Toon posts:

PC gaat aan maar start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 717 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende probleem,

sinds gisteren avond start de PC niet meer op('s ochtends nog wel)

als ik de PC aanzet beginnen alle Fans te draaien, ook die van processor koeling.
het lampje van de DVD gaat aan en uit en krijgt dus ook spanning.
ook het lampje op het mob brandt waar ik uit opmaak dat alles spanning krijgt.

echter voor de rest blijft het héél erg stil in de kast

het volgende heb ik tot nu toe geprobeerd:

RAMs verwijderd en gewisseld= geen verandering
HDD verwisseld= geen verandering

ik heb op het moment een ASUS p4p800SX mob.
2x 512MB Corsair value select(wel 1tje sinds een week nieuw)
Maxtor 200WD HDD
300W Silent voeding(merk weet ik zo even snel niet)
P4 2.4 GHz Processor

edit:voor de duidelijkheid de PC gaat dus niet uit maar blijft draaien

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 14:31 . Reden: even verduidelijking ]

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Je kan proberen je BIOS te resetten door de PC aan te zetten en dan de CLR_RTC (Clear CMOS) jumper van Pin 1-2 naar Pin 2-3 te verplaatsen.
Als je dit doet zal de pc zich waarschijnlijk zichzelf uitschakelen/herstarten.
Zet als je dit gedaan hebt de jumper daarna weer terug op Pin 1-2 en start de PC opnieuw op.

Een andere methode is alle spanning van de PC afhalen (Stekker eruit).
Dan een paar keer de aan/uit knop indrukken zodat alle spanning eraf is.
(Moederbord lampje is dan uit).
Dan haal je je BIOS batt. uit de houder en kun je voor de zekerheid met een schroevendraaier de 2 pinnetjes van de batt. even door verbinden.
Doe dan de batt. er terug in en zet de PC weer aan.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
ga ik vanavond meteen proberen, laat het wel weten hier

Verwijderd

Druk al je Kaarten nog eventjes na..
Pci-e
Pci
Agp...

en dan idd 'n bios reset.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
controleer even of je harde schijven wel worden herkend en of ze als wel als eerste in bootlist staan (in BIOS)

ik zou ook even een andere voeding proberen als je die voor handen hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Kurios schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:29:
controleer even of je harde schijven wel worden herkend en of ze als wel als eerste in bootlist staan (in BIOS)

ik zou ook even een andere voeding proberen als je die voor handen hebt.
de schijven werden altijd herkend, heb de PC nu anderhalf/twee jaar en nog nooit problemen mee gehad, mischien dat idd het mobo een storing heeft.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:39:
[...]

de schijven werden altijd herkend, heb de PC nu anderhalf/twee jaar en nog nooit problemen mee gehad, mischien dat idd het mobo een storing heeft.
maar worden ze NU herkend?

wat zie je uberhaupt als je pc aandoet?

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad met een gloednieuw systeem, AMD in mijn geval. In mijn geval was m'n moederbord overleden. Probeer eens op te starten zonder CPU, doet ie dan nog niets (in de vorm van piepjes) kun je er zeker van zijn dat je mobo het licht niet meer zal zien.

Verwijderd

Probeer eens een ander geheugenlatje te steken. Heb het zelf ook meegemaakt : computer terug naar de dealer, die dacht meteen dat mijn moederbord stuk was.
Dealer plaatst een nieuw moederbord : probleem nog niet verholpen.
Oud moederbord teruggeplaatst en nieuw geheugen gestoken, en toen deed alles het weer. Gelukkig hoefde ik alleen maar onderdelen te betalen (= nieuw geheugen).

Verwijderd

Topicstarter
Kurios schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:40:
[...]

maar worden ze NU herkend?

wat zie je uberhaupt als je pc aandoet?
als ik mijn PC aanzet zie ik dus niets, het scherm geeft aan dat hij geen signaal krijgt van het systeem.
dus of mijn schijf nu herkend wordt weet ik niet, hij lijkt wel in coma te liggen zo gezegdt

• Postie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-04 00:16

Postie

No beer, no glory

alle fans blijven aan? ook die van je vidkaart? of is die passief gekoeld? niet dat dat een oorzaak is maar heb hetzelfde euvel, alles gaat aan, maar geen beeld, niks start op. Na enkele seconden gaat fan van mijn videokaart uit.

Live every day, as if it's your last one

Verwijderd

Topicstarter
nog bedankt voor de reacties,

volgend mijzelf en ook volgens de dealer was dus idd het mobo overleden,
schijnt bijna standaard te zijn bij deze ASUS mobo's
heb even na gevraagd bij aantal mensen en ken nu al 6 mensen met hetzelfde soort mobo die ook allemaal na 1 tot 1,5 jaar zijn overleden.
ASUS geeft gelukkig 3 jaar garantie op alle mobo's en krijg dus wel kosteloos een nieuwe, nadeel is alleen dat ik daar nu al bijna 4 weken op zit te wachten...........

Verwijderd

Daar zit je al 4 weken op te wachten??
Waar moet dat ding wel niet vandaan komen??
Ik maak dit soort dingen wel vaker mee, en meestal zijn dat soort problemen de processor of het moederbord!

Succes er verder mee!!

Verwijderd

Sorry dat ik even dit topic kaap *knip*

Modbreak:Lekkere mentialiteit heb jij :/ Start gewoon een nieuw topic voldoend aan PMG Beleid. Neem verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) door voor een uitleg over de werking van GoT.

[ Voor 65% gewijzigd door BalusC op 15-09-2006 06:13 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

DJ_The_SP schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:13:
Je kan proberen je BIOS te resetten door de PC aan te zetten en dan de CLR_RTC (Clear CMOS) jumper van Pin 1-2 naar Pin 2-3 te verplaatsen.
Als je dit doet zal de pc zich waarschijnlijk zichzelf uitschakelen/herstarten.
Zet als je dit gedaan hebt de jumper daarna weer terug op Pin 1-2 en start de PC opnieuw op.

Een andere methode is alle spanning van de PC afhalen (Stekker eruit).
Dan een paar keer de aan/uit knop indrukken zodat alle spanning eraf is.
(Moederbord lampje is dan uit).
Dan haal je je BIOS batt. uit de houder en kun je voor de zekerheid met een schroevendraaier de 2 pinnetjes van de batt. even door verbinden.
Doe dan de batt. er terug in en zet de PC weer aan.
Moet je bij dit bordje de pc aan hebben staat om een clear cmos te doen? :? Dat is dan nieuw voor mij, want elk ander mobo dat ik ken zou je gelijk weg kunnen weg gooien als je het zo zou doen, na deze actie RIP.

Maar ik ken dit bordje verder niet. ;)
Pagina: 1