Ik heb in Frankrijk een tweede auto staan om mee te hobby'en en om te gebruiken voor de supermarkt en dergelijke. Deze auto staat bij het vakantiehuis van mijn ouders en wordt dus bijzonder weinig gebruikt en staat vaak stil. Nu had ik vorig jaar geen tijd om bv de accu uit de auto te halen en aan zo'n lader te hangen voor de winter, en die accu blijkt nu dus dood. Twee jaar oud slechts, beetje jammer. Nu dus wel een acculader gekocht en een nieuwe accu. (oude is niet meer op te laden met die lader, vandaar de nieuwe accu)
Het betreft btw een Volvo 440 automaat uit 1992 met een 12V/60Ah accu er in. Nu wil ik deze accu dit keer iets beter in de gaten houden, maar ik weet niets van auto electronica
Ik dacht aan het plaatsen van een meter om de laadstroom (A?) te kunnen zien, of de geleverde spanning van de accu (V?) Nu heb ik een beetje rondgegoogled en er zijn veel manieren om zo'n unit aan te sluiten, met bij ee ampere meter nog het risico van smeltende kabels en afbranbrandende auto's, vandaar dat ik het voor de zekerheid maar even vraag.
Wat kan ik het beste plaatsen om te kijken of de accu voldoende wordt geladen / zijn werk goed doet / de auto nog gestart kan worden na het uitzetten van de motor, een Voltmeter of een Ampere meter? Hoe kan ik hem het best op het electrisch systeem aansluiten? Of is er iets beters te verzinnen? Het weer zit een beetje tegen, dus zoek een bezigheid voor vandaag en morgen
Het betreft btw een Volvo 440 automaat uit 1992 met een 12V/60Ah accu er in. Nu wil ik deze accu dit keer iets beter in de gaten houden, maar ik weet niets van auto electronica
Wat kan ik het beste plaatsen om te kijken of de accu voldoende wordt geladen / zijn werk goed doet / de auto nog gestart kan worden na het uitzetten van de motor, een Voltmeter of een Ampere meter? Hoe kan ik hem het best op het electrisch systeem aansluiten? Of is er iets beters te verzinnen? Het weer zit een beetje tegen, dus zoek een bezigheid voor vandaag en morgen
edit:
acculader is nu dus aanwezig, doel meer op het inbouwen van een metertje in de auto zelf
acculader is nu dus aanwezig, doel meer op het inbouwen van een metertje in de auto zelf
[ Voor 3% gewijzigd door Dutchman! op 18-08-2006 15:13 ]
We spend our years as a tale that is told