, dat is denk ik een betere investering op het moment. Ook al zit ik met een X2 4200 op 2.7Ghz.

Eigenlijk had de vraag ook moeten zijn: wat kan ik het beste hier aan upgraden :)

Verwijderd

Videokaart :)

Ik kom van 7900GTX naar 7950GX2 en zalig :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:08:
Ik weet het. Na ja kijk een 7950GX2 zal mij geen 500 euro kosten omdat ik nu 325 euro kan vragen voor mijn 7900GTX.

Maar je hebt een punt. Ik lees eerlijk gezegd te veel grote en kleine probleempjes met deze kaart. Een 7900GTX voldoet nog ruim voldoende. Ik heb gewoon wat geld te besteden, en dacht dat het wel een leuke upgrade zou zijn.

Maar ik denk dat ik beter een Core2 Duo systeem kan kan gaan samenstellen, dat is denk ik een betere investering op het moment. Ook al zit ik met een X2 4200 op 2.7Ghz.

Eigenlijk had de vraag ook moeten zijn: wat kan ik het beste hier aan upgraden :)
Van je huidige systeem upgraden naar een Core 2 Duo is al helemaal overbodig in de zin van zal je het merken de ja of nee.

Goed Core 2 is een rappe cpu. (ATM) Maar je huidige is ook niet traag absoluut niet zelfs.

Misschien is een dubbele raptor in Raid Config een beter idee om naar te upgraden?

Verwijderd

Topicstarter
@ X-Limited: jij zat toch in het begin ook met een A8N-SLI? Ben je daar nog een beetje mee uitgekomen met jouw 7950GX2?

En tja, een dubbele raid config is natuurlijk ook niet verkeerd nee :9~

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:34:
@ X-Limited: jij zat toch in het begin ook met een A8N-SLI? Ben je daar nog een beetje mee uitgekomen met jouw 7950GX2?

En tja, een dubbele raid config is natuurlijk ook niet verkeerd nee :9~
>:) Waarom upgraden > het jeukt

Verwijderd

allereerst verzoek ik onze moderator vriendelijk om even door de vingers te zien dat dit onderhand een echt 'wat kan ik hieraan het beste upgraden'-discussie aan het worden is.

dan to the point: uploader26, ik weet hoe je je voelt. Je hebt even wat geld te besteden en wil graag wat nieuws voor in je computer. Nee, je móet wat nieuws voor in je computer!
Toch zou ik zeggen: beheers je koopdrang nog even. Wacht tot februari of maart van 2007. Koop dan een prachtige kaart met een R600 chip. DirectX 10, GDDR4, unified shaders; wat zal dat smullen worden!

En als het echt niet anders kan: tracteer jezelf nu dan even op een stel mooie geheugenreepjes, een raptor of zelfs een mooi beeldscherm (een tv-tuner kaart heeft voor mij ook al eens gewerkt om de koopdrang tijdelijk te temmen). Maar geef in godsnaam geen €500,-- uit zodat je in plaats van 150FPS 160FPS kunt halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 02:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Haha, dank je wel voor het meeleven Timaniac :P

Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt hoor. Op videokaartgebied komt er zoveel niews aan de komende tijd. X1950XTX, G80, R600. Het is ook eigenlijk van de gekke om nu van een 7900GTX over te stappen op een 7950GX2.

Áls ik dan toch wil gaan upgraden, lijkt het me het meest verstandig om op termijn over te stappen naar een Core2 Duo systeem. Ik denk dat je daarmee een hele, hele lange tijd vooruit mee kan. Want wat is de volgende stap? Quad core's? Nee daar zie ik het nut niet van in, niet binnen nu en 2 jaar iig.

Verwijderd

De volgende stap zal inderdaad Quad-core zijn, Intel zal al vrij snel met de Kentsfield komen en AMD natuurlijk met de K8L architectuur. Net als jij vraag ik me af wat hier (afgezien van server-gebruik) het nut van is. Zeker zolang we nog niet eens twéé cores voor 1 applicatie (met name games) kunnen gebruiken is víér cores -in mijn optiek- helemaal van de gekken.

