Toon posts:

[XP] User Account "Resetten"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een hele tijd met de Admininstrator account gewerkt. Vandaag heb ik met de File & Settings Transfer wizard alle documenten en instellingen naar een ander account overgezet.

Nu zou ik graag die Administrator resetten naar zijn originele toestand, zoals wanneer je voor de eerste maal inlogt. Weet iemand hoe je dat doet of moet ik alles directories en bestanden manueel gaan deleten ?

Alvast bedankt.

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 21:39
Dat kan door het profiel weg te knikkeren. rechtsklik "deze computer" - eigenschappen - geavanceerd - gebruikersprofielen. Die van de administrator opzoeken en verwijderen. Als de administrator nu opnieuw aanmeldt krijgt deze het standaard "schone" profiel.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik geprobeerd, maar blijkbaar laat ie niet toe om Administrator's profile te deleten.
"Copy To" en "Delete" zijn disabled. Tenzij dat een veiligsheids policy instelling is ?

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 21:39
Het account waar je dat mee doet moet wel (desnoods tijdelijk) administrative rechten hebben...

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-03 20:05
Ik heb daarvoor eens een keer User Profile Deletion Utility (Delprof.exe) voor gebruikt.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

En ook voor delprof moet je admin rechten hebben. Uit je link:
Note: You must be logged on as administrator or as a member of the Administrators group to delete user profiles

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Sybr_E-N
Dat is natuurlijk logisch, zou anders een behoorlijke safety issue zijn als je niet als admin in hoefde te loggen.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom dan Delprof adviseren terwijl je ook gewoon via de verkenner een map kunt weggooien? Gaat toch veel sneller en eenvoudiger :)

[ Voor 18% gewijzigd door Question Mark op 18-08-2006 13:52 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwe user die ik heb heeft zelf ook administrator rechten, maar je kunt blijkbaar niets doen met die built-in Administrator account. Buiten Guest en een profiel van een persoon die er niet meer is kan ik niets verwijderen.

• Sybr_E-N
Die haalt tenminste ook alles weg dan alleen die ene map. En is breder toepasbaar, als je admin bent voor meerdere pc's bijvoorbeeld. Daarnaast is het een van de meerdere wegen naar Rome.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:53:
De nieuwe user die ik heb heeft zelf ook administrator rechten, maar je kunt blijkbaar niets doen met die built-in Administrator account. Buiten Guest en een profiel van een persoon die er niet meer is kan ik niets verwijderen.
Probeer eens om ownership te nemen, je nieuwe account rechten geven en daarna de map deleten.

[ Voor 3% gewijzigd door Question Mark op 18-08-2006 14:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met manueel alles te deleten... Benieuwd hoe het eruit zal zien als ik straks even als Admin inlog om te zien of het is gelukt.

Gek dat er geen reset tooltje is in Windows ^^'

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:19

lier

MikroTik nerd

Vraag me af of het "ingebakken" Administrator account verwijderd kan worden en of je dit wel wil. Waarom wil je hem verwijderen ?
Gek dat er geen reset tooltje is in Windows ^^'
Eigenlijk net zo gek als mensen die een administrator account willen resetten, niet !?

[ Voor 37% gewijzigd door lier op 18-08-2006 14:03 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:02:
Benieuwd hoe het eruit zal zien als ik straks even als Admin inlog om te zien of het is gelukt.
Je krijgt een kopie van het (default hidden) "default user" profiel. Alle aanpassingen die je aan dit profiel doet, gelden dan ook voor alle nieuw aangemaakte profielen.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02 12:25
Reboot even je pc en log in als een andere user dan Administrator die wel administrative permissions heeft. Dan zou je het local computer profile via user profiles moeten kunnen deleten. Als je in hebt gelogd als Administrator en daarna als een andere user zonder te herstarten zijn er denk ik nog files in use en kun je het account daardoor niet verwijderen. (_uit ervaring_) :/

[ Voor 5% gewijzigd door Pakjebakmeel op 18-08-2006 14:07 ]

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

^^Correct
You can't delete a profile that's in use. If the user is logged on to the local system (the computer you're deleting the profile from), the user will need to log off. In some instances Windows 2000 marks profiles as in use when they are not. This is typically a result of an environment change for the user that hasn't been properly applied. To correct this, you may need to reboot the computer.

Verwijderd

Topicstarter
Yup ^^
't is in orde :)
Thanks voor de raad en dat tooltje gaat ook nog van pas komen.
Pagina: 1