Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

advies voor mobiel internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

ik woon sindskort op kamers en het is niet mogelijk om daar te internetten via een kabel/telefoonlijn.
Dus ik zat te denken aan mobiel internet, zoals via zo'n insteekkaart en GPRS op mijn laptop, of via een mobiele telefoon/PDA of iets dergelijks. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn een heleboel verschillende aanbiedingen en toestellen en ik weet niet echt wat geschikt voor mij zou zijn. Ik heb dus al een laptop, maar mijn mobiele telefoon is vrij simpel, kan er geloof ik wel een GPRS verbinding mee maken. Maar als ik bij een nieuw abonnement toch een nieuw toestel krijg, dan maakt het niet uit.

Mijn eisen zijn dat ik gewone webpagina's kan bekijken (geen speciaal aangepaste pagina's zoals wap pagina's) en kan emailen.

Het handigst zou ik internet via mijn laptop vinden, zodat ik er ook nog andere dingen mee kan doen. MSN bijvoorbeeld en MS Word bestanden mee emailen. Maar verder download ik nauwelijks.

Mijn budget: ik zou er zo'n 30 tot 40 euro per maand voor over hebben.

Ik hoop dat iemand mij hiermee zou kunnen adviseren, want ik heb zelf al redelijk gezocht maar er is onderling veel verschil tussen de abonnementen en dergelijke, waardoor het allemaal vrij onduidelijk wordt. Ik heb ook wel over GPRS abonnementen gelezen voor je laptop, en die beginnen zo bij de 50 euro, wat ik een beetje veel vind, en de datalimieten zijn vrij klein. (200mb per maand?) Ik weet niet of dat genoeg zou zijn voor mijn eisen.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:01

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik zou ook eens bekijken of je toevallig met wifi toegang hebt tot internet, het is alleen wel lastig om te achterhalen van wie een signaal is als een van je buren een wifi accesspoint heeft staan.
Met een buur kan je een afspraak maken over het gebruik van zijn/haar wifi verbinding.
Het is ook mogelijk dat je toevallig binnen het bereik bent van een Kpn of T-mobile hotspot (beide wifi).
Bij Kpn kan je hiervoor een abonnement afsluiten van €30,- per maand.
Voordeel is dat je geen beperkingen hebt en dat de snelheid hoog is, zeker t.o.v. een gprs abonnement.
Bij T-mobile kan je Web'n'walk nemen naast een gsm abonnement, dan heb je via je gsm voor €9,50 per maand een (trage) verbinding.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
Eigenlijk is het vrij eenvoudig als je logisch nadenkt.

Je hebt nu keuze uit GPRS, EDGE, UMTS en HSDPA.

Bepaal ongeveer welke snelheid je wilt.

Er zijn 5 netwerken in NL, dus je kunt zelf nagaan op de sites vd providers, welke nu de gewenste dekking bij jou thuis hebben. En of er kans is op uitbreidingen.

Per 1 januari zijn trouwens alle 5 de providers verplicht UMTS aan te bieden, Orange en Telfort(via KPN) gaan dus ook nog komen.

Uit mijn hoofd:

Orange: doet niet veel aan data abo's op dit moment voor consumenten
KPN: Boven jouw budget
Vodafone: Boven jouw budget
Telfort: check hun site, hebben datalimiet van 1 GB per maand
T Mobile: hebben op al hun data abo's geen datalimiet vertelde een verkoper mij recentelijk.

Richt je dus op de laatste 2 providers.

Ennuh: veel mensen hopen erop dat je met je Telfort edge abo;tje over een paar maanden op het KPN UMTS HSDPA netwerk mag... _/-\o_