Hoe dan ook kun je nu of binnen -zeg- het komende half jaar absoluut geen miskoop doen met Core 2. Ik zal het je nog sterker vertellen: ik denk dat je door van jouw 4200X2 te upgraden naar een Core 2 een stuk meer aan frames (uiteráárd afhankelijk van de game die je speelt) en gebruikersgenot zal winnen dan met een upgrade van 7900GTX naar 7950X2. (ik denk dan bijvoorbeeld aan een mid-range mobo met Core 2 6600 (deze trekt een FX62 er al eenvoudig uit), zo'n setje zal je ook zo rond de €500 kosten.)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 20:57 ]

Verwijderd

Jep alles werkt goed op mijn A8N-SLI.
Het begon niet te jeuken om over te stappen van een 7900GTX naar 7950GX2 , ik kreeg gewoon uitslag van het gedacht. ff naar winkel geweest en 7950GX2 gekocht :D

Upgrade was het Absolut waard :P Nu enkel nog dinsdag achter mijn core 2 duo gaan :P
Want een AMD 64 3500+ stock.. is ramp :P

Verwijderd

En jah je kan wachten tot 04/2007.. maar lijkt me dom.. tis een computerwereld.
Alles wat je koop is binnen een half jaar de helft waard..
Nu zijn we 08/06 ga jij nog een half jaar liggen kloten ?

En wnr je een kaart koopt 02/07 , dan komt in 04/07 weer een superkaartje van Nvidia uit , de G90..
Zo kan je blijven sukkelen.

Verwijderd

In weze heb je gelijk, maar het gaat er hier nu even niet om om het snelste te hebben, maar om een kaart te hebben waar je over een half jaar ook nog genoeg plezier van zult hebben. En om nu, zo kort voor de introductie van DX10, nog een DX9 kaart á €500,-- aan te schaffen vind ik persoonlijk gewoon bullshit. Als je dat niet met me eens bent, prima! Jij geeft jouw mening, ik geef mijn mening. Daar zijn forums toch voor?
Bovendien kan Uploader26 gewoon beter -als ie waar voor z'n geld wil- zijn 4200X2 vervangen met een Core 2, zoals ik al zei.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 21:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kijk weten jullie wat een beetje mijn dilemma is. Ik heb wat benchmarks erbij gehaald waar een Conroe E6600 met een FX-60/62 vergeleken wordt. Namelijk hier:http://www.guru3d.com/article/processor/370/10/

Aangezien mijn X2 op 2.7GHz draait, is dat zo ongeveer te vergelijken met een FX-60 dacht ik.
Let in die benchmark link vooral eens op de resolutie 1600/1200. Daar zie je dat het verschil bijna niks is, omdat je op die resolutie uiteraard meer hebt een een snelle videokaart. Dus in dat opzicht is het misschien beter om op dit moment voor een 7950GX2 te gaan, omdat ik altijd game op 1600/1200, dús meer heb aan een snelle kaart.

Aan de andere kant, staan we natuurlijk aan de vooravond van een niewe generatie GPU's, met alle niewe snufjes die daar bij horen. DX10, SM 4.0 om maar is wat te noemen. Om dan nú nog voor een 7950GX2 te gaan, lijkt dan niet slim.

Omdat ik verwacht, dat ik het met een E6600 wel anderhalf tot 2 jaar vol kan houden, neig ik nu tóch meer naar een E6600 systeem :) Al is de noodzaak niet direct aanwezig, zie mijn eerste punt over die benchmark.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 21:23 ]

Verwijderd

Een X2 4200+ @ 2700Mhz ? Die loopt al snel genoeg..
Mja.. Als ik het eerlijk mag zeggen koop je beter een Top of the hill DX9 kaart , waarmee je zeker nog 2 jaar mee voort kan , dan dat je binnenkort een DX10 kaart koopt vol kinderziektes of anders gezegd een kaart die nog niet is wat ze moet zijn. En de kans dat het zo is is 9/10. Kijk maar naar de vorige.
En ik zie tussen DX7 / 8 / 9 ook geen super verschillen (grafisch) Enkel physics en wat nog ? Dat je HDR en boompjes kan omver schieten ?

Verwijderd

helemaal met x-limited eens :)
bovendien is deze kaart de snelste atm, kan me niet voorstellen dat ie binnen een jaar de boel niet meer op high aan kan, zou het? |:(

Verwijderd

Wel als ie constant DX10 naar DX9 moet converteren.

Verwijderd

Timaniac_NL

Kerel ik lach me dood met jouw _/-\o_
Dat maakt helemaal niks uit..
Enkel als DX9 geen supported mode meer zou zijn dan zou het wat uitmaken.
En.. als je Windows XP hebt , kan je toch geen DX10 aan? So who worries?
Dan speel je alles gewoon direct via DX9.0c of d ?
En.. Crysis draaide op E3 op een single 7950GX2 vlotjes @die hoge settings , met die kaart kan je zeer vlot nog 2 jaar mee volgens mij. En toekomende spellen blijven heus nog een jaar DX9 buiten een paar toppers.. omdat een spel maken puur voor DX10 geen geld in het laadje zal brengen.

Genoeg gezegd. DX9 kaartje kopen dus , de 7950GX2 kost maar ''499 meer" voor 175 euro 'meer' .. heb je een kaart die bijna dubbel zo goed is.

