Toon posts:

Gegarandeerde downstream snelheid niet haalbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een ADSL abbonement lopen bij mijn provider Solcon
in mijn abbonement specificaties staat dat ik een gegarandeerde downstream snelheid heb van 2048 Kbps
Helaas komt mijn hoogst haalbare downloadsnelheid rond de 220 Kbps
Ik heb gedownload vanaf verschillende sites waar volgens anderen vaak een download snelheid mogelijk is van wel 10 Mbps

Mijn router en mijn ethernet-kaart kunnen een snelheid halen van 54 Mbps, dus mijn vraag is of het normaal is dat je 9 keer minder snel kan downloaden dan belooft wordt of misschien ligt het aan mijn instellingen?

Bedankt voor de moeite !

Sander

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:22:
Hallo,
Ik heb een ADSL abbonement lopen bij mijn provider Solcon
in mijn abbonement specificaties staat dat ik een gegarandeerde downstream snelheid heb van 2048 Kbps
Helaas komt mijn hoogst haalbare downloadsnelheid rond de 220 Kbps
Ik heb gedownload vanaf verschillende sites waar volgens anderen vaak een download snelheid mogelijk is van wel 10 Mbps

Mijn router en mijn ethernet-kaart kunnen een snelheid halen van 54 Mbps, dus mijn vraag is of het normaal is dat je 9 keer minder snel kan downloaden dan belooft wordt of misschien ligt het aan mijn instellingen?

Bedankt voor de moeite !

Sander
Haal je 220KB/s of 220Kb/s, daar zit namelijk een gigantisch verschil in.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

als je je wifi uit wilt sluiten kan je in ieder geval eens gewoon een draadje inprikken.

verder weet ik niet wat voor contract jij hebt, maar garanderen doen ze het volgens mij nooit.
hoever zit je van de centrale af?

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
kiloBIT per seconde is 2048
kiloBYTE per seconde is 256 volgens bovenstaande dus dit klopt gewoon

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 23:15

BHQ

2048kbit, 220KByte. Klopt gewoon hoor. Je wireless kaartje is 54mbit, maar halfduplex. In de praktijk komt daar zo'n 2,2 tot 3MB/sec doorheen. Klopt ook gewoon. Solcoh kan trouwens 2mbit niet garanderen. Geen enkele provider. Als je 5KM van de centrale woont bijvoorbeeld ;)

Groeten hoeft overigens niet, zoals je kan lezen in de FAQ.

[ Voor 10% gewijzigd door BHQ op 18-08-2006 16:25 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:21
2048 Kbit / 8 = 256 KByte/sec maximaal. Als jij 220 KB/s haalt, dan is dat zeer netjes. En het lijkt me heel sterk dat jouw provider beweert dat je gegarandeert 2048 Kbit/s kan halen, want dat kan je zelfs niet waar maken als je ín de server zit waar je van downloadt. Je hebt namelijk altijd te maken met zaken zoals overhead.

The devil is in the details.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

2048 kb/s = 256kB/s

kb/s = kiloBit/sec
kB/s = kiloByte/sec

Als je dus download met 220kB/s, dan download je dus met 1760 kb/s.
Iets wat de normaalste zaak van de wereld is.

Edit:
* remco_k tiept weer eens te langzaam.

[ Voor 13% gewijzigd door remco_k op 18-08-2006 16:30 ]

Alles kan stuk.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

PcDealer

HP ftw \o/

Hahn schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:28:
2048 Kbit / 8 = 256 KByte/sec maximaal. Als jij 220 KB/s haalt, dan is dat zeer netjes. En het lijkt me heel sterk dat jouw provider beweert dat je gegarandeert 2048 Kbit/s kan halen, want dat kan je zelfs niet waar maken als je ín de server zit waar je van downloadt. Je hebt namelijk altijd te maken met zaken zoals overhead.
Verschil in theorie en praktijk is onder andere overhead TCP/IP protocol en afstand tot de centrale.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Een (vrij groffe) methode om te berekenen wat je snelheid in kilobytes per seconde zal zijn bij een ADSL-abo is het aantal megabits delen door tien. Dus, jij hebt een verbinding van 2048 kilobit, gedeeld door tien, is ongeveer 205 kilobyte per seconde. De ene provider heeft zijn lijnen wat ruimer geproportioneerd (bijvoorbeeld er wordt gesteld dat 2048 kilobit geleverd wordt, maar in werkelijkheid ligt het iets hoger om klanten wel 230 kilobyte per seconde te laten halen).

Verder lijkt het mij zeer sterk dat je een gegarandeerde snelheid hebt. Wat dat betekent is namelijk uitermate schimmig, bovendien zou de provider bij één enkel klein dipje reeds wanprestatie plegen, iets dat mij heel sterk lijkt (zelfs in vrij dure huurlijnen zie je dat bijv. uptime slechts voor 99,nogwat procent van de tijd wordt gegarandeerd).

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

PcDealer schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:30:
Verschil in theorie en praktijk is onder andere overhead TCP/IP protocol en afstand van de centrale.
Daarbij voeg ik graag toe: de kwaliteit van het (telefoon)netwerk.
Ik zit relatief ver van de centrale (1700m) maar toch volle 8mbit download.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dat het een soort leesfout van mij is:
Kbps is anders als kB/sec

Fijn om te weten dat alles in orde is
bedankt voor de snelle reacties
DSL:
-Service level Economy
-Snelheid upstream (Kbps) 1024
-Snelheid downstream (Kbps) 2048
-Gegarandeerd haalbare Snelheid downstream (Kbps)
(alleen invullen als dit afwijkt van de 'Snelheid downstream')

-Budget abonnement Nee
-Backup inbelaccount Ja (ISDN/PSTN)
-Overboeking 1:25
-Netwerkprovider BaByXL
Er staat niets achter de gegarandeerde snelheid dus die hoort hetzelfde te zijn als de snelheid downstream
Pagina: 1