Router als switch?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-04 23:06

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Ik krijg binnekort een andere kamer en daar wil ik graag een switch hebben staan ivm met mini lans etc.
We hebben als modem en router een zyxel Prestige 2602H-61 en we hebben nog een sweex routertje.
Mijn vraag is kan ik de sweex router als switch gebruiken? Ik zelf dacht van wel dmv van eerste router als DHCP en de 2de deelt gewoon vaste IP's uit. Kan dit ?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:42
Ja, gewoon dhcp uitschakelen en via één van de vier LAN poorten verbinden met de 'echte' router.

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 19:23
Wat hierboven word beschreven kan idd, maar toen ik mn LiveBox kreeg werkte het mooi niet met mn oude router in het netwerk, ik moest een nieuwe switch kopen..

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Idd, gewoon de WAN poort niet gebruiken...

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
ok bedankt voor jullie snelle reacties _/-\o_
ik ga het vanavond vast proberen tlukt vast wel :)

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 12:57

yGiDoRp

Sawasdee

Mja en werkt dat niet dan kan je altijd nog een switch kopen voor 15 euro.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10-2025

basz

Professioneel prutser

blup schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:13:
Wat hierboven word beschreven kan idd, maar toen ik mn LiveBox kreeg werkte het mooi niet met mn oude router in het netwerk, ik moest een nieuwe switch kopen..
Denk dat dat meer wat met de livebox te maken heeft dan met de koperdraadjes... >:)

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Wat ook leuk is als je je kamer hebt ingericht, pc neergezet en je denkt ff die upt kabel aanleggen dan blijkt dat zo'n klote gat 3/4mm te klein is |:(
Morgen betonboor huren en dat gat wat groter maken :)

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 17:32
Little_captain schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:51:
Wat ook leuk is als je je kamer hebt ingericht, pc neergezet en je denkt ff die upt kabel aanleggen dan blijkt dat zo'n klote gat 3/4mm te klein is |:(
Is het niet goedkoper en beter afgewerkt als je eens leert je connectoren zelf te maken? Dan knip je nu je connectoer eraf en kan je de kabel er gewoon door duwen. Dan connector er weer op en je kan weer voort.

Zoals reeds uitgelegd moet het perfect lukken. Doe dhcp maar uit en de wan-poort niet gebruiken.

Nu, dit betekent wel nog niet dat je er een super-performantie eruit gaat krijgen, maar voor thuisgebruik zou het moeten volstaan.

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 10:30
als je m gwoon doorknipt en de draadjes netjes in elkaar draait, haal je r ook nog makkelijkt 100mbit over hoor! :P

gang is alles

Verwijderd

je kan natuurlijk ook gewoon de wan-poort gebruiken op je sweex router, en een static route opgeven in de zyxel. Als je de sweex dan via dhcp van de zyxel een ip geeft, kun je de sweex de twee lokale subnets laten routeren.

scheelt je weer een poort op de sweex.

dit allemaal IIRC

Verwijderd

Japidoff schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:01:
als je m gwoon doorknipt en de draadjes netjes in elkaar draait, haal je r ook nog makkelijkt 100mbit over hoor! :P
Haal dan zo'n tussenstuk waar je aan 2 kanten een utp stekker in kunt doen, das wel iets professioneler en betrouwbaarder dan draadjes aan elkaar draaien.

Zoiets dus (een RJ45 Inline Coupler):
Afbeeldingslocatie: http://www.modempak.co.nz/images/35110018%20RJ45-RJ45%20Coupler.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 20:14 ]

• NoUser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 18:59

NoUser

For Real ?

Misschien wel een crossover netwerkkabel gebruiken tussen de 2 routers?

Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:12:
[...]

Haal dan zo'n tussenstuk waar je aan 2 kanten een utp stekker in kunt doen, das wel iets professioneler en betrouwbaarder dan draadjes aan elkaar draaien.

Zoiets dus (een RJ45 Inline Coupler):
[afbeelding]
dan past het toch nog steeds niet door dat gat in de muur 8)7

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Little_captain schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:51:
Door een gat van 10mm krijg je mooi 2 utp kabels hoor :)
Dan zelf even UTP stekkertjes eraan zetten, misschien ken je iemand met zo'n tang?
Want de acceptabele modellen beginnen bij 30 euro ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
De utp kabel is zelf ook net te kort dus die zal ik ook nieuw moeten kopen. }:O Ik ken zover niemand die zelf zijn kabels maakt of ze hebben wireless of grotere gaten.

Achteraf had ik het wel wat beter mogen voorbereiden. O-)
Maar ja volgende keer beter

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Je zou ook een outlet kunnen kopen (zie topic voor nette lan afwerking, UTP contactdoos topics vppr tips) en dan een kort patchkabeltje in je pc doen.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Dus als ik de de sweex router op me echte router/modem aansluit kan ik dan ook die router/modem gebruiken voor 2 pc's
dus:
Zyxel router -----> 2 PC's
en dezelfde zyxel router --------->sweex router------>1 tot 3 PC's.
Ik denk zelf van wel maar ik wil het ff checken.

/edit het werkt bedankt allemaal en voor jullie reacties _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door DefLite op 22-08-2006 13:29 . Reden: w00t het werkt ]

Pagina: 1