EDIT// En tegen dat een midrange kaart dit niveau haalt , zitten we ook al 2-3 jaar verder.

EDIT 2// En vergeet niet de eerste DX10 serie is de verneukte :)
Dus zou ik persoonlijk deze kaart kopen en afwachten tot de 2de generatie DX10 kaarten.
Wat tegen einde 2007 begin 2008 zal zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 23:59 ]

Verwijderd

Volgens mij heeft 9700Pro destijds voor eens en voor altijd aangetoond dat de eerste kaart voor een nieuwe DirectX absoluut niet tegen hoeft te vallen (hij kon notabene de 5900Ultra - nVidia's topmodel van een generatie later- met gemak bijhouden). In tegendeel dus.

En voor de rest zou je inderdaad wel gelijk kunnen hebben. Tenzij DirectX 10 níét backwards compatible wordt. En die geruchten zijn er ook.
Verder ben ik misschien een tikje onduidelijk of voorbarig geweest; in mijn reacties ging ik er wel vanuit dat Uploader26 in Q1 of Q2 van 2007 Windows Vista draait.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 13:42 ]

Verwijderd

Hmm..
Ik vind dit topic bijna afgerond.
Maar kwil nog een ding zeggen , een 9700Pro.. kon een 5900XT/Ultra niet bijhouden , een 9800Pro kon dat net :)

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-07 23:21

Bever!

3

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:16:

En ik zie tussen DX7 / 8 / 9 ook geen super verschillen (grafisch) Enkel physics en wat nog ? Dat je HDR en boompjes kan omver schieten ?
pixelshaders houd je niet zo van? T&L 4 life!

Als je wilt upgraden van hi-end naar iets sneller dan je nu hebt, ik zou het niet doen maar het is jouw geld he :)

Verwijderd

Ik heb juis naar vergeleken gekeken via.. google..
Heb de site niet meer , maar kwa graphic's van wapens , zite HL2 er evengoed uit op DX7 dan op DX9

Verwijderd

ik denk dat je met elke AMD high end cpu wel 1 tot 2 jaar voort kan .. tenminste gezien vanuit mijn gamers ogen, weet niet of jij misschien andere zware applicaties gebruikt, maar als het om games gaat ben ik er nog geen 1 tegen gekomen die ervoor gezorgt heeft dat mijn X2 @ 2.7Ghz en 7950GX2 niet op high konden draaien, nu komen er in de toekomst wel een paar mooie games aan die wel een snelle pc nodig hebben, maar lijkt me sterk dat die ervoor zorgen dat een high end pc van nu die niet op high kan draaien, want dan zijn de mid en low end pc's van nu doomed ..en als dat zo is lijkt me dat een slechte zaak voor de game industrie. Maar ik zit hier ook maar wat te bedenken, maar ik vermoed dat het zo zal zijn, tenzij iemand anders kan beweren.

Verwijderd

Omg ! TurboO figured it all out :|
En ik geef je de 100% gelijk :O

Verwijderd

Topicstarter
Ik bekijk het inderdaad ook vanuit een gamers standpunt. Mijn pc heeft als primaire taak games goed te draaien :P

Ik wil persé nu iets kopen. Dus dat gaat een 7950GX2 worden. Als die over een maand of 3 weer voorbijgestreefd wordt door een G80, so be it. Dat zien we dan wel weer. Ik heb de knoop doorgehakt en hou deze cpu tot voorjaar 2007. Dat moet wel te doen zijn.

Ik wil wat mij betreft iedereen bedanken voor het meedenken ;)

Heb ik nog 1 laatste vraag aan X-Limited: zitten jouw geheugenbankjes je 7950 niet in de weg op jouw A8N-SLI? Aangezien ik nu al niet al te veel ruimte heb tussen mijn geheugen en 7900GTX.

Verwijderd

Nee , ze zitten helemaal niet in de weg.
En de 7950GX2 vind ik smaller dan de 7900GTX :)
Dus no worries m8 :)

Verwijderd

Topicstarter
:9~ Nice kan niet meer wachten. Morgen naar Alternate _/-\o_

Mijn 7900GTX staat trouwen bij V&A te koop voor 320 euries. Voor wie er interesse in heeft ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 23:31 . Reden: sluikreclame hehe ]

Verwijderd

hangt van chipset af, zelfde chipset. als de een werkt werkt de ander ook. alle voltage dingen aangesloten. ik heb de deluxe en was vergeten een exta molex ding op me moerderbord te doewen. is een 4 pins die ook in je harddrive gaat. zit boven je bovenste video kaart als het goed is, en rechts van je geluids ingangen
Pagina: 1