Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Gisteren wou ik weer eens een oud race stuur proberen, omdat ik onlangs een nieuw racespel heb gekocht. Alleen omdat deze het niet doet op Windows XP moest ik dus Windows 2000 installeren. Gelukkig had ik nog een hardeschijf liggen( Western Digital WD1600) en installeerde het daarop(aangesloten als IDE Slave. Windows XP schijf is primary) Maar het stuur deed het daar ook niet op. Dus ik demonteerde de extra schijf weer en starte me pc op. Ik kreeg alleen, heel gek, een scherm met de keuze of ik met Windows XP of Windows 2000 wou opstarten.. Heel vreemd want de schijf met Windows 2000 was niet meer gekoppeld aan me pc. Ik koos dus voor Windows XP, maar hij startte niet op, maar gaf een zwart scherm ! Het probleem is dus dat me computer niet meer wil opstarten met Windows XP. Ik heb nu weer de harde schijf met windows 2000 aan me pc gekoppeld. Computerbeheer -> schijvenbeheer gaf het volgende: http://www.hiddencircle.net/pictures/schijven.jpg (klik link om te zien)
Om het probleem op te lossen, denk ik dat ik de C schijf ook weer moet instellen als Opstart schijf. Alleen: Hoe doe ik dit? En is dit wel het probleem?

M.v.g,
Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:36
Opstartschijf zegt niets anders dan de schijf waarop het OS is geïnstalleerd. Dus ALS je in XP zou kunnen komen, zou hij het wel goed aangeven (iig staat opstartschijf niet meer bij de andere schijf, je hebt dan nog enkel een systeemschijf).
Waarschijnlijk is het probleem je NTLDR. Zet deze van de XP cd met de recovery modus terug op C:\ (huidige overschrijven). Die van Win2K die er nu opstaat, werkt namelijk niet met XP en dan krijg je dit soort problemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:02
En het keuzemenu is weg te halen door de optie voor Windows 2000 weg te halen uit C:\boot.ini :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk is het probleem je NTLDR. Zet deze van de XP cd met de recovery modus terug op C:\ (huidige overschrijven). Die van Win2K die er nu opstaat, werkt namelijk niet met XP en dan krijg je dit soort problemen.
Hoe doe je dit? want wanneer ik boot vanaf me Windows XP CD en R druk in het menu (reparen) kom je in een dos achtige omgeving waarbij je met help een aantal commands te zien kan krijgen. Daar zit alleen niks tussen over NTLDR.

Trouwens, wanneer ik nu probeer om Windows XP te starten krijg ik de volgende error:

Kan Windows 2000 niet starten vanwege een schijfconfiguratieprobleem in de computer. Kan de geselecteerde opstartdiskette niet lezen.
Controleer het opstartpad en de schijfapparaten.
Controleer de Windows 2000-documentatie over schijfconfiguratie en uw hardwarehandleidingen voor meer info.

Kan iemand hier iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
(kan niet me vorige post editen, heel vaag :S)

maar ik heb zojuist ff windows zoekmachine gebruikt en gezocht naar NTLDR en hij vind 2 bestanden. beide genaamd ntldr en de ene in de map C:\Windows\$NTServicepackUninstall$ en de ander in C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386

Kan ik deze bestanden niet gewoon verwijderen en dat windows xp automatisch een nieuwe genereert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:36
Nee dat zal ie zeker niet vanuit die mappen doen, dat zijn de reservebestanden zelf. Blijkbaar heb je totaal geen NTLDR meer of is hij simpelweg verborgen en kan je hem zo niet zien. Anyway, je kopieert hem eenvoudig door dit te typen in die DOS achtige omgeving:
code:
1
copy X:\i386\NTLDR C:\

waar X: staat voor de CD/DVD-speler waar je je windows CD in hebt :).
Pagina: 1