Timeouts op LAN met Experia box, switch en Showcenter *

Pagina: 1
Acties:
  • 507 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gilgamesh2006
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-12-2022
Situatie schets:
Ik heb een Experia box van KPN in de meterkast met daarop een 4-poorts 10/100mbit switch. Eén poort wordt gebruikt als uplink naar een tweede switch op zolder. Twee andere poorten worden gebruikt voor een Pinnacle Showcenter en een laptop. Op de tweede switch hangen twee computers.

Probleem:
Ik heb de Showcenter nog niet zo lang en na installatie gebeurt het regelmatig dat het menu of playback van muziek of films blijft hangen. Om te troubleshooten startte ik een ping vanaf mijn laptop naar de media server op zolder. Bleek dat er zeer regelmatig time-outs optreden in de ping. Vaak één gemiste ping, maar vaak ook 7 of meer. De Showcenter verliest dus gewoon z'n verbinding.

Akties:
Om zoveel mogelijk uit te sluiten heb ik mijn wireless laptop via UTP op de Experia switch aangesloten, daarna direct op de switch op zolder, maar zonder resultaat. De timeouts traden nog steeds op. Ik heb de BIOS en netwerkkaart drivers van de mediaserver ge-update, ook zonder resultaat. Zelfs met een andere NIC in de mediaserver blijven de timeouts optreden. Hiermee lijken hardware problemen uitgesloten?

Een RDP connectie vanaf de laptop naar de mediaserver valt ook weg op het moment dat timeouts optreden.

Ping ik vanaf de laptop tegelijkertijd de tweede computer op zolder, of de gateway, dan mis ik geen enkele ping, terwijl die naar de mediaserver wel timeouts geeft.

Ping ik vanaf de laptop beide NICs op de mediaserver, dan kan één van beide timeouts geven terwijl de andere nic doorloopt. Tegelijkertijd loopt een ping vanaf de mediaserver naar de laptop, maar die geeft geen enkele timeout.

Het hebben van een RDP sessie en/of pingen vanaf de andere kant lijkt wel een positief effect te hebben op het aantal timeouts.

Diverse info:
Ik gebruik alleen orginele UTP kabels, dus niet zelf geknepen.
De NICs staan op autosense, maar instellen op 100full heeft geen effect.

Heeft iemand enig idee hoe zoiets aan te vliegen? Kan het aan de software liggen op één van de computers? Zijn er gave tools die meer inzicht inhet probleem kunnen verschaffen?

Ik stel suggesties zeer op prijs... _/-\o_

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Windows Firewall aan? Uitzetten in dat geval...

Instagram / YouTube

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:50

hamsteg

Species 5618

Nieuwe title: Timeouts op LAN uitgerust met Experia box, switch en Showcenter

[ Voor 4% gewijzigd door hamsteg op 18-08-2006 14:39 . Reden: Nu gereport ]

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• Big-R
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Misschien zijn je kabels brak?

Zet je laptop eens direct aan die server en ping dan eens.

Greetz Big-R

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-04 00:08
boot eens met een knoppix cdtje de pc op de zolder en dan pingen, dan sluit je meteen softwareprobs uit.

Ik zie dat het een standalone device is en weet dus niet of die knoppix wel wil booten daarop...

[ Voor 116% gewijzigd door FragileM64 op 18-08-2006 14:46 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Gilgamesh2006
Windows firewall is disabled.

Wat kabels betreft, ik heb voor de tweede NIC een andere kabel gebruikt.

Ga inderdaad de suggestie van FragileM64 eens proberen!

Thanks so so far!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Je kan ook je netwerk instellen op 10MBit en bekijken of je daarmee wel een stabiele verbinding kan opzetten. Heb je wel de juiste kleurvolgorde aangehouden (in geval van zelfbouw kabels) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Gilgamesh2006
Heb de mediaserver opgestart vanaf Knoppix cd en er loopt nu al een tijdje een ping, maar nog geen timeout gezien....

Lijkt erop dat de oorzaak softwarematig is. Maar hoe dat te troubleshooten zonder trial and error?

Nu WinXP opnieuw opgestart in safe mode en opnieuw ping gestart...

[ Voor 13% gewijzigd door Gilgamesh2006 op 18-08-2006 15:48 ]

• Gilgamesh2006
Nadat Windows XP 'normaal' was opgestart begon de ellende weer. Ben begonnen wat services af te sluiten, zonder resultaat. Maar toen ik de streamingserver van Pinnacle stopte bleken de timeouts te stoppen. Zet ik de streamingserver weer aan, dan beginnen de timeouts na een poosje weer.

Ik heb ondertussen een support call aangemaakt bij Pinnacle.

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Wat doet die showcenter precies?
Ik heb namelijk zelf een KiSS DVD spelert, met origineel een hdd maar die is overleden en de garantie is vervallen omdat pa dat ding opengemaakt heeft, zit ook makkelijk aan het netwerk, kan wireless en wired.

Ik draai er zelf KiSSd voor op een Linux server, werkt heerlijk, je geeft je dir met films op, je dir met muziek en je dir met pics en het geheel draait gewoon.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Gilgamesh2006
Anti-XP schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:23:
Wat doet die showcenter precies?
Ik heb namelijk zelf een KiSS DVD spelert, met origineel een hdd maar die is overleden en de garantie is vervallen omdat pa dat ding opengemaakt heeft, zit ook makkelijk aan het netwerk, kan wireless en wired.

Ik draai er zelf KiSSd voor op een Linux server, werkt heerlijk, je geeft je dir met films op, je dir met muziek en je dir met pics en het geheel draait gewoon.
De showcenter bevat zelf geen content, maar kan die vanaf je pc of nas met upnp ondersteuning streamen naar je tv en surround set. Daarvoor is dus een software component vereist op je pc. En juist deze component lijkt nu voor problemen te zorgen. De Showcenter heeft ook een UTP en 802.11g wireless optie.

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Mja, die KiSS draait Linux intern, dus daar is een heleboel software bij geschreven.
Is het niet mogelijk om ook alternatieve software bij de showcenter te vinden?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Gilgamesh2006
Ja je hebt zover ik weet een tweetal opensource opties. Swiss Center en een duitstalige oplossing. Heb Swiss Center kort bekeken, maar die heeft minder mogelijkheden om je content in te delen op basis van Genre etc. Maar het werkt verder prima, dus wellicht ga ik dat maar gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Gilgamesh2006 op 18-08-2006 21:56 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-04 16:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel edit, dergelijke titels zijn hier niet gewenst ... graag in het vervolg een normale titel bedenken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1