draadmodellen tekenen

Pagina: 1
Acties:
  • 571 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-01 08:18
Ik zoek ik om simpel draadmodellen te maken om uit te leggen hoe iets gesimuleerd wordt. Dit zijn balken, touwen, tetraëders, ballen en later combinaties van deze twee.

De 3d programma's alla 3ds studio max, autocad etc kunnen dit prima alleen zijn ze niet gratis en erg complex voor een simpel draadmodel.

Ik wil dus een draadmodel kunnen tekenen, draaien en 2d beelden van maken. Omdat het voor onderzoek is en niet voor eigen gebruik moet het legaal zijn en omdat er geen pakket gekocht freeware of een trail versie oid.

Bestaan dit soort programma's?

if broken it is, fix it you should

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Reinier

\o/

Misschien kan je iets met SketchUp? Is gratis (en tegenwoordig van Google).

Verwijderd

Ik snap niet waarom mensen sketchup gebruiken voor zulke dingen. Het mag mischien wel gratis zijn maar toepaslijk is het er niet echt voor.

Gebruik BLENDER dit is een 3d programma dat open source is en bijna aan 3dsmax kan tippen maar menig 1000€'s goedkoper is (Gratis dus).

Gratis hier te downloaden.

Om direct mee te kunnen werken vind je hier zeer goede tutorials.

En als je hulp nodig hebt vind je hier een zeer goed forum.

Blend On zou ik zo zeggen

edit : PS; je kan er zelf Sketchup mee importeren met een plugin..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 14:54 ]

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10-2025

Technicality

Vliegt rechtsom...

Ik zou bijna zeggen: garry's mod voor half life 2, maar dat zul je wel niet bedoelen :P

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:51:
Ik snap niet waarom mensen sketchup gebruiken voor zulke dingen. Het mag mischien wel gratis zijn maar toepaslijk is het er niet echt voor.

Gebruik BLENDER dit is een 3d programma dat open source is en bijna aan 3dsmax kan tippen maar menig 1000€'s goedkoper is (Gratis dus).

Gratis hier te downloaden.

Om direct mee te kunnen werken vind je hier zeer goede tutorials.

En als je hulp nodig hebt vind je hier een zeer goed forum.

Blend On zou ik zo zeggen

edit : PS; je kan er zelf Sketchup mee importeren met een plugin..
Omdat iemand die nog nooit iets heeft gedaan in 3D modelling, Blender echt te moeilijk is. Ben je eerst een aantal uur bezig de howto's te volgen :|
Als je van plan bent "er mee door te gaan" kan je blender gebruiken, maar iedereen kan Sketchup gebruiken.

Verder @TS: had je ook zelf kunnen vinden: [search=3d+programma+simpel] ;)