PC start fractie van een seconde en slaat dan af.

Pagina: 1
Acties:

• casefan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-04-2025

casefan

Elektrotechniek!

Topicstarter
Hoi,

Sinds ik een uurtje geleden mijn kast heb opengescroeft en een beetje stof heb lopen blazen :D en de stepping van mijn cpu heb overgeschreven, start mijn pc niet meer op. Zoals de titel aan aan geeft, HIJ START DUS NIET DOOR

Het DRAM lampje staat aan, mobo power lampje ook, als ik dan de powerknop indruk, gaan de lichten aan, en de fans die rechtstreeks op de voeding, (niet op mobo) zijn aangesloten ook. alleen gaat het mobo power en dram lampje UIT, echt vreemd (allemaal voor 10de van seconde ofzo).. ,,, dan staat ie dus weer uit. En staan de 2 lampjes aan, zoals normaal.

Ik heb niks speciaals gedaan ofzo, er zit voldoende koelpasta op m'n processor, alle kabels zijn voor zover ik weet goed aangesloten en m'n vga (ASUS extreme 6600GT) zit goed in z'n pci-e x16 slot.

Heeft iemand toevallig een oplossing?

Bij voorbaat dank,
CASEFAN

(sorry voor mijn brakke spelling, maar ik heb haast moet zo weg, ik ben over een uur terug dus :+ )

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Graag je specs even posten?

Probeer ook eens je CMOS te resetten, dat wil ook nog wel eens helpen!

Instagram / YouTube

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Je hebt de stepping van je CPU opgeschreven?

Dan lijkt me dat je je koeler eraf hebt gehad.

Weet je zeker dat je hem er goed terug op hebt gedaan?

Dit is een erg veel voorkomende klacht als de koeler er niet goed op zit.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
P4 stekker zit erin ?

Verwijderd

en heb je de stroom van de koeler ook aangesloten ?..
verder zou een processor toch minstens wel een paar seconden moeten uithouwen voordat ie "er uit klapt" door de hitte.. dat gaat niet in een 10e van een seconden.

Verwijderd

Precies ja, heb je de 2e (kleine/4kante) stekker ook op het moederbord aangesloten??

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:13:
en heb je de stroom van de koeler ook aangesloten ?..
verder zou een processor toch minstens wel een paar seconden moeten uithouwen voordat ie "er uit klapt" door de hitte.. dat gaat niet in een 10e van een seconden.
LOL, dat wil ik nog wel eens zien gebeuren bij een Prescott waar de koeler er dus schuin op zit.

Mooi niet dus, die valt na 1 seconde (of zelfs minder) ook meteen uit. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:15:
[...]

Precies ja, heb je de 2e (kleine/4kante) stekker ook op het moederbord aangesloten??
Als deze stekker eruit is dan gaat de pc gewoon aan , blijft deze aan, maar krijg je gewoon geen beeld etc.

[ Voor 24% gewijzigd door Da_maniaC op 18-08-2006 15:20 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

DJ_The_SP schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:15:
[...]

Als deze stekker eruit is dan gaat de pc gewoon aan , blijft deze aan, maar krijg je gewoon geen beeld etc.
Zeker? Ow, dacht juist van niet :D heb ik weer 8)7

• casefan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-04-2025

casefan

Elektrotechniek!

Topicstarter
Hoi, bedankt voor de reacties. Maar na veel zoeken heeft mijn pa het opgelost :o ..
de Sata stekker op m'n hdd zat fout (hoe de **** kan dat nou weer 8)7 ??) Maarja, ik was al bang dat m'n mobo kapot was ofzo,, das namelijk een dure grap ( 200.-) ((DFI LANPARTY NF4 SLI-DR))
En over m'n processor koeler.. zat er goed op, en m'n proc wordt zoiezo niet zo heet,, T'is een AMD ATHLON 64 3500+ niet ge ocd ofzo gewoon 2.2 ghz. Dus dat valt wel mee.

Alles draait hier nu als een zonnetje, nogmaals bedankt enne, tot ziens O-)

Groetjes,

Casefan
Pagina: 1