[Access] Data-access: hoofdpagina -> popup naar detailpagna

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 00:02
In Access kan ik vanuit een hoofdformulier een apart formulier met detailgegevens openen mbv een knop en een achterhangend vba-script:

Code hangend aan de knop in het hoofdformulier Problemen (onclick)
code:
1
2
3
stDocName = "Details"
stLinkCriteria = "[Probleemnummer]=" & Me![Probleemnummer]
DoCmd.OpenForm stDocName, acNormal, ,stLinkCriteria , acFormAdd

Ditzelfde wil ik ook realiseren met 2 gelijkende data-access pagina's. Dus een knop op de hoofdpagina, die vervolgens de detailpagina opent met de gegevens van het actieve/gekozen probleem.

Hoe pak ik dit aan?
(ik heb nog niet eerder met Microsoft Script Editor gewerkt)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hoe je dat aanpakt is up to you, maar waarom zou je voorbeeld wel werken en een ander form niet? Wat heb je al geprobeerd? Wat werkte er niet aan?

Het is hier in Programming de bedoeling dat je eerst zelf probeert, en als je er niet uit komt je probleem duidelijk omschreven voorlegt. Met de informatie die je nu geeft kunnen we niet veel (welke hoofdpagina/detailpagina heb je het over?). We kunnen niet gaan raden wat je probleem precies is.

Ook is je vraag "hoe pak ik dit aan" nogal breed gesteld. Probeer je vraag specifieker te stellen.

Mijn advies: Probeer het eens en zie hoe ver je komt. Kom je er niet uit dan ben je welkom om je probleem hier (mits je voldoet aan wat ik hier beschrijf) nogmaals te posten met een duidelijke omschrijving van wat het probleem is en wat je wil bereiken.

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 18-08-2006 16:06 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.