[XP] 'fout tijdens laden van besturingssysteem' melding

Pagina: 1
Acties:
  • 976 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Skevdude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-02 14:11
Allereerst, goeiedag.

Ik heb gisteren mijn nieuwe s-ata II harde schijf binnen gekregen. Geinstalleerd in systeem en doet het goed. Aangezien de transfersnelheid van de s-ata II schijf t.o.v. de IDE schijf ongeveer 150 Mb/s sneller is had ik besloten om daar windows op te zetten.

Ik vrolijk alles gebackup'd en gooi de winxp cd in de drive. Start op van cd.... laden van drivers.... Kies een schijf. Ik kies de s-ata II schijf. Geen problemen verder totdat hij opnieuw gaat opstarten.
Na de reboot is alles wat in het scherm komt te staan:

Fout tijdens laden van besturingssysteem.

Nou ik denk van, dan zal er wel iets fout zijn gegaan, en probeer het nog eens, maar ik krijg steeds dezelfde melding.

Nu heb ik eens wat rondgelezen en zie dat het probleem wel vaker voorkomt.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Wat heb ik al geprobeerd?
- Bios update naar laatste versie
- S-ata drivers op diskette en ingeladen met F6
- Geklommeld met instellingen in bios
- Snelle format
- Normale format
- Memtest --> Geen errors
- Windows xp cd met Sp2 erin geslipstreamd

Dit had helaas allemaal geen effect, en ik krijg steeds dezelfde melding.
Volgens verschillende topics op GoT zou de transfer rate op LBA moeten staan. Dit geloof ik graag, maar in de bios kan ik alleen kiezen tussen Auto en Large. Bij large loopt het helemaal vast en met auto staat die op CHS.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan veranderen op mijn mobo?

Ik ben nu bezig met de windows op de IDE schijf te zetten en dan met Ghost over te zetten op de s-ata schijf.

Mijn specs:

AMD 64 3700+
A8n-SLI SE mobo
2048mb Kingston ram
250 gb S-ata II schijf
80 gb IDE schijf
2x videokaart in SLI

Voor degene die de moeite hebben genomen om dit te lezen, bedankt! _/-\o_

p.s. Is deze topicstart zo ok? Dit is de eerste die ik maak.

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Heb je die 80 er al eens afgekoppeld?

Sign here against sigs

• Skevdude
Ja heb ik ook al gedaan, zelfde probleem.

Edit: 1 op 1 kopie maken werkt ook niet. Dus dan moet toch dat CHS in LBA worden veranderd.

Iemand die weet hoe?

[ Voor 59% gewijzigd door Skevdude op 18-08-2006 17:00 ]

• Skevdude
Nou, ik heb er nu windows opstaan, maar niet zoals het moet. Ik heb s-ata raid ingeschakeld en de disk alleen in een JBOD gezet. Nu is het probleem niet opgelost, maar ik kan tenminste al windowssen. Als iemand een goeie oplossing heeft hoor ik het graag.

• Skevdude
schop

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even wat kicks verwijderd - verder zou ik ook niet zo weten wat precies je probleem is maar ik vermoed eigenlijk dat je controller in niet-RAID mode andere drivers nodig heeft dan in wel-RAID modus? :)

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Exact hetzelfde probleem hier, zelfde mobo, wil ook xp op sata installeren, maar krijg dezelfde foutmeldingen.

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Skevdude schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 08:23:
Nou, ik heb er nu windows opstaan, maar niet zoals het moet. Ik heb s-ata raid ingeschakeld en de disk alleen in een JBOD gezet. Nu is het probleem niet opgelost, maar ik kan tenminste al windowssen. Als iemand een goeie oplossing heeft hoor ik het graag.
Ik heb het zelfde probleem, maar dan met een seagate 7200.10 250GB icm windows 2000, ik krijg em ook niet op LBA. Ik heb wel even met JBOD gespeeld, maar ik wil niet mn hdd leeg hebben, aangezien de 2e partitie al flink vol staat, en het is me niet gelukt om in JBOD mode die 2 partities 'zichtbaar' te maken, ik geloof dat ie em als een SCSI drive van 234GB ziet (of hoort ie 234 GB te zijn door die hatelijke verschillende rekenmethodes mbt MB/GB?)

Vreemd dat ie tijdens windows setup die hdd wel gewoon ziet, zelfs als geen diskette met drivers gebruik, maar dat ie er niet van wil booten.

Hier komt iets hips te staan

• Skevdude
Ja, zelfde nog steeds hierzo
Pagina: 1