Op dit moment snap ik het echt even niet meer. Ik moet een Naam uit een database halen, waarbij het voorvoegsel uit een andere kolom komt.
Stel de volgende SQL code voor:
Dit werkt natuurlijk harstikke goed, ware het niet dat als VoorVoeg1 NULL is, dan wordt de hele 'Naam' als NULL getoond. Dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Vervolgens met een IF statement gerommeld.
Alleen krijg ik daar een prachtige melding:
Het gaat hier om een MS SQL7 server.
Hieronder een stukje pseudo code zoals ik het eigenlijk voor ogen zie. Nu nog in een MS SQL jasje zien te krijgen.
Wie heeft de/een tip voor mij?
Stel de volgende SQL code voor:
SQL:
1
2
3
4
| SELECT (VoorVoeg1+ ' ' + Achternaam) as Naam FROM banktable_data |
Dit werkt natuurlijk harstikke goed, ware het niet dat als VoorVoeg1 NULL is, dan wordt de hele 'Naam' als NULL getoond. Dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Vervolgens met een IF statement gerommeld.
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| IF( SELECT VoorVoeg1 FROM banktable_data )IS NOT NULL BEGIN SELECT (VoorVoeg1+ ' ' + Achternaam) as Naam FROM banktable_data END ELSE BEGIN SELECT (Achternaam) AS Naam FROM banktable_data END |
Alleen krijg ik daar een prachtige melding:
code:
1
2
3
4
| Server: Msg 512, Level 16, State 1, Line 1 Subquery returned more than 1 value. This is not permitted when the subquery follows =, !=, <, <= , >, >= or when the subquery is used as an expression. (50000 row(s) affected) |
Het gaat hier om een MS SQL7 server.
Hieronder een stukje pseudo code zoals ik het eigenlijk voor ogen zie. Nu nog in een MS SQL jasje zien te krijgen.
code:
1
2
3
4
5
| if voorvoeg1 = "" then select achternaam from table else select voorvoeg1+' '+achternaam from table end if |
Wie heeft de/een tip voor mij?
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored