Hoi mede tweakers,
Ik heb hier een systeem staan om na te kijken maar ik zit met een probleem waar ik vooralsnog geen oplossing voor kan vinden.
Eerst maar eens de specificaties:
Coolermaster stacker 830 kast met "voldoende" koeling
Spire 600 watt voeding
Asus M2N-SLI deluxe moederbord
AMD Athlon X2 AM2 4200+ processor
2 Asus 7900 GT TOP 256 MB PCI-express kaarten
2 1 GB PC533 Corsair value ram geheugenmodules (dual channel)
Soundblaster Audigy 2 OEM kaart
Maxtor 500 GB S-ata harde schijf
2 LG DVD branders
Windows XP Home NL SP2
Het probleem is dat het systeem bij gebruik van SLI onder de maat presteert en bovendien ook nog artifacts voorkomen. Als 1 van beide kaarten los wordt gebruikt, willekeurig welke zijn er geen problemen en presteert het systeem naar behoren.
Artifacts zijn er in 3Dmark06 en op www.pcpitstop.com krijg je te zien dat het systeem niet goed presteert.
Wat heb ik al geprobeerd?
1
Tig drivers geïnstalleerd, Forceware 85.98, Forceware 91.33, Forceware 91.45 (beta) enzovoorts.
2
Verschillende nforce 590 drivers geprobeerd, ik weet de versies zo niet maar in ieder geval die bij het moederbord was geleverd en de laatste nieuwe van de Nvidia website.
3
Ander moederbord gebruikt (Asus M2N32-SLI Deluxe/WIFI-AP)
4
Ander SLI bruggetje gebruikt (die van de M2N32-SLI Deluxe/WIFI-AP)
5
Verse, nieuwe Windows installatie op een WD1200JB (IDE) harde schijf
6
Andere instellingen bij de PEG link in het bios (normal, auto, fast, faster)
Heeft er iemand een idee wat dit probleem kan veroorzaken?
Het lijkt me dat ik genoeg details heb gegeven maar als er nog iets nodig is dan hoor ik het wel.
Alvast bedankt!
Ik heb hier een systeem staan om na te kijken maar ik zit met een probleem waar ik vooralsnog geen oplossing voor kan vinden.
Eerst maar eens de specificaties:
Coolermaster stacker 830 kast met "voldoende" koeling
Spire 600 watt voeding
Asus M2N-SLI deluxe moederbord
AMD Athlon X2 AM2 4200+ processor
2 Asus 7900 GT TOP 256 MB PCI-express kaarten
2 1 GB PC533 Corsair value ram geheugenmodules (dual channel)
Soundblaster Audigy 2 OEM kaart
Maxtor 500 GB S-ata harde schijf
2 LG DVD branders
Windows XP Home NL SP2
Het probleem is dat het systeem bij gebruik van SLI onder de maat presteert en bovendien ook nog artifacts voorkomen. Als 1 van beide kaarten los wordt gebruikt, willekeurig welke zijn er geen problemen en presteert het systeem naar behoren.
Artifacts zijn er in 3Dmark06 en op www.pcpitstop.com krijg je te zien dat het systeem niet goed presteert.
Wat heb ik al geprobeerd?
1
Tig drivers geïnstalleerd, Forceware 85.98, Forceware 91.33, Forceware 91.45 (beta) enzovoorts.
2
Verschillende nforce 590 drivers geprobeerd, ik weet de versies zo niet maar in ieder geval die bij het moederbord was geleverd en de laatste nieuwe van de Nvidia website.
3
Ander moederbord gebruikt (Asus M2N32-SLI Deluxe/WIFI-AP)
4
Ander SLI bruggetje gebruikt (die van de M2N32-SLI Deluxe/WIFI-AP)
5
Verse, nieuwe Windows installatie op een WD1200JB (IDE) harde schijf
6
Andere instellingen bij de PEG link in het bios (normal, auto, fast, faster)
Heeft er iemand een idee wat dit probleem kan veroorzaken?
Het lijkt me dat ik genoeg details heb gegeven maar als er nog iets nodig is dan hoor ik het wel.
Alvast bedankt!