Toon posts:

AMD X2 3800+ Max speed vs Current speed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo kerels,

ben pas nieuw hier op't forum, maar heb toch al een vraagje
k'heb net m'n nieuw systeempje ineen gestoken, ASUS A8N-E, AMD X2 3800+, 2x 1GB Dual Channel DDR, GeForce 7900 GT, Maxtor SATA2 schijfje en een Creative SB X-Fi.
ondanks de vele problemen die hier gemeld waren ivm nForce4 chipset, Maxtor schijfjes en een X-Fi heb ik totaal geen problemen gehad.

ik was nu eens aan't kijke bij die PC Probe II die bij het ASUS bordje zat.
der zit zo ne Desktop Management tool bij. Met die tool heb ik bij m'n processor gezien dat de current speed 2000 Mhz is, vrij normaal voor een X2 3800+ lijkt me zo.
Maar dan staat er vlak boven dat de maximum speed 3700 Mhz bedraagt.

is dit de max OC kloksnelheid of wat wil dat getalleke zeggen ?

thx in advance

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Dit had je beter in Tweaking en overclocking kunnen plaatsen + het in een ander topic vragen. Dus eerst een beetje zoeken. Dan weet je ook dat 3700 MHz nouelijks haalbaar is voor een AMD A64. Mischien kun je met LN2 ( met temperaturen van -100c en lager ) de 3,5 GHz halen.

Gok er maar op dat jou AMD iets van 2.6 max doet als je geluk hebt doet i dat op 1.4 volt. Zo ja kun je mischien iets meer halen door 1.5v te gebruiken. Maar sommige stoppen al bij 2,4. Als je veel geluk hebt kun je 2,8 a 3,0 halen.

En ik had ook geen problemen met Maxtor HD's op een Nforce 4. Dat soort dingen fixen ze meestal wel in de loop van de tijd. In het begin waren er idd veel problemen. Maar die Nforce 4 borden bestaan nu al heel lang. En dan hebben ze al veel nieuwe reviesies + bios updates gemaakt om het een en ander te fixen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Topicstarter
thx voor de reply

kwist ook niet waar ik het moest zette, aangezien ik niet wist of dit overclock info was of niet.
en kzag zo'n mooie topic Processors staan :P

maar kweet wel dat 3700Mhz lang niet haalbaar is voor m'n 3800+

wou enkel gewoon wete waar in godsnaam die 3700 Mhz vanaf komt.

is er mss nog iemand die dat heeft ?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:32
Kijk eens in de BIOS welke FSB je maximaal in kan stellen. Ik denk dat het te maken heeft met de maximale Multiplier en FSB die je in kan stellen.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
aaaaaaahhhhhhhhhh.

zeer zeker mogelijk :)
ga ik bekijke

thx !!!

Verwijderd

dat staat bij mijn 4600+ ook ... max 3700 MHz .. maar ik zit nu op 2700 Mhz op 1.424v, 62 graden stressed. Dus ik heb een über cooler nodig wil ik ooit 3700Mhz halen en waarschijnlijk staat ie dan ook op 1.70v ofzo. Dus dat is niet mogelijk voor een thuis gebruiker.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:55:
dat staat bij mijn 4600+ ook ... max 3700 MHz .. maar ik zit nu op 2700 Mhz op 1.424v, 62 graden stressed. Dus ik heb een über cooler nodig wil ik ooit 3700Mhz halen en waarschijnlijk staat ie dan ook op 1.70v ofzo. Dus dat is niet mogelijk voor een thuis gebruiker.
Ook al had je dat zou het je niet lukken, ook de chip heeft zo zijn grenzen ;)

Maar dat zal de maximale theoretische snelheid zijn, dus de max multi * max HTT :)

Verwijderd

Topicstarter
even gekeken in den BIOS.
max FSB 400 en max multiplier 10, zou dus eigenlijk 4000 Mhz moeten maken.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Maar die combinatie zal niet kunnen waarschijnlijk.

Óf 370*10, óf 400*9 bijvoorbeeld. Het kan ook dat je moederbord geen snellere processor aan kan.

Anyways, het is allemaal toch overbodig, aangezien het nooit zo snel zal kunnen draaien. Lekker met rust laten dus.

Verwijderd

Ik heb dezelfde vidiokaart en processor en kom met een Artic cooler pro tot 2750 (hoger nog niet geprobeerd Mobo Dfi :P quote]Ed Raket schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:01:
even gekeken in den BIOS.
max FSB 400 en max multiplier 10, zou dus eigenlijk 4000 Mhz moeten maken.[/quote]

Verwijderd

Topicstarter
yup i'll do :P

binnekort mss eens de OC mogelijkheden van het bordje uittesten :)
Pagina: 1